15 Reacties

3 weken geleden

Van dichtbij

3 weken geleden

Mijn zoontje heeft ook een tijdje eczeem gehad rond zijn mond. Ik smeer er pure lanoline (tepelcrème) op. Is 100% natuurlijk en houdt het lekker vet, waardoor je het gelijk beschermd! Voelt voor mij beter dan met hormooncrème smeren...

3 weken geleden

Hier ook! Volgens mij komt het ook erg door de kou, hier helpt weleda gezichtscrème.

3 weken geleden

Mijn bff heeft zoontje die hele extreme vorm van eczeem heeft. Hoewel wel waardevol is om uit te zoeken wst een mogelijke oorzaak kan zijn… gebruikt ze tinytodd creme met super veel effect. Het is een haver creme!

3 weken geleden

Hier ook mega droge wangen en hier smeren we Dr Leenarts droge huid zalf. Werkt echt top, smeer ik bij mezelf ook m'n handen mee in en op m'n lippen. Zit ook geen troep in

3 weken geleden

Reactie op marmacita

Mijn bff heeft zoontje die hele extreme vorm van eczeem heeft. Hoewel wel w ...
Die crème heb. Werkt hier helaas niet! En de eczeem zo vurig in de winter. Dus hangt echt samen met het weer.

3 weken geleden

Reactie op xMelanie

Mijn zoontje heeft ook een tijdje eczeem gehad rond zijn mond. Ik smeer er ...
Ik wil idd ook liever geen hormoonzalf gebruiken. Heb eigenlijk alles in de reacties al geprobeerd behalve dit. Thanks. Ga het eens proberen.

3 weken geleden

Reactie op anne-91

Ik wil idd ook liever geen hormoonzalf gebruiken. Heb eigenlijk alles in de ...
Hier werkt het echt megagoed! Hij vraagt er inmiddels ook zelf om, dus ik denk dat hij het ook prettig vindt! Overigens wel goed om in de gaten te houden. Ik hoorde laatst dat kindjes met eczeem vaker last krijgen van allergieën...

3 weken geleden

Weer en wind zalf van Welede helpt bij ons. Precies zulke rode wangen 🥲

3 weken geleden

Hi Hi ! Heb je deze producten al eens geprobeerd ? : natuurlijke mangozalf / frambozenzalf / fluffy shea butter of nappy’s protection balm dskin? :) veel voorbij zien komen en werkt voor van alles ! Uiteraard verschillend per kindje :)

3 weken geleden

Bij ons zoontje wordt zijn eczeem altijd heftig rond zijn wangen als hij ziek wiek of tandjes krijgt. We smeren dan altijd vaseline in meerdere keren per dag en als het minder wordt of zijn eczeem even we was, blijven we met het smeren doorgaan. Dat werkt goed bij ons

3 weken geleden

Ik gebruik Alka creme. Gebaseerd op zuurgraad in de huid. Je hebt er ook bad zout van. Werkt fantastisch. Enige nadeel is dat het bij open eczeem wel een beetje prikt dus dan hebben we wel wat protest, maar enige waar ik het mee onder controle krijg.

2 weken geleden

Lanolin tepelzalf werkt perfect! Kwam ik achter nu ik net bevallen ben 👌

vorige week

Reactie op anne-91

Van dichtbij
Pff zelfde probleem hier en dan ook net naast zijn mondhoeken. Ik gebruik witte vaseline wat helpt voor mijn hand eczeem. Maar als ik het even niet bij hem gebruik, meteen weer terug. Wij kwamen er achter dat de tandpasta van Prodent (woezel & pip) ook een grote rol speelde paar keer getest zodra wij ermee stopten, was het bij zijn mondhoeken verdwenen, alleen op zijn wangen blijft continu