22 Reacties

één jaar geleden

Ik ben eind deze week 29 weken en de gynaecoloog zei gisteren dat ze ook wat aan de kleine kant is. Ze wordt nu 1,1kg geschat en zal bij de geboorte net onder de 3kg blijven. Gynaecoloog gaat dit opvolgen, maar zei dat het zeker geen reden is tot onrust...

één jaar geleden

Reactie op Betajean

Ik ben eind deze week 29 weken en de gynaecoloog zei gisteren dat ze ook wa ...
M'n baby is dus aan de kleine kant, niet de gynaecoloog 🤔😅

één jaar geleden

Reactie op Betajean

M'n baby is dus aan de kleine kant, niet de gynaecoloog 🤔😅
Haha ik snap ‘m! Ja probeer me ook niet te druk te maken maar als iets beetje afwijkt doe je dat toch onbewust😅

één jaar geleden

Reactie op nedyem1997

Haha ik snap ‘m! Ja probeer me ook niet te druk te maken maar als iets beet ...
Klopt... Elke echo afwachten, meer kunnen we niet doen. Daarbij... een kleine baby komt hopelijk iets vlotter ter wereld!

één jaar geleden

Reactie op Betajean

Ik ben eind deze week 29 weken en de gynaecoloog zei gisteren dat ze ook wa ...
Huh maar de app Zwangerschap+ zegt dat 1,1kg heel normaal is voor het termijn van 29 weken?

één jaar geleden

Reactie op Betajean

Ik ben eind deze week 29 weken en de gynaecoloog zei gisteren dat ze ook wa ...
En volgens mijn vorige zwangerschaps updates is 1,1kg ook heel normaal?

één jaar geleden

Reactie op Betajean

Ik ben eind deze week 29 weken en de gynaecoloog zei gisteren dat ze ook wa ...
Huh met 28en half is 1.1 kg toch dikke prima? Rare opmerking..

één jaar geleden

Vervelend zeg! Hopelijk valt het de volgende check mee🙏🏻

één jaar geleden

Reactie op LV00

Vervelend zeg! Hopelijk valt het de volgende check mee🙏🏻
Yess het is even afwachten maar blijf posititef🙏🏼

één jaar geleden

Reactie op LV00

En volgens mijn vorige zwangerschaps updates is 1,1kg ook heel normaal?
Is heel normaal hoor.. ben 28 weken en de mijne is ook rond dit gewricht. En ben nu 3 x goed gekeurd op dit gewicht

één jaar geleden

Ik loop nu sinds 3 weken bij de gynaecoloog, omdat ze bij ons ook te klein gemeten is bij de verloskundige. In ons geval klopte het dus wel en zijn we nu medisch geworden. Maar het kan in jouw geval makkelijk zijn dat de verloskundige verkeerd gemeten heeft en dat de gynaecoloog gewoon een goede groei ziet. Even spannend en afwachten dus… Bij ons is het dan ook wel redelijk extreem aangezien ze meet op p2 en 1084gr met 29+2. Ik hoop voor jullie dat het een verkeerde meting is geweest en anders komt het ook helemaal goed, alleen dan met wat meer controles dan regulier ❤️

één jaar geleden

Reactie op VadXx

Huh met 28en half is 1.1 kg toch dikke prima? Rare opmerking..
Gek allemaal. Ze heeft me de groeicurve laten zien die ze als standaard gebruiken, en mn kleintje zat er net onder. Niet dramatisch, maar wel onder het gemiddelde. Achja, zolang ze er geen gedoe van maken wacht ik het wel af!

één jaar geleden

Laat je vooral niet gek maken, ze zitten er vaak genoeg naast. Ben momenteel zwanger van mijn 3de en kreeg bij mijn 1ste zwangerschap te horen dat ik een gigantische baby zou krijgen, meer dan 5 kilo. Mijn ventje was lang en dun en woog 2900 gram. Ik heb toen ook meerdere echo's gehad en ze zaten er dus volledig naast. 2de zwangerschap kreeg ik hetzelfde te horen als met de eerste, maar mn dochterje was kort en bol🤣 45cm en woog 3.4 kilo. Nou prima toch! Ben op het moment zwanger van mijn 3de en 2 dagen terug te horen gekregen dat de baby ver vooruit loopt wat de buik en been meting betreft en het hoofdje was goed. Nou mij krijg je niet meer gek hoor. Ze doet het verder prima in mijn buik dus ik vind het allemaal wel best.

één jaar geleden

Kreeg dit ook te horen toen ik ineens medisch werd vanwege mijn bmi ( lang verhaal sloeg in elk geval nergens op ) en de gynaecoloog bij invoeren van de echo’s zag dat de verloskundige met 28 weken op p36 zat met de meting van de buik terwijl met de 20 weken echo haar buikje op p76 zat. Meteen de dag erna een groeiecho in het ziekenhuis omdat het een afbuigende groeicurve was van 40%. En toen kwamen ze daar uit op p90 juist groter dan eerst! De echoscopiste zei ook dat de groeiecho’s moeilijk zijn en ze best vaak niet kloppen. Ik was ook meteen gestresst maar uiteindelijk voor niks dus hopelijk is het bij jou ook een verkeerde meting!

één jaar geleden

Hier 2 weken geleden ook.. Buikje zat op p10 en moest een afspraak maken om het in de gaten te houden. Die afspraak was vandaag en buikje zat vandaag op p58. Dus in 2 weken tijd weer helemaal bijgetrokken! En ik heb 2 weken er van wakker gelegen zo veel zorgen maak je je er dan om. Maar vaak trekt het wel snel bij zeiden ze. Dus komt vast helemaal goed!

één jaar geleden

Laat je niet gek maken! Ik wil de VK niet afvallen, maar die groeiecho's kloppen zo vaak voor geen meter. Onze eerste zou rond de 3700 wegen. Kwam met 4410 ter wereld met een hoofdje op P95 (auw 😅). Ook bij vriendinnen vaak hele grote of extreem kleine baby's bij de groeiecho's met veel zorgen daarna en ze bleken allemaal prima te zijn bij bevalling.

één jaar geleden

Update! Lieve dames, Ik word overgenomen door het ziekenhuis want ze is echt te klein maar komt allemaal goed ik houd goede hoop dan is ze maar wat kleiner zolang ik haar goed blijven voelen gaat het helemaal goed komen🙏🏼❤️

één jaar geleden

Reactie op nedyem1997

Update! Lieve dames, Ik word overgenomen door het ziekenhuis want ze is ec ...
Ah wat vervelend zeg… maar inderdaad het komt allemaal goed! Bij ons is ze ook p2, maar zolang ze op haar eigen lijntje blijft groeien en ik d’r goed blijf voelen, is er geen reden tot paniek. Wij krijgen gewoon ienieminis 😛❤️

één jaar geleden

Reactie op nedyem1997

Update! Lieve dames, Ik word overgenomen door het ziekenhuis want ze is ec ...
Komt goed, wel top dat je goed opgevolgd wordt, zorgt toch voor wat meer rust denk ik dan.

één jaar geleden

Reactie op baby2023x

Ah wat vervelend zeg… maar inderdaad het komt allemaal goed! Bij ons is ze ...
Zo is dat 💪🏼❤️