30 Reacties

2 jaar geleden

Leuk topic! Zelf ben ik leidster op een kdv en dus vaak genoeg wat gekregen maar toch heb ik geen inspiratie wat ik zelf de leidsters van mijn zoontje wil geven 🙈 ik volg alle ideeën mee 😊

2 jaar geleden

Reactie op 26februari

Leuk topic! Zelf ben ik leidster op een kdv en dus vaak genoeg wat gekregen ...
Ik werk ook op het kdv, maar heb zelf geen vaste groep. Dit betekent dat ik op de dag van de leidster vaak niks krijg. Veel ouders maken Kadootje voor de vaste leidsters en verder niet. Ik weet nog niet wat ik ga geven, maar in elke geval genoeg Kadootjes voor ook de flexleidsters. Ik vind t persoonlijk altijd echt heel jammer als je niks krijgt. Voelt alsof je er niet bij hoort/je werk niet goed doet ofzo.

2 jaar geleden

Reactie op Loes94

Ik werk ook op het kdv, maar heb zelf geen vaste groep. Dit betekent dat ik ...
Ja ben ik het zeker mee eens! Flex leidsters worden daarmee toch vaak vergeten. Terwijl flexers juist zo belangrijk zijn in een organisatie. Zonder jullie kunnen wij ook niet de groepen blijven draaien 🤍

2 jaar geleden

Ik ga een mini plantje geven, eten wordt al zo vaak gegeven dus onze kleine man geeft iets anders

2 jaar geleden

Voor dit jaar nog geen idee maar heb altijd gedaan voor de leidsters en stagiaires. Heb de kinderen er ook altijd zelf bij betrokken - bakje in vorm van hartje geschilderd met daarin chocolaatjes - bloempot laten schilderen en plantje er in gepoot - vogelhuisje geschilderd/versiert en met stickers beplakt

2 jaar geleden

Leuk topic! Zit zelf te denken aan een hand crème en iets van een chocolaatje met een kaartje erbij met de tekst “Bij jullie ben ik in goede handen - bedankt!”.

2 jaar geleden

Hoe weet je of er iets aan gedaan wordt bij je opvang?

2 jaar geleden

Reactie op Saïda19-86

Hoe weet je of er iets aan gedaan wordt bij je opvang?
Dat vraag ik mij ook af, als ik dit topic niet had gezien had ik nooit geweten dat dit een ding was. 😳

2 jaar geleden

In principe is dit bij elke opvang gewoon zo. Sommigen maken er echt ene feest van, anderen niet. Maar bij alle opvangs waar ik gewerkt heb kregen we wel kadootjes

2 jaar geleden

Ik las dit in de nieuwsbrief van de opvang had er ook nooit van gehoord... Daarin wordt gevraagd om een tekening te maken. Het is voor mij de eerste keer dus ik denk dat we gewoon bedankkaartjes halen waarin mijn dochter dan kan tekenen en dat we dit afgeven. Ze doen echt topwerk hoor, maar onpopular opinion misschien, we betalen ons maandelijks blauw aan opvang, als ik nu ook nog cadeaus moet gaan kopen...

2 jaar geleden

Reactie op SilkeQ

Ik las dit in de nieuwsbrief van de opvang had er ook nooit van gehoord... ...
Wij maken ook gewoon een knutselwerkje. Ons meisje gaat 1x per week, nu pas 3 maanden geweest.

2 jaar geleden

Reactie op SilkeQ

Nou ik snap dit zeker hoor. Soms krijgen we ook echt kados wat echt nergens op slaat zo duur. Rituals pakketten, kadobonnen en weet ik wat allemaal. Nergens voor nodig.

2 jaar geleden

Wat ik persoonlijk als leidster heel leuk vind is iets met een foto. Fotootjes bewaar ik altijd!

2 jaar geleden

https://community.24baby.nl/forum/mama-jij/dag-van-de-leidster-eQJD5Z Hier staan misschien ook nog wat leuke tips in!

2 jaar geleden

Reactie op SilkeQ

Eens, voor elke andere dag regelt de werkgever een kado.. maar hier moet de “klant “ ineens iets regelen.. Bij ons wordt jaarlijks een kado gevraagd voor in de ton en dan worden de kados verdeeld. Je ziet dus ook nog eens niet hun reactie en je hebt geen idee wie je kado krijgt.. ik vind het stom en doe er dus niet aan mee. M’n baby zit op een ander kdv ben benieuwd hoe het daar gaat 😃

2 jaar geleden

Reactie op SilkeQ

Ik snap je wel en het hoeft zeker niet iets groots te zijn. Maar zij nemen wel jouw taak over om voor jouw kindje te zorgen als je dit zelf even niet kan. In de huidige tijd moet je met 2-en werken (uitzonderingen daargelaten) en zijn zij wel voor jouw kind aan het zorgen en nemen een stukje opvoeding over. Als leidster kunnen we er ook niks aan doen dat de opvang zo duur is😅

2 jaar geleden

Onze dochter gaat niet op donderdag naar de opvang. Hoe doen anderen dit? Niets geven, vrijdag iets geven?

2 jaar geleden

Reactie op Kleintje2023

Onze dochter gaat niet op donderdag naar de opvang. Hoe doen anderen dit? N ...
Bij ons gaat ze op woensdag en vrijdag, denk dat ik het woensdag al ga geven :)

2 jaar geleden

Reactie op Deems1991

Ik snap je wel en het hoeft zeker niet iets groots te zijn. Maar zij nemen ...
Daar betaal je toch voor? En zij krijgen toch gewoon hun salaris.. ik ben leerkracht en vind t altijd de grootste onzin om cadeaus te krijgen. Ik heb zelf gekozen voor dat werk en krijg er gewoon voor betaald. Oh en tijdens de dag van de leerkracht krijgen wij ook nooit iets. Vaak wel aan het eind van het schooljaar wat naar mijn idee dus ook niet nodig is..

2 jaar geleden

Reactie op Bowieeeeee

Daar betaal je toch voor? En zij krijgen toch gewoon hun salaris.. ik ben l ...
Ik herken deze gedachte wel! Haha! Bij de dag van de leraar kijken we misschien een gebakje van de stichting. Maar goed ik twijfel nu een beetje. Vind het ook rot om dan als enige niets te geven. Zal het eens aan een vriendin vragen die langer haar kinders op de opvang heeft. 😜 had er echt nog nooit van gehoord namelijk