13 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb sinds week 36 frambozenbladthee gedronken en Caulophyllum d6 pillen geslikt. Ben met 38+5 bevallen en had binnen 2,5 uur 10 cm ontsluiting.
Razendsnelle spontane bevalling gehad, maar niemand weet uiteraard of het door de frambozenbladthee en pillen komt.
Maar ja baat het niet, dan schaadt het niet..
3 jaar geleden
Ik drink het elke dag 2/3 kopjes frambozenbladthee sinds week 37 ongv. Het doel is dat het spieren helpt waaronder je baarmoeder om meer effectieve weeen te hebben zodra je ze krijgt. Daarmee zou duur van actieve fase verkort worden volgens een kleinschalig onderzoek.
Vrouwenmantelthee heb ik begrepen dat je pas moet drinken als je echt de weeen van de bevalling hebt en ook maar tot 3 cm ontsluiting en dan pauze en dan weer tijdens de persfase (als je daar behoefte aan hebt; moet het nog maar ff mee maken of ik daar tijd en zin in heb). Vrouwenmantelthee helpt samentrekken van de baarmoeder, ik weet niet helemaal zeker maar zou kunnen dat je ook beetje mag drinken als je overttijd bent maar dat durf ik echt niet te zeggen. Ik ben ook nog niet in die fase.
3 jaar geleden
Aangezien mijn baarmoeder langzaam naar beneden zakt, kreeg ik als tip van de kraamzorg en vk om vrouwenmantel thee te drinken. Ben inmiddels 12 dagen geleden bevallen. En het helpt voor mij wel dat mn baarmoeder aan het zakken is. Puur daarvoor. Niet tijdens mijn zwangerschap gebruikt, want het laat je baarmoeder samentrekken, en mijn vk zei expliciet dat dit voor NA de bevalling is, mocht je baarmoeder niet snel genoeg inkrimpen
VRIEND
3 jaar geleden
Ik heb een vanaf 39 weken elke dag 2 of 3 koppen frambozenbladthee gedronken. Bevallen met 41+2, wel een heel voorspoedige bevalling gehad van ongeveer 5,5 uur vanaf dat de weeën om de 5 minuten kwamen. Weinig bloed verloren en een heel spoedig herstel, de baarmoeder kromp heel snel.
3 jaar geleden
Ik drink ook frambozenblad thee en ook weleda borstvoedingsthee vind ze erg lekker. Ik had de ene keer kolven 100 ml en de ander keer 230 ml door het drinken van de thee heb ik veel meer rust en regelmaat en kolf nu altijd bijna rond de 130 ml .
En staan mijn borsten niet meer naar 2 uur op spanning
3 jaar geleden
Ik heb vanaf week 34 elke dag 3 kopjes frambozenbladthee gedronken. Vanaf week 36 ook dadels gegeten 3 tot 6 stuks. Ik werd ingeleid met 39weken omdat ik zwangerschapsdiabetes had en de baby anders te groot zou worden.
Ik had al 5cm ontsluiting, heb niet echt last gehad van iets. Na het breken van mijn vliezen hebben ze mij weeenopwekkers gegeven. Het duurde even voordat ik weeen kreeg maar zodra de weeem opgang kwamen ging ik van 5cm naar volledige ontsluiting in 30minuten.
Ik geloof er echt in dat de frambozenbladthee en dadels flink geholpen hebben.