8 Reacties

vorige maand

Hier zelf geen ervaring met een badbevalling. Bij de oudste wel heel kort in bad gezeten om de weeĂ«n op te vangen, dit was heerlijk! Maar ik mocht er helaas niet in bevallen dus moest er al snel uit toen de persweeĂ«n begonnen. Bij de tweede vond ik de douche het fijnst en bad niet meer geprobeerd, maar dat ging dan ook super snel haha. Wel ben ik zelf kraamverzorgende en meerdere badbevalling en voorgenomen bad bevalling gezien en ik ben absoluut wel een voorstander! Ik denk dat het echt helpt bij het voorkomen van uitscheuren en het echt meer ontspanning geeft. Nadeel die ik vaak tegenkom is dat sommige vrouwen geen prettige pershouding kunnen vinden en hierdoor uiteindelijk toch op bed het laatste stukje moeten doen omdat ze daar uiteindelijk toch een betere houding kunnen aannemen. Maar dit is echt per vrouw en per baby verschillend. Het is soms ook maar net hoe je kleine er voor ligt welke houding het beste werkt. Ik zou het gewoon lekker proberen als het je wat lijkt en als er complicaties zijn of het is niks ben je er ook zo weer uit. 😊 En het opruimen mag je partner zich druk om maken, dat hoef jij niet te doen đŸ€Ł

vorige maand

Hier bij de eerste veel in bad gezeten en weeĂ«n opgevangen maar het was te 'ontspannend' dus persweeen zette niet door. Bevallen op de baarkruk. . Bij de tweede weeĂ«n opgevangen onder de douche terwijl 't bad volliep. Ben toen gauw naar beneden gegaan en toen er een klein laagje in zat erin gegaan, ging mega snel en met 3 kwartier zat ik met kind in m'n armen in het bad😅 vond het zelf erg prettig! Bij de eerste had ik 1 hechting en bij de tweede geen 1. Geen idee of het daarmee te maken had maar denk wel dat de boel dan wat weker is.

vorige maand

Ik heb ook 2-3 uur in bad gezeten bij m’n eerste bevalling, waarvan 1 uur actief geperst ook. Uiteindelijk op de baarkruk bevallen, maar ik kijk heel positief terug op het stuk in bad. Ik was ook niet uitgescheurd, wellicht ook wel deels door het bad. Ik ontspan sowieso wel van een bad, dus voor mij was dat heel helpend in het opvangen van de pijn!

vorige maand

Bij de eerste werd mij geadviseerd pas bij 6/7 cm het bad in te gaan om zo het langst te kunnen profiteren van de warmte en pijnstilling die je erdoor krijgt. Nou m’n dikke teen raakte het water aan en ik kreeg pers weeĂ«n, was veelste laat het water in gegaan en het voelde alles behalve fijn, kreeg het warm dan weer koud kon m’n draai niet vinden dus weer terug in bed, en dat vond ik een drama want dan ga je uit bad en moet je je af laten drogen en lig je half nat en bezweet in bad. Dit was in het ziekenhuis met wee opwekkers, zonder verdere pijnstillers. Tweede bevalling ben ik direct begonnen in bad lekker thuis, na 2 uur de verloskundige gebeld en toen op m’n yoga bal wat tijd door gebracht en uiteindelijk thuis in mn eigen bed bevallen.

vorige maand

Reactie op anoniemuis

Bij de eerste werd mij geadviseerd pas bij 6/7 cm het bad in te gaan om zo ...
Dus ik zou je vooral adviseren er lekker optijd in te gaan, zodat mocht je het niet fijn vinden, je zelf nog in staat bent je weer af te drogen.

vorige maand

dank voor alle reacties😍 Ik denk er nog over na heb het al wel besproken met het ziekenhuis
 nog kleine 7 weken en dan is de kleine er

vorige maand

Ik heb het eerste niet gedaan en bij de tweede wel. Ik vond het echt de scherpe randjes eraf halen en zeker aanrader om te proberen. De bevalling zelf was alleen onhandig omdat ik nog niet in het bevalbad zat en in het bad waar ik in zat eigenlijk niet mocht bevallen. Maar na 2 persweeen was de baby er dus had geen tijd meer om uit het bad te raken

3 weken geleden

Ik vond mijn bad bevalling echt geweldig. Heb er wel 10 min in gezeten toen was de baby er al haha. Toen we aankwamen in het ziekenhuis had ik al bijna volledige ontsluiting. Het bad werd klaar gemaakt en toen ik er eenmaal in zat voelde het zo fijn. Ik vond het wel warm dus had een koud washandje op m’n hoofd. 19.10 ging ik het bad in, 19.14 pers weeeĂ«n en 19.16 geboren 😅. Het voelde heel natuurlijk. Dit had ik bij mijn eerste bevalling helemaal niet. Heb geen (pers) weeĂ«n gevoeld en moest persen op commando omdat de verloskundige er klaar mee was. Dit was dus echt een droom.