12 Reacties

21 dagen geleden

Ik had precies hetzelfde afgelopen week alleen dan met het idee dat ik nooit meer borstvoeding ga geven. Uiteindelijk heb ik besloten het is goed. Ik wil mijn vrijheid terug (ook al was het maar 2x per dag). En heb geen spijt. Mijn kind heeft 14 maanden borstvoeding gekregen en het is goed zo. Dus ik zou doen wat goed voelt. Ben je er nog niet aan toe dan ga je door. Er komt vast een moment waarop jij aanvoelt dat het goed was. Of je kind beslist het. Dat kan natuurlijk ook nog. Succes met je beslissing maar je gaat het vast aanvoelen!

21 dagen geleden

Mijn dochtertje is 23 januari 1jaar geworden. Ik geef nog steeds borstvoeding. Ik vind het zelf heel prettig als ze iets minder goed eet toch alles nog binnen krijgt door de borstvoeding. Het moment samen hou ik ook van. Maarja het kost je lichaam wel energie. Ik ben van plan te stoppen als zij daaraan toe is. Maar dat is mijn mening je moet doen wat goed voelt.🤗

21 dagen geleden

Ik vind het ook lastig, in principe hoop ik de 2 jaar te halen, maar onze meid kleeft echt enorm aan de tiet de laatste tijd.. vannacht wel 8x gevoed, overdag is het tussen de 2 en 4 keer nog. Ze heeft gewoon veel behoefte eraan, waardoor ik het haar juist wel gun, maar aan de andere kant het ook als best heftig ervaar... lastige dingen hoor! Misschien kan je een voor en nadeel lijstje maken en kijken wat voor jou het zwaarst weegt? Dat geeft soms net wat meer inzicht.

21 dagen geleden

Reactie op Augustusmama

Ik had precies hetzelfde afgelopen week alleen dan met het idee dat ik nooi ...
Ik zit er precies hetzelfde in. Heb gevoed tot 13 maanden en toen was het goed. Daarvoor wel eens de gedachte had om te stoppen, maar dat zette nooit door. Dus volgens mij weet je zelf wanneer het zo ver is. De twijfel gaat er dan af en je besluit dat het tijd is voor een volgend hoofdstuk. Succes met de keuze.

21 dagen geleden

Ik zou ook wel willen stoppen, maar mijn dochter van 14 maanden wil pas slapen als ik haar heb gevoed, dus ook voor een dutje. Ze drinkt wel uit flesjes, maar alleen bij mijn melk wil ze dus slapen en niet met gewone (koe)melk. Al helemaal niet met alleen maar water😅

20 dagen geleden

Ohh herkenbaar!!! Ik heb gevoed tot 14 maanden. Ervoor echt maand lang getwijfeld wel niet wel niet. Tot dat ik dacht ok ik ga alleen nog avondvoeding doen (hij zat toen op ochtend en avondvoeding) de ochtend vervangen met fles. Dat ging gelijk goed. Na weekje werd ik toevallig super ziek ernaast en had ik beetje slechte productie. Ik denk hij deed de rekensom van “ik drink wel goed uit fles” dus dag boob. En dus besloot hij op een dag gewoon niet echt borst meer te willen. Dus een combinatie van hem een keus voorleggen en hij zelf keuze maken is het einde geweest van ons verhaal. Ik heb een traantje gelaten die avond maar erna was ik SUPER opgelucht. Want ik wist voor mijzelf die twijfel was ook omdat ik er eigenlijk al zelf een einde aan het maken was. Dud in die zin, zeker wat andere mama’s zeggen volg je eigen gevoel & als je toch nog na dag stoppen terug naar borst ging misschien ben je nog niet ready & andersom misschien als je hem keus geeft en dag of 2 probeert ben je ook weer gelukkig. Dus ik zou zeggen probeer beide en volg wat beste voelt😊

20 dagen geleden

Reactie op marmacita

Ohh herkenbaar!!! Ik heb gevoed tot 14 maanden. Ervoor echt maand lang getw ...
Dan nog een praktische vraag, moet je nu nog ‘afbouwen’? Ik heb afgelopen weekend de avond en ochtend niet gevoed omdat ik op stap ging maar stond echt op knappen. Hoe heb jij dit gedaan?

20 dagen geleden

Reactie op anoniemuis

Dan nog een praktische vraag, moet je nu nog ‘afbouwen’? Ik heb afgelopen w ...
Nee heb niet moeten afbouwen. Of nouja dus weekje misschien 1,5 nog wel avond gevoed. Maar ik ben gewoon abrupt gestopt met de ochtendvoeding. Afentoe lekte ik wel beetje overdag de eerste dagen maar me borsten pakte het goed op. Daarna dus ziek geweest dus ik vermoed dat me productie echt stuk lager was dus ook niks moeten afbouwen met avond voeding. Zelfde riedeltje gehad met 3 dagen wat lekken afentoe maar ging zonder gevoel van knappen. Eventueel even lacatatie deskundige inschakelen of CB Om tip vragen. Misschien druk paar dagen met hand afkolven? Eerlijk gezegd is het allemaal zo voorspoedig en easy gegaan hier ben ik echt mega blij mee, maar kan me voorstellen dat niet altijd zo simpel is😅

20 dagen geleden

Ik heb die twijfel deze week ook... Ik bedacht mij ook dat ik deze twijfels een aantal maanden terug ook even had. Heb mijzelf voorgenomen iig nog even te wachten tot na onze vakantie. Dan denk ik weer uitgerust te zijn en heb ik in ieder geval geen "impulsief" besluit genomen. Ik twijfel echt tussen gewoon doorgaan want maar 2 tot 3 voedingen per dag... stoppen bij 1,5 jaar of sneller stoppen want 1,5 ook maar een getal. De ochtendvoeding kan er snel af denk ik want een ander ontbijtje vindt zij net zo prima. Mijn twijfel zit hem bij het inslapen en 's nachts wakker worden. Daar is de borst echt ons middel om weer in slaap te vallen... Dat is precies een reden om door te gaan met voeden en tegelijk ook te stoppen... Want dat gesabbel af en toe... Wat betreft afbouwen. Ik dacht te lezen dat je ten alle tijden stuwing moet voorkomen. Ik denk dat ik misschien de kolf in zet als ik stuwing zou krijgen. Denk dat stoppen voor ons makkelijker is met een duidelijk eind.

19 dagen geleden

Reactie op anoniemuis

Dan nog een praktische vraag, moet je nu nog ‘afbouwen’? Ik heb afgelopen w ...
Ik ben eerst met de avondvoeding gestopt en daarna met de ochtendvoeding. Zat ongeveer een halve week tussen. Ik denk dat ik een halve week later wel merkte dan mijn borsten vol voelden en toen een keer gekolft. Weekje later nog een keer. Daarna niet meer nodig gehad. Ik kon het gewoon op z'n beloop laten en aanvoelen, maar heb gedurende de borstvoedingsperiode ook nooit lastige klachten gehad.

19 dagen geleden

Alsof het zo moest zijn heeft zoontje lief vandaag (volgens mij) zelf besloten niet meer te willen. Vannochtend en vanavond weigerde hij. Ik ben blij dat hij zelf de keuze heeft kunnen maken 💜