9 Reacties
3 jaar geleden
Dit gevoel herken ik wel van mijn borsten in het eerste trimester. Die zitten inmiddels wel vol striae, dus wellicht komt dat nog? In mijn buik heb ik het nog niet gevoeld.
3 jaar geleden
Hey! Ik heb dit ook sinds 4 dagen. Ben morgen 36 weken. Heb toevallig mijn verloskundige erover gemaild en het is diastase (het naar buiten schuiven van je buikspieren door de groei van de baby) in combinatie met weefsels en je huid wat steeds meer uitgerekt worden. Het kan de ene dag meer aanwezig zijn dan de andere (vandaag heb ik er zelfs paracetamol voor ingenomen wat ik nooit doe) en gaat pas volledig weg na de bevalling!
Volledig normaal maar wel erg vervelend, succes met de laatste loodjes!
3 jaar geleden
Reactie op Jaim1606
Hey! Ik heb dit ook sinds 4 dagen. Ben morgen 36 weken. Heb toevallig mijn ...
Oh wat fijn om dit te lezen, het is gelukkig nog niet zo erg dat ik paracetamol nodig heb, maar ik heb nu wel ff een warme handdoek op mn buik gelegd, dat helpt gelukkig al😅
Jij ook succes met de laatste loodjes!
3 jaar geleden
Ik heb dit ook.. maar de baby heeft ook een flinke groeispurt gemaakt en mijn buik ook. Dus komt denk ik idd door wijken van buikspieren/andere weefsels.
3 jaar geleden
Reactie op Kleintje2023
Dit gevoel herken ik wel van mijn borsten in het eerste trimester. Die zitt ...
Ik had dit gevoel op m’n buik eerst ook en ‘t voelde echt alsof mijn huid uitrekte. Iemand zei toen ook tegen me dat het striae zouden worden, maar ben inmiddels 36 weken en nog geen streep te zien! (Afkloppen)
Ik heb wel een lichte diastase, dus zoals anderen zeggen zou het goed kunnen dat het uiteindelijk dat was….