18 Reacties

3 jaar geleden

De eerste weken/maanden vond ik een geweven draagdoek erg fijn, daarna de tula free to grow! Belangrijk qua ontwikkeling is dat het kindje een ergonomische houding heeft, zoals de beentjes in de M/kikker positie. Hier is op internet veel over te lezen! Verder is t qua hechting natuurlijk onwijs goed en gezellig 🥰

3 jaar geleden

Wij doen een draag doek Een draagzak raden ze af vanwege dat de heupen dan in een verkeerde houding groeien.

3 jaar geleden

Ik heb een prematuur.. In het begin als ze klein zijn is een draagdoek fijn. Daar zitten ze gewoon mooier en steviger in. Vanaf maat 62 is een draagzak ook echt prima. Als je een goede draagzak hebt is er echt geen risico op heupen die verkeerd groeien...

3 jaar geleden

Wij doen een draag doek Een draagzak raden ze af vanwege dat de heupen dan ...
Als je een goede draagzak koopt en zorgt dat hij goed op maat is, is er echt geen risico op heupen die verkeerd groeien. Als je je kindje niet goed in de draagdoek doet is er hetzelfde risico...

3 jaar geleden

Hier voor het eerste halfjaar een geweven draagdoek gebruikt en we gebruiken nu afwisselend een draagdoek, meitai en de minimeis. Ik vind een draagdoek persoonlijk flexibeler, maar onderweg vind ik het knopen maar een gedoe. Voor onderweg kies ik liever voor de meitai of de minimeis. Ik wil voor dit kindje ook een ringsling kopen. Die lijkt me voor de newborn periode heel handig, maar ik zag nu ook een aantal tips voorbijkomen op insta dat die ook gebruikt kan worden voor grotere kids. Tip: als je voor een draagdoek gaat, ga voor een draagdoek van hydrofielstof. Dikkere stoffen is niks mis mee, maar voor de warmere dagen kun je er dan meteen niks meer mee.

3 jaar geleden

Reactie op Femke338

Als je een goede draagzak koopt en zorgt dat hij goed op maat is, is er ech ...
Hoe weet je dan of het een goede draagzak is? Zeggen alle merken niet dat hun draagzak de beste is... Houdingen /knoopmanieren voor een draagdoek zijn vast wel op internet te vinden?

3 jaar geleden

Reactie op Jennifer3

Hoe weet je dan of het een goede draagzak is? Zeggen alle merken niet dat h ...
Belangrijk is dat de baby in kikvors houding zit. Met de knieën hoger dan de heupjes en mooi open, en liefst de volledige bovenbenen ondersteund. Ergonomische draagzakken dus. Daarnaast belangrijk dat je kindje op 'kus'hoogte zit: je moet terwijl het in draagzak zit kusje op het hoofd kunnen geven. Mijn zoontje was prematuur en heb eerste periode draagdoek gebruikt, en daarna draagzak en ringsling. Om vervolgens nog draagzak te gebruiken tot hij 4 jaar was (bij langere wandelingen) 😅 Is ook beetje persoonlijke keuze wat fijn draagt.. kan je draagconsult voor doen op veel plekken.

3 jaar geleden

Reactie op Jennifer3

Hoe weet je dan of het een goede draagzak is? Zeggen alle merken niet dat h ...
Als je ergonomische. Draagzak koopt weet je zeker dat je kind in de goede houding zit. Daarnaast kan je gewoon advies vragen van er. Draagconsulent als je meer zekerheid vind. Een draagdoek verkeerd knopen heeft net zoveel nadelige gevolgen....

3 jaar geleden

Ik heb ze voor mijn zoontje allebei gebruikt en ik vond een licht elastische draagdoek (Babylonia) het allerfijnste. Het knopen heb je zo onder de knie, en het is perfect aangepast aan het kindje. Wat voor mij prettig was, is dat de draagdoek minder “trekt” aan je rug en buik (na een keizersnede had ik nog lang last), terwijl een draagzak vrij zwaar aan je schouders hangt (ja ook de ergonomische). Ik vind een draagdoek sowieso voor binnenshuis ook prettiger (als je een plakbaby hebt en je wilt je handen eens vrij en je billen van de bank af haha). Mijn man daarentegen ging echt niet met zo’n meterslange sleep in de weer en droeg hem liever in onze Neobulle draagzak. Uiteindelijk is alles een kwestie van persoonlijke smaak, voorkeur en budget, mits je het kindje er inderdaad goed in positioneert. Je kunt een draagconsult aanvragen om het zelf te testen, en kijk ook zeker rond op tweedehands sites want het is best een dure hobby al dat babyspul.

3 jaar geleden

Bedankt voor alle verhalen! Hebben jullie een draagzak of draagdoek al voor de bevalling gekocht of pas daarna?

3 jaar geleden

Reactie op Jennifer3

Bedankt voor alle verhalen! Hebben jullie een draagzak of draagdoek al voor ...
Draagdoek al ervoor, draagzak pas erna.

3 jaar geleden

Bij nr 1 had (en nu dus heb) ik de Artipoppe draagzak. Gebruikt vanaf 6 weken. Mega fancy, veel te duur maar ik was er super blij mee. Vond hem alleen heel belastend voor mijn rug. Nu ga ik denk ik een draagdoek proberen.

3 jaar geleden

Reactie op Jennifer3

De draagzak ervoor en de doek pas een tijd erna (mezelf afvragend waarom ik die niet in vredesnaam eerder had aangeschaft)

3 jaar geleden

Reactie op Jennifer3

Ik heb alles erna pas gekocht

3 jaar geleden

Ik had bij mijn eerste ook een draagzak in mijn zwangerschap gekocht. Nou ze wou er echt no wayy in! Super zonde dus... Hopelijk wil deze baby er wel gebruik van maken.

3 jaar geleden

Ik heb beiden. Draagzak van artipoppe. Nog elke dag zo onwijs blij mee. Het kost wat, maar is kwaliteit en nog goed verkoopbaar als tweedehands. Draagdoek vond ik helemaal niks. Te veel gedoe.

3 jaar geleden

Voor me eerste heb ik een draagzak, die is superfijn en gebruik ik nogsteeds. (Is nu 2.5), deze gebruikte ik vanaf ze ongeveer 2 maand oud was. Zolang het een ergonomische draagzak ik en goed afgesteld op jou en je baby moet het goed zitten. Voor deze baby wil ik dezelfde draagzak gaan gebruiken maar ik denk dat we dit keer ook een draagdoek gaan aanschaffen voor de eerste maanden en wie weet mocht het fijn(er) zijn dan de draagzak van mij dochter ook voor daarna.

3 jaar geleden

Ik had beide maar gebruikte alleen de doek. Ik had niet het idee dat mijn kindjes lekker zaten in een zak (ergonomische). Een doek sluit beter aan vind ik. Ik heb ook het idee dat je kind daarin toch nog een stukje dichter bij je ligt/zit..