29 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochter kreeg het twee weken geleden. Ze had er weinig last van. Helaas kreeg ik het ook en dan vooral in mijn mond. Heel mijn mond zat onder de plekjes. Super pijnlijk. Zalfje gekregen van de huisarts en een schema om paracetamol en ibuprofen in te nemen. Met een week was ik er vanaf. Was wel goed voor de lijn 🤣
2 jaar geleden
Mijn dochter heeft het ook. Ik dacht dat het meeviel maar dat was denk ik een soort voorbodes. We waren al op de hoogte gebracht door de opvang, dikke uitbraak van HVM en 5e ziekte. Gister koorts en jammerig en vandaag zijn de stipjes echt meer blaasjes. Dus maar met paracetamol naar bed en hopelijk is het met een week wel klaar. En hopelijk wordt het ons zelf bespaard 🥴
2 jaar geleden
Reactie op xstickypaws
Mijn dochter heeft het ook. Ik dacht dat het meeviel maar dat was denk ik e ...
Aaah wat erg 🥺 hier hetzelfde ja. Ik heb haar vanavond in bad gedaan met lauwwarm water, havermout (geblend), kamille en moedermelk. Haar huidje is zooo zacht en lekker gevoed nu. Ik hoop dat het lekker verzacht. Tip! 🤍🤍
2 jaar geleden
Reactie op LDFH
Aaah wat erg 🥺 hier hetzelfde ja. Ik heb haar vanavond in bad gedaan met l ...
Oh wat een goed idee! Ik heb koel lotion van Dr Leenarts besteld, is voor waterpokken enzo maar ze tipte het op haar website voor de blaasjes. Ik dacht, dan heb ik het maar 😂
Dat badje ga ik vanavond ook proberen! Ik zie ook wel eens havermout in een soort theezakjes voorbij komen voor badjes.
2 jaar geleden
Ja hier ook gehad bij mijn zoontje, ongeveer een weekje/ander half en is nu bijna weg. Ik heb er niets gedaan, op 1 dag ervoor een avondje lichte koorts heeft hij er ook 0 last van gehad
Ik zou dan ook geen zetpil geven, tenzij je kind er wel zichtbaar last van heeft natuurlijk!
Ps. Het is inderdaad super besmettelijk, vriend heeft het nu ook, ik heb nergens last van. Op RIVM staat dat het zelf nog weken tot maanden erna besmettelijk is ook

2 jaar geleden
Vraagje aan iedereen waar het al heeft gespeeld of nog aan de hand is... Kregen jullie kindjes de rode plekjes overal, op beentjes en armen? En was eten ook een drama? Hier krijg ik er bijna niets meer in, ook geen eten wat zacht is en niet prikt. Alleen havermout, een banaan en melk gaat goed... Heel sneu alles lijkt zeer te doen mbt eten. Verder een heel ander kind opeens, heel boos, verdrietig en humeurig. Ze krijgt nu rode puntjes over haar hele lijfje, start was bij haar mond en in haar mond. Iemand nog tips met eten?
2 jaar geleden
Reactie op Mhma
Vraagje aan iedereen waar het al heeft gespeeld of nog aan de hand is... Kr ...
Mijn zoontje had het nauwelijks op n lichaam, maar juist in zijn mond. Eten was ook drama. Hij nam eigenlijk alleen papflessen en yoghurt. Dus geen tips verder helaas. Beterschap voor de kleine!