14 Reacties

2 jaar geleden

Hee! Ik heb er met 32 weken ofzo een gekocht vanwege bekkenklachten, vind het heel fijn en doe er dagelijks oefeningen mee die mn bekkenklachten verlichten. Ik ga het ook zeker tijdens de bevalling gebruiken!

2 jaar geleden

Reactie op DaanSW

Hee! Ik heb er met 32 weken ofzo een gekocht vanwege bekkenklachten, vind h ...
Welke oefeningen doe je met de geboortebal?

2 jaar geleden

Ik "bounce" erop, en ga van voor naar achter, op zij en maak cirkels, alle oefeningen 2 minuten lang. Wat ook fijn is om op je knieën te zitten en de bal voor je uit te duwen en weer terug zeg maar en dat met rechte rug en je billen aanspannen. Ook eroverheen hangen en in een childpose komen werkt heel fijn. Ik heb op youtube wat filmpjes gekeken en oefeningen eruit gepakt die voor mij werken en daar mijn eigen routine mee gemaakt, er is super veel te vinden als je zoekt op "pregnancy ball workout".

2 jaar geleden

Ik heb op de bal weeen opgevangen en ik vond dat heel prettig. Het bouncen lijdt je een beetje af van de pijn.

2 jaar geleden

Ik heb er ook een, vind het heel erg fijn. Ook aan tafel tijdens het eten zit ik erop heen en weer te wiebelen. Krijg er geen houten kont van :p ook bij last van m'n onderrug vind ik het lekker om eroverheen te hangen, dus op je knieën ervoor en dan erover heen hangen met je bovenlijf. Mijn vriend heeft ook veel rugklachten en als hij erop heeft gezeten (rondjes draaien naar links en naar rechts/8en maken van links naar rechts etc.) dan heeft hij ook minder last van z'n rug.

2 jaar geleden

GE WEL DIG voor bekken instabiliteit Gekocht voor ons eerste kindje en dat heeft heel erg goed geholpen ! Ook met de bevalling was ik grootste Fan dit hielp echt men weeën op te vangen ! 😍 Dus ik ben nu weer volop bezig met de bal idd ! 💪🏻 Helpt heel goed !

2 jaar geleden

Ik kwam pas van mijn bal af toen het tijd was om te persen, heerlijk om de weeën op op te vangen. Ik had gewoon een fitnessbal op marktplaats gescoord.

2 jaar geleden

Zo'n bal was echt dé uitkomst voor mij tijdens de rug weeën, op een andere manier kon ik ze niet opvangen. Ik heb hem thuis ook en ga erop zitten wanneer ik last van mijn lijf heb.

2 jaar geleden

Hier heb ik hem ook tijdens eerdere bevallingen gebruikt (niet tijdens zwangerschap) en ben ook van plan hem weer te gebruiken. Ik vond het heel fijn om over heen te hangen tijdens de weeën.

2 jaar geleden

Ik heb een soort fitnessbal (65cm groot staat op de doos) die ik bij m'n vorige bevallingen heb gebruikt. Vond het heel fijn om erop te hangen of te wiebelen met weeën. Heb enorm bekkenklachten maar die bal nog niet opgeblazen want ik zie m'n kinderen er al mee vandoor gaan dan wel door de kamer smijten🙈 maar nu ik de reacties zo lees ga ik het vanavond toch maar ff proberen geloof ik.

2 jaar geleden

Ik had ook een fitnessbal bij mijn vorige bevalling, zelfs mee gesleept naar het ziekenhuis. Maar ik wilde er absoluut niet meer op zitten. Iedereen vangt de weeën denk anders op en voor mij werkte het niet. Maar zou het zeker proberen!

2 jaar geleden

Reactie op Steph-25

GE WEL DIG voor bekken instabiliteit Gekocht voor ons eerste kindje en dat ...
Doe je dan oefeningen op de bal? Hoe gebruik je het waardoor het zo effectief werkt?

2 jaar geleden

Reactie op Sor90

Doe je dan oefeningen op de bal? Hoe gebruik je het waardoor het zo effecti ...
Op YouTube staan heel veel filmpjes en oefeningen! Echt een aanrader!

2 jaar geleden

Ook superfijn om te gebruiken als de kleine er eenmaal is. Kan je lekker op bouncen en hoef je niet steeds rond te lopen/wiegen als de baby huilt bijv.