9 Reacties
3 jaar geleden
Ik weet niet wat er mee is, ik wil je alleen waarschuwen voor deze kolf. Ik had deze in mijn vorige zwangerschap gebruikt en door deze kolf zijn mijn tepels helemaal kapot gegaan. Je kan namelijk geen goede maat borst schelpen krijgen en niet veel verschillende standen om te kolven.
Hopelijk krijg jij dit niet met deze kolf!
3 jaar geleden
Reactie op Lobkeb
Oh echt! Jeetje, welke kolf ben je daarna gaan gebruiken als ik mag vragen? ...
Ik heb toen zelf een Medela geleend van iemand. (We hadden zelf niet veel geld op dat moment) ik zie nu overal dat ze als "goedkopere kolf" de draadloze youha aanraden, wordt ook aangeraden door lactatiekundige. Ik ga die zelf wel halen als mijn borstvoeding opgang is!
Heb nu weer even een Medela te leen waar ik volgende week mee ga beginnen om colostrum af te kolven.
3 jaar geleden
Reactie op Diannemmm
Ik heb toen zelf een Medela geleend van iemand. (We hadden zelf niet veel g ...
Dan ga ik is naar die opties kijken. Ik had wel bij de recensies gekeken maar dat waren over het algemeen bijna allemaal
Goede dus dacht dat is het proberen waard. Maar helaas blijkt dit dus na een keer niet meer te werken
3 jaar geleden
Maar even offtopic, ik lees overal dat je colostrum handmatig moet kolven, absoluut niet elektrische. (Terwijl me dat wel een stuk makkelijker lijkt) dus ben even benieuwd wat ze jou verteld hebben 😅
3 jaar geleden
Reactie op VooDooLady84
Maar even offtopic, ik lees overal dat je colostrum handmatig moet kolven, ...
Dit is ook wat mij is verteld door de lactatiekundige
3 jaar geleden
Reactie op Diannemmm
Ik weet niet wat er mee is, ik wil je alleen waarschuwen voor deze kolf. Ik ...
Ik heb deze vorige keer ook gebruikt en zelf geen problemen mee gehad en tot 17mnd borstvoeding gegeven en gekolfd. Maar als ze niet goed passen dan kan dit natuurlijk wel gebeuren maar dat is bij elke niet goed passende kolf.
De youha heb ik ook af en toe gebruikt als ik niet dubbel kolfde (had er maar eentje) of in bijzijn van vrienden moest kolven en die beviel ook goed!
Als je twijfelt of de pasvorm goed is kan je een consult bij een lactatie deskundigen doen.
3 jaar geleden
Dat was mijn vraag idd ook, maar zij gaven aan dat het geen probleem is elektrische te kolven. Dat het echter vaak handmatig gedaan wordt omdat de melk productie nog zo weinig is dat het allemaal in het ‘tuutje’ blijft hangen. En handmatig je dit dus beter kan opvangen dan met een lepel, of klein glaasje bijv.