11 Reacties

2 jaar geleden

Geen hechtingen gehad (spoed keizersnee na 8 uur aww opwekkers) maar ik vond mijn vagina, of het geen daar uitkwam ook HEEL erg ruiken. Was daarna nog een week in het ziekenhuis maar die vonden dit niet abnormaal

2 jaar geleden

Ik kijk iedere paar dagen even met een spiegeltje🙈 zolang het niet rood is en pussig etc. Zou het goed moeten zijn is mij verteld.. Dat gelige kan heel goed wondvocht zijn of misschien iets van urine? Ik snap wel wat je bedoeld met de geur, dat had ik zelf ook dat ik me afvroeg of dat wel goed was maar dat is een mengsel van bloed en zweet en vocht etc. Dit is mij verteld tijdens mijn kraamweek want ik had dezelfde vragen inderdaad
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

De hechtingen zijn bij mij ondertussen weg maar ik vind de geur uit mijn vagina ook anders. Niet per se vies of stinken ofzo. Maar een beetje wondvocht achtig idee. Dat is ook nog wel wat ik verlies (ipv bloed) dus ik denk dat het het herstel vanbinnen is ofzo. Maar ik snap je wel. Je kan altijd even de huisarts laten checken als je je zorgen maakt.

2 jaar geleden

Ik had dit precies hetzelfde. Ik heb uiteindelijk na het douchen en goed schoon spoelen de hechtingen vast gepakt en toen kon ik er heel voorzichtig aan trekken en bleken ze dus gewoon al los te zitten. (5stuks) Misschien kan je dit proberen. En voor die lucht is het belangrijk om echt elke toiletbezoek te spoelen en regelmatig je maandverband te verwisselen.

2 jaar geleden

Ik vind het bloed/wondvocht ook ruiken, volgens kraamzorg is het normaal. Eerste week heb ik na iedere plas gelijk gespoeld en nu tweede week spoel ik mezelf twee keer per dag. Ik verlies nog steeds wat bloed/wondvocht, maar inmiddels wel veel minder. Ben 26/02 bevallen.

2 jaar geleden

Miss gekke gedachte, kan het gelige niet ook gewoon verkleuring zijn zoals met blauwe plekken? Is toch behoorlijk beurs daar onder na bevalling.

2 jaar geleden

Ik herken dit ook, de geur was echt onprettig. Gelukkig was dit bij mij na ongeveer 3-4 weken klaar. Ik heb vooral veel gespoeld in die tijd omdat ik me er erg onfris door voelde. Succes!

2 jaar geleden

Ik vond het wondvocht ook echt stinken 🤭 Verder is de onderkant helemaal beurs, dus die kan allerlei 'blauwe' plekken kleuren aannemen haha... 4,5 week geleden bevallen en bijna van het wondvocht af. Nog 1/2 inlegkruisjes per dag.

2 jaar geleden

Bij mij hielp probiotica, klinkt alsof er wat vervelende bacteriën de overhand hebben. Is daarnaast, als je borstvoeding geeft, nog goed voor het darmstelsel van je kindje ook 😊

2 jaar geleden

Bij mij beginnen de hechtingen nu, 4 weken later, op te lossen. Ik vond mijn geur ook echt vies. Heb op het punt gestaan de verloskundige te bellen om te checken maar net toen, na een ruime 2 weken, werden de luchtjes flink minder... Bij twijfel kan je natuurlijk altijd bellen omdat het op een infectie of iets kan duiden maar zelf was ik daar ook niet zo happig op...
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Je zou het tijdens de nacht kunnen laten “luchten”, dus zonder broek etc