7 Reacties

3 maanden geleden

Misschien kun je het omzetten tot gedrag wat je wel acceptabel vind. Nee niet slaan, dat doet pijn is al supergoed. Maar je zou kunnen aangeven wat hij wel kan doen en dat bijzonder leuk en grappig maken. Dus nee we slaan niet, maar je mag me wel kietelen (en dan eventueel zn handjes begeleiden en je “kietelen”). Als hij het “niet mogen” aspect leuk vindt kun je misschien een beetje uitdagen je gaat me toch niet kietelen hee, oh nee niet doen Of hetzelfde knuffelen, aaien, high fives of een boks etc

3 maanden geleden

Reactie op mBob

Misschien kun je het omzetten tot gedrag wat je wel acceptabel vind. Nee ni ...
Dankjewel voor de tips! Daar kan ik zeker wat mee! Ga het zeker uitproberen! Dankje!!!

3 maanden geleden

Idd, hier ook steeds positief gedrag benoemen, 'zachtjes aaien' werkte hier goed. Al denk ik in zo'n dolle bui vaak ook dat hij even zijn energie kwijt moet in de speeltuin 😊 dan is het vervolgens binnen ook weer fijner.

3 maanden geleden

Herkenbaar. Hier ook slaan en meestal alleen naar mij, maar ook heel bewust. Nog geen oplossing helaas. Van mBob ook wel een goede tip, helaas werkt het hier niet. Hier heeft het echt met emoties te maken. Als hij boos is of als het niet iets is wat hij wilt, slaat hij. Niet altijd, maar vindt het toch te vaak.

3 maanden geleden

Reactie op LOESJE212

Idd, hier ook steeds positief gedrag benoemen, 'zachtjes aaien' werkte hier ...
Dankje voor je berichtje. Soms lijkt t idd meer baldadig. We stoeien vaak op de bank en het begint dan op de bank. Benoem ik wel hey niet slaan maar ga daarna wel over in stoeien beetje in de trant van: zal mama dat stoute boefje is uit jou schudden, ik gaaaaa jou pakken!! Dan wil het ook wel eens klaar zijn daarna. Vandaag heb ik hem voorgedaan hoe hij een kussen in elkaar slaat en vertelt dat als hij boos is hij op de kussens mag slaan en schoppen. 😊

3 maanden geleden

Reactie op StephArt

Herkenbaar. Hier ook slaan en meestal alleen naar mij, maar ook heel bewust ...
Wellicht proberen hem te leren als hij boos is een kussen te slaan? Vaak heeft tijdens de boosheid zelf communiceren geen zin maar net na de boosheid vertellen dat zijn boosheid zag en begrijpt maar dat hij mama niet mag slaan/schoppen. Is misschien zinnig. Wij sluiten boosheid ook altijd af met een kus of knuffel.

3 maanden geleden

Reactie op Mathildegniffel

Wellicht proberen hem te leren als hij boos is een kussen te slaan? Vaak he ...
Ja, wij doen het ook altijd goed maken. Hij slaat ook zichzelf op zijn hoofd. Praten doen we ook meestal pas als hij weer tot rust is gekomen. En tijdens alleen zijn emotie benoemen. Ja, slaan op kussen kan. Dit deed ik eerst ook met spullen gooien. Helaas, is op een kussen slaan niet altijd mogelijk. Naast het slaan helaas ook nog wat andere dingen. Het hoort bij de ontwikkeling, maar erg vermoeiend.