21 Reacties

één jaar geleden

M’n kraamzorg was ook niet blij dat ik deze kolf al had gekocht en zei dat ze vaker problemen bij moeders ermee had. Was ik ook verbaasd over door alle goede reviews! Ik doe nu eerst 5 min op de tweede stand en daarna 10 op de derde stand, dat werkt wel aardig. Maar dat hele lange ‘zuigen’ wat hij doet op de hoge standen is gewoon helemaal niet zoals een baby zuigt…

één jaar geleden

Ik (en m’n kraamhulpen) vond de Felin kolf juist super fijn! Ik begon op de tweede stand (massage)deze had ik best wel hoog staan, op 8 ofzo. Even kijken wat je zelf prettig vindt. Daarna ging nog even door op de eerste stand, die had ik lager staan rond de 4.

één jaar geleden

Reactie op mw0101

M’n kraamzorg was ook niet blij dat ik deze kolf al had gekocht en zei dat ...
Dat ga ik proberen. Is er ook een kolf waar je goede ervaringen mee hebt? Dubbel kolven gaat ook goed? Ik heb dan het idee dat de zuigkracht heel minimaal is. Dankjewel alvast

één jaar geleden

Reactie op jennk

Ik (en m’n kraamhulpen) vond de Felin kolf juist super fijn! Ik begon op de ...
Thanks ga ik proberen. Zijn er nog tricky punten in het in elkaar zetten? Ik heb al een nieuwe hoofdmotor en die dopjes die op en neer gaan tijdens het kolven maar nog steeds zo weinig melk. Misschien doe ik zelf wel iets fout

één jaar geleden

Reactie op 123Amy

Thanks ga ik proberen. Zijn er nog tricky punten in het in elkaar zetten? I ...
Nee volgens mij kun je bij het in elkaar zetten eigenlijk niets fout doen. Ik kolfde een kant per keer, dat vond ik zelf makkelijker. Je moet er alleen even opletten dat de kolf goed vacuüm trekt aan je borst.

één jaar geleden

Reactie op 123Amy

Dat ga ik proberen. Is er ook een kolf waar je goede ervaringen mee hebt? D ...
Doe het nog steeds met de felin! Dubbel lijkt wel goed te gaan. Je moet dat plastic buisje gewoon in het apparaat doen (ik dacht eerst dat daar ook zo’n wit koppelstukje bijhoorde). Had achteraf liever een handsfree gekocht. Om m’n productie echt op gang te brengen heb ik nog een tijdje Medela Symphony van de thuiszorg gehuurd.

één jaar geleden

Reactie op jennk

Ik (en m’n kraamhulpen) vond de Felin kolf juist super fijn! Ik begon op de ...
Gebruik je dan nooit de derde stand? Dacht dat die echt was om de melk eruit te krijgen. Misschien ook eens jouw manier proberen!

één jaar geleden

Reactie op mw0101

Gebruik je dan nooit de derde stand? Dacht dat die echt was om de melk erui ...
Ik gebruikte die bijna nooit, had niet het idee dat die veel deed bij mij. 1 en 2 vond ik het best werken.

één jaar geleden

Reactie op jennk

Nee volgens mij kun je bij het in elkaar zetten eigenlijk niets fout doen. ...
Dat vacuum trekken lijkt al niet helemaal te lukken. Thanks. Hoe lang duurt kolven bij jou voor hoeveel?

één jaar geleden

Reactie op mw0101

Doe het nog steeds met de felin! Dubbel lijkt wel goed te gaan. Je moet dat ...
Me too. Als ik hier mee blijf kloten dan ga ik ook voor handsfree. Scheelt een hele hoop op het werk straks. Thanks voor het meedenken

één jaar geleden

Hoe steriliseren jullie de kolf?

één jaar geleden

Ik gebruik deze kolf ook, en kolf ook ontzettend weinig af. Ik heb geen idee of dit door de kolft komt, maar heb wel hetzelfde probleem.

één jaar geleden

En dit blijft ook maar gebeuren. Ook bij de nieuwe die geleverd zijn. (Als t volledig in elkaar gezet is ook) hebben jullie dat ook?

één jaar geleden

Reactie op 123Amy

Hoe steriliseren jullie de kolf?
In kokend water 1x per dag. Alleen de harde onderdelen (siliconen delen gewoon met sop en heet water). Tussendoor goed afspoelen en dan in de koelkast in plastic zak of schone theedoek.

één jaar geleden

Reactie op roro01

Ik gebruik deze kolf ook, en kolf ook ontzettend weinig af. Ik heb geen ide ...
Ik heb ook heeeel weinig melkproductie, maar zelfs met die ‘superkolf’ die ik gehuurd heb werd het niet meer.. is je melkproductie al wel op gang? Anders kan je misschien overwegen die tijdelijk te huren. Kost €2,50 per dag.

één jaar geleden

Reactie op 123Amy

En dit blijft ook maar gebeuren. Ook bij de nieuwe die geleverd zijn. (Als ...
Tijdens het kolven ziet het er wel zo uit, maar trekt wel vacuüm. Soms zit er water in dit onderdeel na het afwassen en dan is idd het vacuüm weg. Heb je ook die siliconen delen over de stukken die op je borst gaan? En als je enkel kolft, moet je dat verdeelstukje voor dubbel weghalen, anders zuigt ie lucht.

één jaar geleden

Reactie op mw0101

Ik heb ook heeeel weinig melkproductie, maar zelfs met die ‘superkolf’ die ...
Wat zonde dat je melkproductie niet meer is geworden ervan. M’n productie is wel op gang ja maar omdat mijn baby de borst niet pakt is de productie heel erg teruggelopen. Welke kolf had je zelf gehuurd? Ik zal daareens naar gaan kijken

één jaar geleden

Reactie op 123Amy

Dat vacuum trekken lijkt al niet helemaal te lukken. Thanks. Hoe lang duurt ...
Ik kolfde in 15 min rond de 180. Het werd steeds meer daarom ben ik gestopt met borstvoeding en over gegaan naar fles.

één jaar geleden

Reactie op roro01

Wat zonde dat je melkproductie niet meer is geworden ervan. M’n productie i ...
Medela Symphony! Volgens m’n verloskundige en kraamzorg de beste kolf die er is

één jaar geleden

Reactie op mw0101

Tijdens het kolven ziet het er wel zo uit, maar trekt wel vacuüm. Soms zit ...
Thanks. Het gaat al iets beter maar bv blijft makkelijker 😅