2 Reacties

één jaar geleden

Hi, ik vond het overzicht van 24Baby wel handig (als je de reclame voor de zorgverzekeraar waar ze een dealtje mee hebben negeert): https://www.24baby.nl/zwanger/zorgverzekering/zorgverzekering-zwanger/?gclid=Cj0KCQiAyracBhDoARIsACGFcS6V2S_JJ-qx4HpceKocg88ZbD1FhAtDt-7o_MSkIeNfm_MCgQpbM4caAtkrEALw_wcB De meeste kosten maak je als je poliklinisch wil bevallen (dus in het ziekenhuis zonder medische noodzaak): dan huur je namelijk een kamer in het ziekenhuis. Die kosten verschillen per ziekenhuis. Daarnaast is de eigen bijdrage voor kraamzorg een grotere kostenpost (€4,80 per uur). Het kan zijn dat je een lactatiekundige en borstkolf nodig hebt, die kosten weet ik niet precies, hangt ook af van wie je inschakelt en welke kolf je koopt. Via La Leche League kan je volgens mij ook kostenloos advies krijgen, dus dat zou ik dan eerst proberen als ik jou was.

één jaar geleden

Als aanvulling van het overzicht kleintje2023 post wil ik nog aangeven dan je verloskundige soms ook kan helpen met andere dingen zoals een kraampakket of dingetjes voor de baby. Hier vraagt de verloskundige dit te doneren als je het niet nodig hebt om andere moeders te helpen.