20 Reacties

3 jaar geleden

Ik zat na 2 weken op verjaardag, m'n nichtje werd 2 en alleen mijn ouders kwamen er verder. We hebben afgelopen zondag met 90+ man een kraamfeest gehad bij ons thuis met 4 weken🤣 had haar wel in de draagdoek zodat mensen niet aan haar konden gaan zitten. Achteraf was het te gek als in qua prikkels vooral voor mij, zij sliep overal doorheen! Ik zou vooral doen waar jij je goed bij voelt. Als je gespannen bent dan voelt je kindje dat ook natuurlijk.

3 jaar geleden

Vanaf 2 weken gingen wij al op bezoek met onze baby.. hij is nu 8 weken en gaan nu al voor de 5e keer naar een verjaardag.. ik maak me niet zo druk wegens een verkoudheid ofzo heb nog zoontje van 5 die naar school gaat dus verkoudheidjes en elk virusje is al kans op dat hij dat mee neemt dus is toch niks tegen te doen.. en ik geef borstvoeding dus ik vertrouw op mijn antistoffen die ik mijn baby geef.. en ik geloof erin door baby al te laten wennen aan drukte je daar uiteindelijk veel aan hebt bij mijn zoontje van 5 ook zo gedaan en die is heel makkelijk.. en mijn zoontje van 8 weken vind het ook allemaal wel prima en slaapt overal

3 jaar geleden

Ik ging toen m'n jongste 4 weken was een weekendje logeren bij mijn vader met m'n peuter van 2,5 en de baby ❤️

3 jaar geleden

Wij nemen ons kleintje juist overal mee naar toe en laten m overal slapen, ook in de drukte. Juist daardoor slaapt ie overal doorheen. Ik ben ook niet bang om m ergens mee naar toe te nemen, omdat het dus zo makkelijk gaat. T gebeurt echt wel eens dat ie even onrustig is, maar dan loop k even naar een rustig plekje. Of vraag ik of ik even boven mag voeden. Dat vind iedereen prima tot nu toe.

3 jaar geleden

Wij nemen onze dochter vanaf 2 weken al overal mee naar toe 😋

3 jaar geleden

Wij nemen onze dochter van 6 weken ook overal mee naar toe. Vind het zelf ook heel fijn om een beetje de deur uit te zijn. Ipv alleen maar thuis zitten. Maar ik zou als ik jou was bij je gevoel blijven! Jij weet als moeder wat je kleintje nodig heeft. Onze dochter voelt heel stevig en sterk, en ik heb me dan ook geen moment zorgen gemaakt. Misschien heeft jou kindje wat meer tijd nodig. Elke baby is anders. Dus blijf bij wat goed voelt, als dat nu nog niet is, komt dat vanzelf

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde, wij gaan morgen pas voor het eerst samen naar een kleine verjaardag bij mijn zusje (6 weken is ze dan), verder hebben wij het ook heel rustig gehouden nog en dat vind ik ook prettig. Wel stoer de verhalen te lezen van anderen die alles al uitproberen, dat klinkt ook heel fijn maar hebben wij nog niet aangedurfd

3 jaar geleden

Wij gingen vanavond voor het eerst weg met ons kindje (5weken) we zijn een uurtje gebleven.. Ik vond het geloof ik spannender dan hij… want hij heeft alleen maar geslapen… Maar twijfel een beetje of ik het weer zou doen.. hij heeft nu een uurtje in de maxi cosi gezeten..

3 jaar geleden

Je bent niet te voorzichtig vind ik. Heb precies hetzelfde. Doe wat voor jou goed voelt. Vandaag zijn wij voor het eerst op bezoek geweest bij het nieuwe huis van vrienden (een stel zonder kinderen). Baby is 4 weken oud. Vond het erg spannend want de hele tijd stres of we wel alles in de luiertas hadden gestopt😂. Baby lag op mij te slapen of naast mij op een hydrofiele doek op de bank. We zijn ongeveer 3 uurtjes gebleven en het ging prima.

3 jaar geleden

Wij zijn al regelmatig lekker op pad geweest met onze zoon. Vooral doen waar jij je goed bij voelt! Ik denk dat het namelijk vooral een ontspannen uitje wordt wanneer je zelf ook ontspannen bent. Bij koortslippen ver uit de buurt blijven, maar verkoudheiden kun je helaas niet altijd tegengaan. Je kunt altijd je kind gewoon lekker bij jou houden of in een draagzak bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

Reactie op KleineBengel

Wij zijn al regelmatig lekker op pad geweest met onze zoon. Vooral doen waa ...
Gaan jullie dan ook in de avond nog weg? Ik vind het trouwens vooral ook een hele planning met voeden.. bij bekenden (schoonfamilie) borstvoeding geven heb ik nog niet gedaan..

3 jaar geleden

Wij hebben onze zoon vanaf het moment dat we naar buiten mochten (dag 8) overal mee naartoe genomen. Hij is heel rustig en slaapt overal, ook in drukte en met veel geluiden. En als het etenstijd is als we ergens zijn krijgt hij gewoon ter plekke een fles,gaat ook goed. Nu al bijna 8 weken en we hopen dat hij hierdoor zo gemakkelijk blijft en overal gaat kunnen slapen.. en daarnaast trek ik het niet om hele dagen met hem in huis te blijven, ik zoek ook prikkels en activiteiten en hij gaat dus lekker mee, vaak ook op bezoek dus en naar cafeetjes. Hij heeft zelfs al een nachtje gelogeerd bij opa en oma, ging ook goed. Maar zo doet iedereen waar hij/zij zich prettig bij voelt

3 jaar geleden

Reactie op Preggo91

Gaan jullie dan ook in de avond nog weg? Ik vind het trouwens vooral ook e ...
Ik geef ook borstvoeding en Ik zoek bij schoonfamilie even een rustig plekje op (keuken ofzo om te voeden)want daar voelt zo voeden niet zo comfortabel bij mijn eigen familie voed ik gewoon.. en verder als ik ergens ben voed ik ook gewoon (waarom bij schoonfamilie anders is weet ik niet 🤣)ik heb altijd wel kleding aan dat het subtiel kan en als ik het los maak hou ik mijn baby er alvast voor

3 jaar geleden

Reactie op MissAn

Ik geef ook borstvoeding en Ik zoek bij schoonfamilie even een rustig plekj ...
Haha ja dat met schoonfamilie heb ik dus ook… terwijl ik wel eens in een openbare ruimte borstvoeding heb gegeven.. dat voelde minder ongemakkelijk, ken die mensen toch niet.. en ik heb er ook een grote hydrofiele doek over..

3 jaar geleden

Ah vanaf 2 weken gingen we met de baby naar een aantal events en restaurants!! Vond ook heerlijk voor mezelf! Wij vinden het persoonlijk belangrijk dat de baby gewend raakt tussen de mensen/drukte

3 jaar geleden

Reactie op Preggo91

Gaan jullie dan ook in de avond nog weg? Ik vind het trouwens vooral ook e ...
Nee, alleen overdag. Mijn dochter gaat rond 18:45 uur naar bed, dus rond die tijd zijn wij thuis. Met uit eten gaan waren we daar wat soepeler in bij uitzondering, maar sinds mijn zoon is geboren zijn we nog niet rond etenstijd ('s avonds) weggeweest. Ik zou er overigens geen probleem mee hebben om te gaan eten bij familie/vrienden in de buurt.

3 jaar geleden

Dat is zo persoonlijk denk ik! Ik vind het echt heerlijk om met haar de deur uit te gaan en mijn wereld weer te vergroten. Baby is vandaag 4 weken oud en zijn gaan lunchen, naar verjaardag geweest, langs familie en gister dagje bij mijn moeder geweest en gevoed (bv en kv) bij haar en ging super goed!

3 jaar geleden

Wij nemen onze dochter en zoon ook overal mee naartoe. Ook verjaardagen van vrienden. Dan eten we daar, campingbedje mee en gaan ze daar naar bed. Dan savonds nemen we ze slapend mee naar huis. Spullen halen we de volgende dag op. Werkt voor ons meestal prima. Het is ook weleens mislukt, dat ze niet wilde slapen. Toen zijn we gewoon naar huis gegaan. Hadden we het in ieder geval gewoon geprobeerd

3 jaar geleden

Elke dag minimaal een half uur wandelen en 2 maanden niet naar drukke plekken is mij geadviseerd door het cb. Dit in verband met immuunsysteem die heel zwak is de eerste twee maanden. Ze kunnen sneller ziek worden door anderen, ook prikkels krijgen die je pas achteraf merkt. Maar sommige kinderen doen er goed op, denk inderdaad dat het persoonlijk is en doen waar jij je zelf goed bij voelt!

3 jaar geleden

Vooral niet afmeten aan wat anderen doen, maar doen wat goed voelt voor jou/jullie. Wij zijn sinds deze week (ze is nu 4 weken) wat bezoekjes gaan doen, maar geen grote drukte. Vandaag een verjaardag met 6 anderen, dat vind ik druk zat.