9 Reacties

4 weken geleden

Ik had ook heel graag gehad dat ik dit bij had gehouden, maar helaas niet gedaan 😅 nu achteraf gaat het heel veel werk zijn denk ik.. Ik weet ook niet goed waar ik moet beginnen.. Heb tot nu toe alleen wat fotoboeken gemaakt van een aantal vakanties met ons zoontje, maar daar ben ik helaas ook nog steeds niet mee bij 🥲

4 weken geleden

Toevallig vorige week ons eerste fotoboek laten maken (stukje zwangerschap, bevalling en eerste maand). Ik wil er nog een van het eerste jaar maken en dan één boek tot 4 jaar denk ik. Ik had wel al mijn foto's eerst gesorteerd op Dropbox, dus een apart mapje van hem. Dat vervolgens weer onderverdeeld in jaartal en maanden. Dat maakte het iets makkelijker zoeken, maar alsnog wel veel werk. Wel heel leuk om het fysiek te hebben en met hem zelf te bladeren.

4 weken geleden

Voor kind (2,8 jaar) heb ik maanden geleden het boek 0-1 (incl een paar echo's, inrichten van babykamer en de beetje smaakvolle bevallingsfoto's) gemaakt. Tot nu toe wel veel foto's, maar toch minder dan het eerste jaar, dus denk dat ik (in mijn verlof) een boek ga beginnen van 1-3 jaar.

4 weken geleden

ik volg!

4 weken geleden

Ik maak via once upon mijn fotoboeken. Heb een wat uitgebreider boek van het eerste jaar, en daarna een boek per 2 jaren (dus 1&2 jaar, 3&4 jaar). Bij deze app kan je 6 foto's per bladzijde kiezen, en als je ze selecteert zie je in welke maand ze zijn genomen. Dit maakt het wat makkelijker om selectiever te zijn, want je hebt waarschijnlijk honderden foto's in 1 maand genomen, maar als je uiteindelijk kijkt welke echt leuk zijn , zijn dat maar een paar, dus zo kan je per maand bv 2 bladzijdes maken. In het begin had ik ook een flinke achterstand en duurde het ook even voordat ik een boek af had (hallo keuzestress 😅), maar nu houd ik het regelmatig bij en dan is het goed te doen. Het makkelijke is dat het gewoon via de telefoon kan, dus dan heb je het ook wat sneller tussendoor gedaan.

4 weken geleden

Ik had voor m’n dochter al een 0-1 boek gemaakt. Toen ze net 1 was ben ik begonnen met een cursus over fotoboeken voor moeders: Moms.mag. Geweldige cursus! Echt een aanrader. Gaat over van alles: hoe doe je fotoselectie, hoe werk je achterstand in etc. Ze heeft een template voor Canva, waar je dan zelf foto’s en tekst in kwijt kan. Tekstjes erbij vind ik echt een toevoeging. Ik heb al een heel mooi boek van 2024 en nu probeer ik 2025 bij te houden en daarnaast een babyboek voor m’n jongste (net 1) bij te houden. Loop met beide wel achter, maar is best te overzien.

4 weken geleden

Haar visie is trouwens: 1 jaarboek voor het hele gezin, behalve inderdaad een babyboek, omdat daar weer zo veel andere dingen in gebeuren. Ik ga vanaf 2026 over op 1 boek voor beide, per kalenderjaar dus.

2 weken geleden

Ik houd jaarboeken bij voor het hele gezin, los daarvan een invulboek tot ze twaalf zijn wat ik probeer elke kwartaal te doen, voor 2 kids. De jaarboeken werk ik bijna elke maand een avondje aan en dan houd ik het bij. Soms een uurtje, soms meer. Soms verslonsd het een maandje. De boeken per kind zijn nu kwijt in de verhuizing haha. Dus dat komt wel weer.

5 dagen geleden

Reactie op Annajk

Haar visie is trouwens: 1 jaarboek voor het hele gezin, behalve inderdaad e ...
Bestel je ze uiteindelijk 2x om beide kindjes het later mee te geven of gewoon 1x?