7 Reacties

2 jaar geleden

Heb helaas ook gekneusde ribben en het hoesten doet inderdaad onwijze pijn. Volgens mij is er niet zoveel aan te doen en moet het na de bevalling herstellen...

2 jaar geleden

Je kunt het laten intapen met kinesio tape (van die gekleurde rekbare tape) bij de fysio. Niet alle fysio’s weten dit maar het helpt onwijs goed. Even bellen en vragen of ze dit kunnen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Ik had ook gekneusde rib volgens arts, fysio heeft mijn rug losgemasseerd en toen hoesten en verkoudheid over was bleek het niet gekneusd te zijn, maar verkrampt. Schijnt hetzelfde te voelen, fysio hielp echt enorm goed en gelukkig niet nog een maand langer last van gehad! Dus mijn tip: ga sowieso langs fysio, die kan of intapen als het gekneusd is of los masseren.

2 jaar geleden

Geen tip maar wel heel voorzichtig... Zo heb ik gister mn rib gebroken. Na 3 dagen kneuzen en blijven hoesten. Probeer aub naar de huisarts te gaan. On iets tegen het hoestten. Het schijnt namelijk veel voor te komen dat zwangere door hoesten hun rib(ben) breken. Ik zit kneiterstoned en misselijk door pijnstilling nu die niet goed is voor de baby omdat ik anders steeds minder adem. Heb misschien zelf een klaplong. Echt geen bangmakerij maar ga gewoon met je hoest en gekneusde rib maar de huisarts, codeïne schijnt te helpen tegen t hoesten, heb nu ook een pufje tegen t hoesten. Had ik maar eerder gegaan zeg maar,! Probeer veel te liggen zodat je als je hoest minder kans hebt dat je net verkeerd zit en je rib breekt. Heel veel sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op Auroravh

Geen tip maar wel heel voorzichtig... Zo heb ik gister mn rib gebroken. Na ...
Dankjewel ! En ja die heb ik gelukkig altijd op recept staan omdat ik altijd heel erg hoest dus die heb ik in huis maar zal zeker even bellen

2 jaar geleden

Reactie op jennie2410

Dankjewel ! En ja die heb ik gelukkig altijd op recept staan omdat ik altij ...
Gelukkig! Hopenlijk kom je er zo doorheen!

2 jaar geleden

Ik had wekenlang bronchitis, maar ging niet naar de huisarts (ging er van uit dat het uit zichzelf moest genezen...) uiteindelijk ook een gekneusde rib 😭😭. Daarmee wel direct naar de huisarts geweest i.v.m. pijn. Ik kreeg wel iets tegen het hoesten (had ik toch eerder moeten gaan...) Dat hielp echt. Ik ging er niet van uit dat het nog zou genezen voor mijn bevalling. Maar inmiddels is de bronchitis over en heb ik in mijn verlof genoeg rust kunnen nemen. Nu is het bijna weg. Zorg dat je iets krijgt om minder te hoesten en neem rust. Het hielp bij mij om op de zij van de zere rib te slapen met mijn armen gestrekt. Zo kwam er wat ruimte... sterkte!!