159 Reacties

één jaar geleden

Was bij onze kleine ook wat groter maar niks om ons zorgen te maken en toevallig 2dagen ervoor zo'n suiker dagcurve moeten doen en die was prima

één jaar geleden

Bij mij was haar buikje ook ietsje groter ik zei al “teveel kaassoufles in haar buik” maar niks om zorgen over te maken

één jaar geleden

Verschillende deeltjes groeien op andere tempo's. Kan gewoon zijn dat de buik heeft die dag heel veel gegroeid.

één jaar geleden

Hier was het buikje ook iets groter. Maar heb sinds week 12 al de plakker zwangerschapsdiabetes. Dus dat voelde voor mij wel als 'falen' dat ik niet goed genoeg mn best gedaan heb. Maar de echoscopist zei wel dat de groei niet in een vloeiende lijn gebeurt, maar in horten en stoten. Dus benieuwd naar de volgende echo

één jaar geleden

Hier bij de vorige zwangerschap gehad. Het protocol was toen dat ik me niet laten testen op zwangerschapsdiabetes én 2 groei echo's kreeg (met 30 en 33 wk) om te zien hoe de curve liep. Uiteindelijk geboren met gemiddelde waardes. Ik bekijk het zo: ze signaleren iets en prima als ze het extra in de gaten houden. Altijd beter dan niet in de gaten houden en achteraf toch iets aan de hand :)

één jaar geleden

Misschien zegt jouw verloskundige bij de volgende afspraak wel dat ze graag willen dat je je laat testen en anders kan je er zelf naar vragen natuurlijk.

één jaar geleden

Bij mij ook groter buikje en benen dan gemiddeld. Ook 4 extra groeiechos en suiker curve. Mijn dochters waren ook 8 pond. Dus maak mij niet zo druk

één jaar geleden

Hier ook, een baby met een wat dikker buikje. Suikertest gedaan rond de 17/18weken... Nu rond de 24weken nog een keertje, voor de zekerheid. Ik maak me er niet zo druk over.. Verder doet tie het super goed!🤗

één jaar geleden

Zojuist ook 20 weken echo gehad. Buikje leek ook iets groter. Overigens zat er in 2 metingen ook wel wat dagen verschil. Verder val ik buiten de risico groep, eet gezond en sport veel (nog steeds). Maak me dus niet zo’n zorgen. Als ik zo’n test moet doen vind ik dat prima. Beter voor de zekerheid controleren! Overigens de bovenbenen ook wat langer dan gemiddeld. Denk ergens dat ik mss wel wat dagen verder ben (was ook hij 13 weken echo), maar men blijft uitgaan van termijn echo

één jaar geleden

Reactie op AV6

Zojuist ook 20 weken echo gehad. Buikje leek ook iets groter. Overigens zat ...
Tot 12 weken groeien alle baby's gelijk, vanaf 12 weken gaan de kleintjes een eigen lijn volgen. Waarschijnlijk maakt jouw kleintjes daarna een groeispurt. Daarom doen ze de termijnecho rond de 12 weken

één jaar geleden

Hier was het buikje ook een paar mm te groot. Hier doen ze daarna standaard een suikertest en daar kwam niks uit, dus niks aan het handje.

één jaar geleden

Hier was de baby in het algemeen veel groter, maar de buik liep ruim 2 weken voor op groei. Ik krijg om die reden ook over 2 weken met 24 weken de suikertest. Krijg jij die niet?

één jaar geleden

Bij mij 20 weken echo was haar buikje ook iets groter. Zei me man voor de grap. Zie je je eet te veel. Toen zei ik zie je we hebben honger haha. Niks om zorgen over te maken. Alles is een gemiddelde. Ze willen de maten hebben zodat ze de groei van je baby in de gaten kunnen houden zodat als ze later weer naar een echo kijken of de groei goed gaat.

één jaar geleden

Hier was het buikje ook iets groter (91%) maar t kindje zelf was maar 297 gram geschat. Ik heb nu met 28 weken een extra groeiecho en maandag aanstaande gesprek met verloskundige over eventueel suikertest.

één jaar geleden

Ik heb vandaag een groei echo gehad, ben nu 28 weken zwanger van de tweede, ons meisje haar buikje is helaas ook iets groter dan gemiddeld, moet er wel bij vermelden ik heb zwangerschap diabetes en ik spuit insuline, ze zei wel dat het ook een kans heeft dat het daar niet helemaal mee te maken heeft maar wordt er nu wel goed opgelet krijg met 32 en 36 weken weer groei echo en waarschijnlijk ook gesprek over inleiden met 38 weken. Bij me eerste zwangerschap had ik ook zwangerschap diabetes maar geen insuline hoeven te gebruiken maar kreeg helaas wel hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging pre-eclamsie, dus toen met 36+6 ingeleid en met precies 37 weken bevallen. Ik zou zeggen laat je goed informeren en laat je goed checken bij verloskundige of ziekenhuis. Het hoeft niet altijd fout te zijn hé,

één jaar geleden

Reactie op XxliefxX

Ik heb vandaag een groei echo gehad, ben nu 28 weken zwanger van de tweede, ...
Heb donderdag weer een groeiecho. Ben best wel een beetje 'bang. Met de 20 weken echo liep de groei van het buikje een week voor. Sindsdien gaan mn suikers alle kanten (vooral naar boven) op. Spuit inmiddels 3x per dag insuline, en ook al weer opgehoogd. Ik weer dat ik er niet meer aan kan doen dan ik nu doe. Maar het voelt zo als falen, ben toch een beetje bang dat we het terug gaan zien op de echo.. 1e zwangerschap moest ik net de laatste weken starten met insuline, dus met 37+6 ingeleid, en met 38+1 bevallen (met een spoedkeizersnede) Dus bij ons hangt de vraag, een geplande keizersnede of nog een keer inleiden (weeën opwekkers zijn nu meer een risico door de eerdere keizersnede, kans op een totaal ruptuur van de baarmoeder 😕) Wil aan de ene kant heel graag ervaren hoe het is om 'normaal ' te bevallen.. in hoeverre het normaal is bij inleiden. Maar acht de kans niet groot dat dat hem gaat worden. Sterkte en succes met 'keuzes' maken, voor zover die er zijn dan ❤️

één jaar geleden

Vandaag bij de gynaecoloog geweest en de baby heeft een dikker boven, het zat precies op de buitenste lijn kwa metingen. De groei van het buikje loopt 2 weken voor. Nu moet ik onder controle blijven in het ziekenhuis voor groei echo's en met 28 weken weer en suiker test doen. Hebben hier meerdere zwangere vrouwen last van?

één jaar geleden

Vandaag bij de gynaecoloog geweest en de baby heeft een dikker buikje, het zat precies op de buitenste lijn kwa metingen. De groei van het buikje loopt ongeveer 2 weken voor. Nu moet ik onder controle blijven in het ziekenhuis voor groei echo's en met 28 weken weer een suiker test doen. Zijn er meer zwangere vrouwen met deze ervaring? Ze had het ook over dat als het kindje zo blijft doorgroeien dat je dan met 38 weken kan worden ingeleid, maar dit wil ik eigenlijk helemaal niet! Ik vind het allemaal maar spannend en laat het op me afkomen

één jaar geleden

Reactie op SharonBjorn

Vandaag bij de gynaecoloog geweest en de baby heeft een dikker buikje, het ...
Wel vreemd dat je helemaal tot week 28 moet wachten met de suikertest. Normaal bij verdenking, en een eerste zwangerschap wordt een suikertest bij 24 weken gedaan. Als je al zwangerschapsdiabetes hebt, is het wel zaak dat daar zo snel mogelijk iets mee gedaan wordt. Zeker als het al effect op je kindje heeft. Sterkte en succes!

één jaar geleden

Ik had gisteren met 20+1 de echo. De middelste is het buikje. Die gaat ver van het lijntje af😅 Ik had een goede nuchtere glucose waarde dus hoef er verder niets mee. En omdat ons vorige zoontje ook groot, maar niet enorm uit de kluiten gewassen was, hoef ik verder ook geen groei echo's. Maar stond er wel even versteld van. Ondanks alle lijntjes geeft de meting maar 2 dagen voorsprong op groei aan. Dus ook dat zal wel goed zitten🤷🏻‍♀️