11 Reacties
3 jaar geleden
Geen idee mbt het invriezen, maar wel ervaring met de overstap van bv naar kv. Onze dochter kreeg ook krampen van kv. Hebben eerst gemengd, dat ging redelijk. Daarna per week 1 fles vervangen voor kv. Dan had ze standaard 3 dagen flink last van krampjes en dan ging het weer een paar dagen goed tot we de volgende fles gingen vervangen. Sinds vorige week is ze volledig over op kv en heeft ze minder last van krampen maar wel echt nog veel scheetjes.
3 jaar geleden
Ik denk dat je dat prima nog kan invriezen hoor. Van een lactatiekundige begreep ik dat je bv gewoon minimaal een week lang in de koelkast kunt bewaren dus zou het gek vinden als het niet alsnog ingevroren zou kunnen worden. Weggooien is zonde!
3 jaar geleden
Reactie op Joycani
Geen idee over het wel of niet invriezen.
Mijn logica zegt dat als je nu j ...
Dat is misschien wel een goed idee inderdaad. Ze weigerde tot een paar dagen geleden nog de fles, dus ik geef voor de zekerheid nu elke voeding in een fles (deels gekolfde voeding). Nou wil ik heel graag van het kolven af, vandaar dat ik wat sneller met kv was begonnen. Toch maar wat rustiger afbouwen...
3 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb besloten wat rustiger af te bouwen (om de paar dagen 1 voeding vervangen voor kunst). Dus ik kan het gelukkig nog allemaal op tijd gebruiken :)
3 jaar geleden
Reactie op leoleo84
Off topic. Maar hoe ging je van een fles weigeraar naar wel drinken? Nog tr ...
Blijven proberen! Dat is misschien niet de tip die je wilt horen, maar ik deed elke dag weer een poging 3 weken lang (zonder hoop op een gegeven moment) en ineens slokte ze een hele voeding weg! Je kan proberen om de wangetjes te masseren zodat de lipjes om de speen heen gaan, dan help je met zuigen. En na veel flessen proberen, was het bij ons toch de fles waar ze ook in de kraamweek uit dronk. Succes!