282 Reacties

één jaar geleden

Onze Senn is geboren met 30 weken en 3 dagen. Hij had een geboortegewicht van 1820 en is 42 cm "lang". Het bevallingsverhaal is nogal heftig. Laat ik het daarom houden bij het volgende Na 29 weken en 4 dagen braken de vliezen van mijn vrouw. Ze had een heftige vorm van zwangerschapscholestase. Ze wilden rekken tot minimaal 32 weken. Helaas ging de lever minder goed werken en werd het tijd om de kleine man te halen. Na een paar uur wee opwekkers kreeg mijn vrouw hele hoge koorts en ontstond er foetale nood bij de kleine. Na een spoedkeizersnede is hij op 12-12 om 18:43 geboren. Hij ligt nu nog in het ziekenhuis maar doet het boven verwachting goed. Zijn naam betekent overwinning. Want na 6 jaar strijden om een kindje te kunnen krijgen en zo'n heftige zwangerschap, is dit toch echt een overwinning.

één jaar geleden

Onze Liam is op 20/12 met 33 weken en 6 dagen geboren. Hij had een geboortegewicht van 2145. Op zondagnacht 18 dec braken plots mijn vliezen. Naar het ziekenhuis gebracht en een longrijpingsprik gehad. Toen was er geen plek in het ziekenhuis en zijn we per ambu van Zwolle naar Hardenberg gegaan. Daar aan de weeen remmers gegaan en nog tegen kunnen houden tot 3:30 snachts 20 december. Daarna was er geen houden meer aan en kwamen de weeen zo sterk door alles heen dat ze gingen checken hoeveel ontsluiting er was en er was 9 cm dus gelijk door naar de verloskamer. Toen ik nog aan de wee remmers zat in 25 minuten persen bevallen van onze zoon. Ik ben ingeknipt en gehecht. Het hechten en verdoven vond ik heftiger dan de bevalling zelf. Samen zijn we weer overgeplaatst naar Zwolle op woensdag en daar hebben we een kamer samen gehad tot 25 december. Op 24 december kreeg ik een bloeding en bleken er resten placenta te zijn achtergebleven. Ik moest naar de ok en moest geopereerd worden terwijl ik net van alles hersteld was. Ik werd 25 december ontslagen uit het ziekenhuis en moest hem achterlaten op de afdeling. waar hij fantastische zorg heeft gekregen. Hij doet het zo super goed en heeft 1,5 week in het ziekenhuis gelegen. Hij krijgt nog sondevoeding aangezien hij nog niet genoeg energie heeft voor 8 voedingen per dag. Morgen mag hij met zijn sonde mee naar huis! Eindelijk compleet en na hectische dagen heen en weer rijden en zorgen maken. lekker samen thuis

één jaar geleden

Onze Luuk is vanmorgen gehaald door middel van een keizersnede met 33+4 Hij weegt 1811 gram en heeft een goede start gehad. Hij had het niet meer zo naar zijn zin in mijn buik. Hij ligt nu lekker warm in de couveuse, we kunnen niet wachten om hem vast te houden en te knuffelen 🥰

één jaar geleden

Vanmiddag zijn wij trotse ouders en grote broer van Lucas geworden. Totaal onverwachts met 35 weken maar gelukkig doet hij het goed en kunnen we het jaar 2023 niet mooier beginnen💙

één jaar geleden

Lio 💙 05-01-2013 Gewicht 2876 Lengte 47cm 34 weken geboren. Ik heb zelf diabetes type 1, waardoor ik echt een pittige zwangerschap heb gehad en voornamelijk mentaal. Echo's waren al die tijd goed, alleen lio lag wel voor op schema maar dat krijg je als je diabetes hebt, vorige week maandag braken opeens mijn vliezen uit het niks, ben meteen opgenomen geweest maar zolang het helder vruchtwater zou zijn kon het geen kwaad, ben getest op infecties en dat was allemaal goed, weeën remmers gekregen en longrijpers. 2 dagen volgehouden, toen ik snachts naar het toilet ging, en donker vruchtwater in mijn verband had zitten. Toen ging alles razend snel. Gelijk naar de verloskamers weeën opwekkers gekregen en kwamen al snel terug dat de kleine de weeën niet aan kon zijn ze mee gestopt en hebben het een uur later weer geprobeerd ook dit was geen succes en gingen ze mij klaar maken voor een keizersnee, ik was helemaal in shock omdat alles zo snel ging en ik liever geen keizersnee wilde en het totaal anders had voorgesteld, raakte helemaal in paniek tijdens de keizersnee. Ze kregen hem ook niet meteen eruit, zuignap en 2x over een navelklem gebruikt. Toen hij geboren was moest hij meteen mee heb hem ook totaal niet kunnen zien. Uur later vertelde ze mij dat alles goed was. En savonds laat kreeg ik te horen dat hij toch een infectie had en dat het kon gaan om een hersenvliesontsteking, je wereld stort in. Maar gelukkig was het geen hersenvliesontsteking en om wat voor infectie het gaat dat krijgen wij nog te horen, dat duurt meestal een aantal dagen. Voor nu gaat het goed en doet hij het super goed. Het is alleen allemaal zo onwerkelijk en moet het een plekje geven.

één jaar geleden

Wij zijn inmiddels ouders geworden van twee gezonde jongens! Senn Lio en Luca Mace! Ze zijn geboren op 10 Januari! Wegen 2140 & 2090 gram! Geboren met 33+3 weken! Bevalling is echt heel erg goed gegaan!! 15 minuten na elkaar geboren 🤗

één jaar geleden

Onze kleine Younes is op 8 januari geboren met een gewicht van 2665 gram en een lengte van 51cm. Dit was met 35+6. Ongeveer 2 weken voor de bevalling was er verteld dat hij niet meer groeide en ik een slecht werkende placenta had. Dus ik had sowieso al extra controles. Zondag naar het ziekenhuis gegaan voor een kleine controle omdat ik die ochtend mijn slijmprop was verloren. Na de ctg bleek mijn ontsluiting te zijn toegenomen naar 2cm (ik had al een paar weken 1cm ontsluiting). Genoeg reden om me daar te houden. Uiteindelijk begonnen mijn eerste weeën rond een uur of 2 en na 20 minuten persweeën is de kleine om 19:20 geboren ❤️ Helaas kwam mijn placenta niet los, de navelstreng zat blijkbaar aan de zijkant en was aan het losscheuren. Deze is dus manueel onder narcose nog verwijderd. De kleine maakt het super goed en begint ondertussen alweer aan te komen 🥰 Ik wens iedereen hier heel veel succes en sterkte, maar vooral veel geluk en liefde! ❤️

één jaar geleden

Wij zijn op 15 januari na een inleiding met 37 weken ouders geworden van Liyo Sem, 2806 gram en 49cm.

één jaar geleden

Hoi allemaal, Gefeliciteerd met de geboortes! <3 Voor dit topic hebben we ervoor gekozen om vragen en opmerkingen verder niet toe te staan, om zo echt de focus te houden op de geboren kindjes. Ik wil jullie daarom vragen om vanaf het topic weer daarvoor te bewaren. Heb je nog aanvullende vragen aan iemand? Stuur diegene even een berichtje of stel ze in het beval verhalen topic. Alvast bedankt! Liefs, Roos

één jaar geleden

Op 12 -1 is onze zoon Tim geboren met 33-6 weken. Hij moest gehaald worden omdat door een complicatie een groot risico voor ons beide was ontstaan. Hij doet het super goed ❤️

één jaar geleden

37+3 17 januari 2023... Uitgerekende datum 04-02-2023 Meason Jase

één jaar geleden

Met 36+3 is onze Guus, 3060 gram, geboren. Een week eerder kreeg ik een klein vliesscheurtje, wat na een dag of 5 verder scheurde. Een dag later begonnen mijn weeën en nu is hij alweer 24 uur oud! En nog een grappige toevoeging. Hij is nu Guus nummer 3 op de afdeling. Samen met beide jongens van de kamers ernaast.

één jaar geleden

Vandaag met 36 + 5 , dmv een geplande keizersnede, is onze zoon Finn geboren. Hij weegt 3070 gram en is 49 cm groot. 💙💙

één jaar geleden

Op 18-1 is Livia Noé geboren. 47 cm en 2552 gram💗 geboren met 37+5 weken.

één jaar geleden

In de nacht van 20 januari is onze Elin geboren. Ik was precies 36 weken. Ze was 47 cm en 2484 gram. Mijn vriend en ik hadden donderdag laat gegeten. Na t eten rond half 9 realiseerde ik me ineens dat ik toch wel echt regelmatig kramp had. Heftig was het nog niet. Maar ik ging toch maar timen. Ze kwamen al super regelmatig. Na een uurtje de verloskundige gebeld. Die zei ook: zou wel vroeg zijn. Dus met een kruikje op de buik toch nog even aan zien. Toch een onrustig gevoel en samen met mn vriend een vluchtkoffer ingepakt en de maxi cosi in de auto. Je weet maar nooit. 12 uur wilden we naar bed. Ik lag er net in en toen werden de krampen heftiger. Ik dacht: dit zijn weeën. Dus getimed en gebeld. 00:30 was de verloskundige er. Bleek ik al op 7cm ontsluiting te zitten! Snel naar het ziekenhuis. Ik wilde al in het CWZ bevallen en dat kon gelukkig. Goed en wel 01:30 waren we geïnstalleerd op de kamer. Toen werden de weeën echt heftig. 02:45 ongeveer bleek ik op 10cm te zitten en kreeg ik persdrang en om 03:23 is ze geboren! Het is mijn eerste kindje, alles ging zo snel en voorspoedig. Geen hechtingen etc nodig. Het ziekenhuispersoneel is fantastisch. Ik kijk er met een ontzettend fijn gevoel op terug. Nu is het afwachten hoe lang ze in het ziekenhuis moet blijven maar we mogen 24/7 bij haar zijn en ik kan ook lekker blijven slapen. Woensdag had ik nog met mn moeder en schoonzusje gewinkeld en toen zei ik nog: ik denk dat ze wel eerder komt. Ze rommelt al zo! Nou daar bedoelde ik niet 1,5 dag later mee 😂

één jaar geleden

Met een gewicht van 3020 gram en 47 cm is door een inleiding met 38 weken onze prachtige dochter Marly Camila geboren op 19.01.2023 om 14.52 uur. 18 januari opgenomen om een ballon te plaatsen welke zorgde voor voldoende ontsluiting in de volgende ochtend. Infuus ging er aan en al gauw begon ik ontsluitingsweeën te krijgen. Van 4 naar 7 cm in 2 uur tijd en nog 2 uur later zat ik op 10. Bewust gekozen voor een bad bevalling en dit is enorm goed bevallen. Super trots zijn wij op onze meid die het super doet ❤️

één jaar geleden

Hier is ze dan onze dochter Zowy River, geboren op 19-01-2023 met 37 weken zwangerschap. Ze woog 3095 gram en is 48 cm. Mijn bevalling was heel zwaar, wil je weten hoe die is verlopen, kijk dan onder de topic inleiding ervaringen. Voor de mama’s die nog moeten bevallen heel veel succes en die al mama zijn geworden van harte gefeliciteerd!!!!

één jaar geleden

Reactie op Jamie1109

Hier is ze dan onze dochter Zowy River, geboren op 19-01-2023 met 37 weken ...
Ze is geboren om 21:16 uur!

één jaar geleden

Vannacht met 36+1 is ons meisje Nína geboren met een geboortegewicht en lengte van 3090 & 47cm. De bevalling verliep naar mijn idee heel erg snel. Alles gaat super goed met ons meisje , willen haar wel nog 24u in het oog houden en voor elke fles suikerprikje . Als alles goed is mogen wij morgen naar huis!💖

één jaar geleden

Met 35+4 op 21 januari dmv "ongeplande" keizersnede 💓 Elena met 2255 gram. Hopelijk morgen naar huis 🤞