22 Reacties
3 jaar geleden
Ik gebruikte snachts compressen, omdat ik draai en dan schuift de melk alle kanten op dus vind het niet fijn. Ik heb trouwens gewoon deze;

3 jaar geleden
Ik ben zwanger van mijn eerste en heb zelf toevallig net lekschalen besteld. De haakaa zuigt vacuüm, waardoor deze iets verhogend kan werken op de productie (niet altijd wenselijk), en gewone lekschalen vangen alleen maar op.
Mijn idee is om de lekschalen vooral te gebruiken als ik meer melk verlies (bijvoorbeeld tijdens het voeden uit de andere borst), en de kompressen voor de kleinere drupjes.
Maar nog geen ervaring mee, dus ik moet nog kijken hoe dit in de praktijk gaat lopen.
3 jaar geleden
Ik heb zoiets, dat gebruikte ik voor de andere borst tijdens voeden, maar wel alleen thuis.. verder had ik standaard zoogcompressen in m’n bh en als ik ergens anders ging voeden duwde ik vaak tegen m’n andere borst/tepel om toeschiet reflex te stoppen 😅 dat ging best goed eigenlijk

3 jaar geleden
Ik heb de haakaa "handkolf". Wat een onding! Bleef niet goed zitten tijdens het voeden en zat vreselijk in de weg. Daarna de elvie catch aangeschaft (wat vergelijkbaar is met de haakaa ladybug). Omdat die in je bh zit blijft die een stuk beter zitten en ik kon hem ook snachts dragen. Nadeel is wel dat je melk maar 3 uur in zo'n opvangbakje buiten de koelkast mag zitten, dus zodra je kindje langere nachten dan 3 uur maakt, kun je die melk weggooien (en laat je productie sochtends nu juist het best zijn). Los daarvan zou ik het zeker aanraden, al is het alleen maar tijdens het voeden met de andere borst.
3 jaar geleden
Tijdens het borstvoeden van de kleine zet ik de haakaa aan mijn andere borst omdat ik tijdens het voeden toch wel serieus veel melk loos. De zoogcompressen is voor wanneer ik niet voed 😉 want ook dan lekte ik, gelukkig in mindere maten.
Van medela heb je er ook een ketting om heen, die heb ik nu gekocht. Na 6,6 jaar mijn haakaa eindelijk vervangen, deze deed ik optijd legen waardoor ie er niet af kon vallen.
Als je iets wilt wat tussendoor de voedingen ook opvangt, zou ik eerder kijken naar borstopvang schelpen.
Maar die werkte bij mij niet, loopte ontzeggend snel over.
Dit wordt mijn 5e borstvoedings avontuur btw. Dus ik weet wat ik van mijzelf kan verwachten
3 jaar geleden
Ik heb ook deze https://mijnkraamshop.nl/product/haakaa-siliconen-borstkolf/. Zoals gezegd zuigt het vacuüm aan je andere borst terwijl je kindje drinkt, opzich kon ik er best veel mee opvangen maar helemaal eens dat het ook beetje onhandig ding is. Kende die ladybug niet, ziet er veeeel fijner uit. Ga ik denk ik ook kopen.
Lekschalen en zoogcompressen heb ik weinig gebruikt, als ik regelmatig voedde lekte ik niet super veel. Wat wel mijn redding is geweest zijn zilveren tepelhoedjes/schaaltjes zodat mijn tepels tussendoor schuurvrije rust hadden, hier lag dan wel vaak aantal druppels gelekte melk in, gebruikte ik vaak om juist je tepels beetje mee in te smeren.
Met al deze borstvoedings attributen, ik zou heel eventjes wachten met het allemaal kopen voordat je kindje er is. Dan weet je of en hoe het allemaal zal gaan zijn en waar jij behoefte aan hebt.
3 jaar geleden
Reactie op messymommy
Ik gebruikte snachts compressen, omdat ik draai en dan schuift de melk alle ...

Ik heb ook deze medela lekschalen. Ik vond ze ideaal om melk op te vangen tijdens het voeden of het kolven. De Zoogcompressen vangen je melk wel op, maar je kan er vervolgens niets meer mee en ze zijn dan echt doorweekt. Het enige nadeel van de lekschalen vond ik dat er bovenin een opening zit. Een plus dat je daarmee heel makkelijk je melk in een zakje of flesje schenkt, maar als hij vol zit en je bukt ook maar iets te ver naar voren om hem van je borst af te halen, stroomt dit ook uit dat gastje ben je alsnog veel melk kwijt en alsnog nat😒
3 jaar geleden
Reactie op Deems1991
Ik heb ook deze medela lekschalen. Ik vond ze ideaal om melk op te vangen t ...
Tip, zet een timer op je telefoon na bijvoorbeeld een uur om even naar de lekschaal te kijken. Dan kun je wellicht alvast wat eruit schenken. Ik kolf ondertussen 3 jaar met wat tussen pauzes dus ik vergeet het niet meer zo snel🤭
3 jaar geleden
Reactie op Hvs0808
Ik heb ook deze https://mijnkraamshop.nl/product/haakaa-siliconen-borstkolf ...
Ik zal zeker even wachten. Tegenwoordig heb je het zo in huis! Dankjewel voor je antwoord 😊
3 jaar geleden
Reactie op messymommy
Tip, zet een timer op je telefoon na bijvoorbeeld een uur om even naar de l ...
Ik heb meerdere malen gehad dat ik dan de ene kant aan het kolven was en dan de andere kant de lekschaal had gedaan en dat er toch al in de kolfsessie te veel melk in zat. Dus dan werkt een timer helaas niet!😅
3 jaar geleden
Inmiddels 1 week geleden bevallen.
Vandaag 2 keer gebruikt omdat de andere borst bij voeden begon te lekken. Heb 45ml opgevangen. Met de ladybug.
Ik snap niet zo goed waarom mensen heel moeilijk doen over het vacuüm zuigen. Er staat ook dat je hem wel in je bh moet doen en dat die niet stimulerend werkt. Je moet dus niet een soort zuignap verwachten want dan word je wel teleurgesteld.
Maar echt ideaal, als ik dit elke dag heb dan heb ik om de 2/3 dagen gewoon voeding extra gespaard 👌🏻