8 Reacties

2 jaar geleden

Dit heeft mijn dochter ook. Eczeem crème voor baby’s van merk bepanthen en zo weg!

2 jaar geleden

Als je borstvoeding geeft. Dat erop smeren.

2 jaar geleden

Het lijkt op eczeem. Heeft mijn zoontje ook helaas. Is helemaal niet erg, heel veel baby’s hebben het. Cb vertelde mij om het vet te houden met crème waar vaseline in zit. Ik heb de crème voor droge huid van de leenarts gekocht. Vind t wel een fijne crème.

2 jaar geleden

Ik zou ook borstvoeding erop smeren en anders denk ik lanoline. Daarnaast zou ik naar de huisarts gaan. Zijn er signalen dat je zoontje last zou kunnen hebben van allergieën?

2 jaar geleden

Fagron koelzalf zonder rozenolie. Bij mijn dochter begon dit ook zo bijna 2 maanden geleden. Lang gesmeerd met vette zalf maar hielp niet. Ze had er last van en krabt het open. Hierdoor is het gaan ontsteken, werd het krentenbaard en had ze antibiotica zalf nodig. Uiteindelijk wel minder geworden maar nog steeds jeuk. Nu aan de hormoonzalf het het was na 1 week helemaal weg. Daarna stappen we over op de vette zalf van Fagron: koelzalf zonder rozenolie. Dit wordt aangeraden door de dermatoloog.

2 jaar geleden

Frambozenzalf♡

2 jaar geleden

Mijn dochter had dit een tijdje geleden ook. Ineens een hele vurige rode geïrriteerde grote plek op dr wang en ook een beetje bij 1 wenkbrouw. Het jeukte ook. Huisarts om advies gevraagd; was volgens hun een combi tussen eczeem en schimmel, dus toen een zalfje gekregen: hydrocortison/miconazol. Na een paar dagen ervan af! Hydrocortison is een hormoonzalf dus mag je maar kort gebruiken. Ze heeft helaas sindsdien altijd wel een droge en snel geïrriteerde huid, nu inmiddels ook op beide wangen. Ik smeer het in met Bepanthen, maar dat doet niet zoveel.. Dus tips lees ik ook graag!

2 jaar geleden

Bedankt allemaal voor de tips 😊