18 Reacties

vorig jaar

Nou, als hij moet aankomen zou ik zeker niet zomaar stoppen met de flessen 🙈 Ik ben zelf sws niet zo van klakkeloos opvolgen van cb. Is maar n advies. Is je kindje volgens het schema echt zwaar ondergewicht of gewoon een lijntje lager? Mijn tip voor het laten eten is om het eten steeds in verschillende substanties aan te bieden. Mijn zoontje vindt het soms leuk om zelf te eten, maar soms ook juist om gevoerd te worden. Als je zoontje smoothies lekker vindt, misschien is soep dan ook een idee? Ik geef mijn zoontje soep met brood erdoor in kleine stukjes. Vindt ie heerlijk!!

vorig jaar

Ons dochtertje moest ook aankomen. Daarom ook echt doorgaan met de opvolgmelk. Jouw zoontje wil dus wel 'glad' eten? Dan zou ik maaltijden toch pureren en als dat op is hem zelf laten eten. Je kan eventueel een fles laten vallen zodat hij meer zin heeft in avondeten 😊 Ons dochtertje eet nu: 07.00u 210+7 08.30u 100gr potje fruit + zelf een half stuk fruit 11.00u 180+6 melk en 6 scheppen licht volkoren granen (eventueel een klontje boter er doorheen) 13.30 2 boterhammen zonder korst met altijd roomboter (ongezout), en daarbovenop avocado, humus, zuivelspread, notenpasta of appelstroop. Dubbel beleg dus. Daarnaast nog wat fruit als ze wil. 17.15 100gr groentepotje en daarna zelf een bordje. Voornamelijk veel groente en rijst/ aardappels of ei. Vlees/ vis vaak hamburgertje/ zalm of kabeljauw. Ze is in 7 weken 1 kg aangekomen 😏
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Reactie op rgerri

Ons dochtertje moest ook aankomen. Daarom ook echt doorgaan met de opvolgme ...
De combi van potjes en zelf doen is zodat ze in ieder geval al 100gram binnenheeft, voor als ze geen zin heeft om veel zelf te eten.

vorig jaar

Zou zelf ook niet zomaar cb volgen. Is wel heel rigoureus advies. Idd heeft hij echt ondergewicht? Dan zou ik niet naar ons hier luisteren maar mij laten adviseren door artsen. Hier ook "ineens" van 0 naar -1 gegaan vanaf moment dat hij kon kruipen. (Ik vond het geen schok genoeg vetjes te zien) Nou die van mij beweegt elk moment dat hij zijn ogen open heeft en eet als een bouwvakker. Ga je geen advies geven alleen mijn ervaring. Toen ik flessen ging minderen (van 4 naar 3) at hij vanzelf meer vaste voeding. Ben begonnen met 2e fles rekken, derde fles elke dag beetje minder. Toen 2e fles rond de lunch viel gestopt met 3e fles. At meteen 1.5/2 boterhammen ipv 1. En groente ook steeds meer. Zit nu nog op 3 flessen en ben de 2e fles deze week aan het minderen naar 150 ( dat is de hoeveelheid van een normale beker melk straks als hij 1 is) . Dat gaat goed. Vandaag starten met de avond fles naar iets minder. Persoonlijk denk ik dat met beleid minderen meer effect heeft dan in 1x alles anders. Ze maken al zoveel mee. En hetgeen dat ik dus minder qua flesvoeding plus ik er weer bij met vast voedsel en water. Oh ja en ik geef dan wel vaste voeding voor de fles. Lunch, eerst boterhammen dan half uur/uur later fles. Diner, eerst avondeten en dan met naar bed laatste fles. En onthoud dit, bv of kv is tot 1 jaar hoofdvoeding, dus je doet niks geks.

vorig jaar

Reactie op rgerri

Ons dochtertje moest ook aankomen. Daarom ook echt doorgaan met de opvolgme ...
Ja dat is dus het ‘probleem’.. we beginnen de dag ook met een boterham en partjes mandarijntjes maar als hij echte échte trek heeft gaat hij hier me gooien totdat hij de fles krijgt… van alles al geprobeerd en nu dus zelf pureren omdat hij wel voldoende binnen moet krijgen

vorig jaar

Reactie op Anne1983

Zou zelf ook niet zomaar cb volgen. Is wel heel rigoureus advies. Idd heeft ...
Hij begon al op -1 omdat hij 2794 gr woog bij de geboorte. Zelf ook klein en vriend ook, ook als baby. Nee, dit vond ik ook al abrupt hoor! Hij is onwijs actief, loopt krijpt en zit nooit stil. Nu krijgt hij 2 papflessen (eerst zelf eten vd lepel) en voor ieder flesje altijd eerst brood of fruit aangeboden. Van een lepel eten wil hij zelf doen, als ik het ga doen wordt hij boos. De flessen die hij nu krijgt is dus met vers fruit en nu toevallig avocado erin met pindakaas voor de vetjes. Het is allemaal wat… maaar, heel tevreden is hij wel

vorig jaar

Ik doe t juist andersom. ‘s ochtends krijgt hij eerst een fles rond 8u meestal en dan eten we om 9u een broodje. ‘s middags rond 3u een fles, dus das wel na de lunch en ‘s avonds bij bedtijd krijgt ie pap. Maar die papfles ben ik sws van plan om er nog lekker lang in te houden. Lijkt me ideaal omdat kindjes niet altijd super goed avondeten. Die van mij slaapt er supe goed op!

vorig jaar

Reactie op Ashley0305

Hij begon al op -1 omdat hij 2794 gr woog bij de geboorte. Zelf ook klein e ...
Aha en zit hij nog op-1 of is het verder gezakt? Ik begrijp je helemaal. Hier ook een overactief mannetje dus ja ik gooi het daarop. En cb vind het helemaal prima. Ik doe s ochtends ook papfles geen tijd om het op de lepel te geven of een broodje te eten ivm werk en wil hem niet wakker moeten maken alleen om de tijd te hebben voor dat broodje. En dat was ook helemaal prima 😊 Straks maar is zien hoe ik dat ga aanpakken. Maar ze gaan gelukkig sneller eten met de tijd 😁 Ik zie zo ook even niet hoe je het verder anders zou kunnen aanpakken dan je doet. Je bent behoorlijk creatief bezig en hij krijgt allemaal verse producten binnen dus ja 🤷‍♀️ Sommige mensen zijn gewoon niet heel groot die mogen er ook zijn zolang ze verder gezond zijn 😊

vorig jaar

Reactie op Anne1983

Aha en zit hij nog op-1 of is het verder gezakt? Ik begrijp je helemaal. Hi ...
Dit doet mij goed om te horen. Nee nog op zijn lijntje maar dit was ook een oudere mevrouw. Normaal hebben wij jonge vrouwen misschien zit hier ook wel verschil in. En ik denk ook dat hij wel zal gaan eten en goed ook wanneer hij hier aan toe is.

vorig jaar

Reactie op Ashley0305

Ja dat is dus het ‘probleem’.. we beginnen de dag ook met een boterham en p ...
Ahh waarom begin je de dag niet met een fles? En daarna eventueel een boterham? Dat adviseerd het CB hier.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Reactie op rgerri

Ahh waarom begin je de dag niet met een fles? En daarna eventueel een boter ...
Ja, ga ik proberen! Morgenochtend haha!

vorig jaar

Reactie op Ashley0305

Ja, ga ik proberen! Morgenochtend haha!
Ben benieuwd of hij daarna nog een boterham wil, als de grootste honger eraf is haha. Wat doe je op de boterham? Wij moeten 'dubbel' beleggen 🙈

vorig jaar

Reactie op rgerri

Ben benieuwd of hij daarna nog een boterham wil, als de grootste honger era ...
Niks. Hij eet t dan niet🤣🤡

vorig jaar

Reactie op Ashley0305

Niks. Hij eet t dan niet🤣🤡
Hahaha misschien morgen wel🤣

vorig jaar

Reactie op rgerri

Hahaha misschien morgen wel🤣
Deze vreet zo 2 boterhammen in 10min tegenwoordig 🤣

vorig jaar

Geen echte tips, wel heel veel herkenbaarheid! Onze dochter drinkt een klein flesje melk in de ochtend maar heeft dan echt geen trek meer in een boterham. Van cb krijg ik elke keer andere adviezen. Contact opgenomen met kinderdietist maar die vond dat ik 2 flessen moet gaan geven ipv 3, maar daar voel ik me nog niet goed bij. Ook omdat ze anders echt te weinig vocht binnenkrijgt. En de diëtist adviseert best veel voedingsmomenten waardoor ze altijd wel een beetje vol zit. We modderen al een tijdje zo door met haar en ik hoop gewoon dat ze op een gegeven moment ook lekker een boterham op eet.

vorig jaar

Reactie op rgerri

Deze vreet zo 2 boterhammen in 10min tegenwoordig 🤣
Even wat anders: hebben jullie nou een bordje wat vastgemaakt kan worden aan de tripp Trapp tray?🙈

vorig jaar

Reactie op Ashley0305

Dit doet mij goed om te horen. Nee nog op zijn lijntje maar dit was ook een ...
Dus hij is geboren op de -1 lijn en zit nu na bijna 12 mnd nog steeds op de -1 lijn? Dat is toch perfect? Dan snap ik zelf eerlijk gezegd niet waarom je fantomalt moet geven…