13 Reacties
3 jaar geleden
Als prenataal dietist en zelf voor de tweede keer zwanger raad ik het soms aan en bij sommige clienten werkt het! Op basis van onderzoek is 1000 mg veilig bevonden voor zwangeren.
Niet gebruiken bij: een voorgeschiedenis van galstenen (omdat gember de
afscheiding van gal kan stimuleren
- Gember kan hypotensie (lage bloeddruk) veroorzaken
Gember kan een interactie hebben met:
- Anticoagulantia (het minst krachtige antistollingsmedicijn, worden voorgeschreven bij een
relatief laag risico op het vormen van (gevaarlijke) bloedstolsels)
- en krachtig antistollingsmedicijn, voor mensen met een hoog risico
op stolsels en op aandoeningen zoals een (long-)embolie, hartinfarct of beroerte)
Dus twee capsules/dag. Je kunt ook van gemberpoeder gemberkoekjes maken of gemberthee proberen!
3 jaar geleden
Reactie op Tanja5678
Als prenataal dietist en zelf voor de tweede keer zwanger raad ik het soms ...
Super bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Jammer dat de huisarts dit voorschrijft zonder mijn dossier te lezen. Bloeddruk was van de week 95/65 met een hoge hartslag (92 in rust) 馃槵
Weet ondertussen echt niet meer wat ik moet doen zo beroerd ben ik 馃槶 Leef op water en dextro. Gembercapsule net ingenomen met wat magere joghurt, dit kwam er ook meteen uit.
3 jaar geleden
Reactie op rgerri
Super bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Jammer dat de huisarts dit voorsc ...
Heb je al vitamine B6 geprobeerd? Dit blijkt vaak beter te werken dan gember! Kies bij gebruik van B6聽in ieder geval voor een supplement met pyridoxaal-5-fosfaat (dit is de beter opneembare vorm en ook gewoon veilig om te nemen tijdens de zwangerschap). ADH staat op 1,9 mg. Veilige bovengrens is 21 mg/dag (dus niet meer dan dit suppleren!)
3 jaar geleden
Emesafene hielp bij mij tegen het overgeven maar absoluut niet tegen de misselijkheid.. Wel heel vreemd dat de huisarts je dit niet wilt geven!
3 jaar geleden
Reactie op rgerri
Nee nog niet! Zal het eens proberen te vinden in spanje haha 馃槉
Zijn de and ...
P5P is beter opneembaar door het lichaam, daarom raad ik deze vorm aan :). Let wel op: als je lange tijd te veel vitamine B6 per dag binnenkrijgt, dan kan dat schadelijk zijn. Het kan leiden tot aantasting van het zenuwstelsel (klachten zoals gevoelloosheid, tintelingen of ernstige zenuwpijn in de handen en voeten kan ontstaan). In veilige dosering (volgens ADH) is het gewoon prima en veilig, ook de synthetische vorm (Pyridoxine) die in veel bekende bekende merken zoals davitamon zit. Alleen kan het zijn dat het niet zoveel effect heeft omdat de opname en dus ook de werking dan minder is. SUPS (mom to be multivitamine) is een superfijn merk die een goede multi heeft in veilige dosering +goede opneembaarheid! Hoop dat je je snel wat beter voelt, hopelijk helpt de vakantie ook!