29 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje had blaasjes in de mond… dikke week en hij was ervanaf… vaak heb je als volwassene het al doorgemaakt…

2 jaar geleden

Reactie op bollie91

Mijn zoontje had blaasjes in de mond… dikke week en hij was ervanaf… vaak h ...
Ahaa.. Ja, ik lees op de site van RIVM dat je het opnieuw kan krijgen (in tegenstelling tot waterpokken). Ik heb al een pijnlijk plekje in mijn keel en op mijn tong 🫣

2 jaar geleden

Mijn dochter kreeg het twee weken geleden. Ze had er weinig last van. Helaas kreeg ik het ook en dan vooral in mijn mond. Heel mijn mond zat onder de plekjes. Super pijnlijk. Zalfje gekregen van de huisarts en een schema om paracetamol en ibuprofen in te nemen. Met een week was ik er vanaf. Was wel goed voor de lijn 🤣

2 jaar geleden

Ik heb het zelf ook een keer gehad toen ik voor de klas stond, deed flink zeer (vooral in mijn mond). Ik zou je kindje paracetamol geven

2 jaar geleden

Eerst twee dagen hoge koorts, toen kwamen de stippen opzetten. Met zo'n 1,5 week was alles wel over. Zelf ook gehad, ik had meer last van pijn dan kind.

2 jaar geleden

Reactie op Carlalien

Mijn dochter kreeg het twee weken geleden. Ze had er weinig last van. Helaa ...
Aaah ik heb ook al een gevoelige mond nu.. 🫠 gelukkig was het maar een weekje!

2 jaar geleden

Reactie op Petra88

Ik heb het zelf ook een keer gehad toen ik voor de klas stond, deed flink z ...
Oei! Thanks, hebben we gedaan 🌸

2 jaar geleden

Ik heb het ook gehad in mijn mond. Vond het geen pretje! Bij de kleine stonden de blaren in z’n mond. Hij had toevallig tegelijkertijd een luchtweginfectie, dus hij was echt goed ziek toen! Kon nauwelijks eten. Ik vind nurofen sespensie beter werken dan zetpil

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft het ook. Ik dacht dat het meeviel maar dat was denk ik een soort voorbodes. We waren al op de hoogte gebracht door de opvang, dikke uitbraak van HVM en 5e ziekte. Gister koorts en jammerig en vandaag zijn de stipjes echt meer blaasjes. Dus maar met paracetamol naar bed en hopelijk is het met een week wel klaar. En hopelijk wordt het ons zelf bespaard 🥴

2 jaar geleden

Reactie op anne-91

Ik heb het ook gehad in mijn mond. Vond het geen pretje! Bij de kleine ston ...
Awhhh zo sneu 😭 thanks voor de tip!

2 jaar geleden

Reactie op xstickypaws

Mijn dochter heeft het ook. Ik dacht dat het meeviel maar dat was denk ik e ...
Aaah wat erg 🥺 hier hetzelfde ja. Ik heb haar vanavond in bad gedaan met lauwwarm water, havermout (geblend), kamille en moedermelk. Haar huidje is zooo zacht en lekker gevoed nu. Ik hoop dat het lekker verzacht. Tip! 🤍🤍

2 jaar geleden

Reactie op LDFH

Aaah wat erg 🥺 hier hetzelfde ja. Ik heb haar vanavond in bad gedaan met l ...
Oh wat een goed idee! Ik heb koel lotion van Dr Leenarts besteld, is voor waterpokken enzo maar ze tipte het op haar website voor de blaasjes. Ik dacht, dan heb ik het maar 😂 Dat badje ga ik vanavond ook proberen! Ik zie ook wel eens havermout in een soort theezakjes voorbij komen voor badjes.

2 jaar geleden

Reactie op xstickypaws

Oh wat een goed idee! Ik heb koel lotion van Dr Leenarts besteld, is voor w ...
Ik had havermout in een washand gedaan en dicht gemaakt met een elastiekje. Werkte super goed! Ook wat moedermelk erbij gedaan. Ze had een heerlijk zacht huidje gekregen.

2 jaar geleden

Ja hier ook gehad bij mijn zoontje, ongeveer een weekje/ander half en is nu bijna weg. Ik heb er niets gedaan, op 1 dag ervoor een avondje lichte koorts heeft hij er ook 0 last van gehad Ik zou dan ook geen zetpil geven, tenzij je kind er wel zichtbaar last van heeft natuurlijk! Ps. Het is inderdaad super besmettelijk, vriend heeft het nu ook, ik heb nergens last van. Op RIVM staat dat het zelf nog weken tot maanden erna besmettelijk is ook

2 jaar geleden

Reactie op LV00

Ja hier ook gehad bij mijn zoontje, ongeveer een weekje/ander half en is nu ...
Oeeei dat klinkt niet fijn ☹️

2 jaar geleden

Reactie op xstickypaws

Oh wat een goed idee! Ik heb koel lotion van Dr Leenarts besteld, is voor w ...
Ja dat kan natuurlijk ook! Die havermout was wel een smurrie geworden met opruimen, maar wel veel plezier van gehad 🤭 Glad I could help 🌸 Hoe gaat het nu?

2 jaar geleden

Vraagje aan iedereen waar het al heeft gespeeld of nog aan de hand is... Kregen jullie kindjes de rode plekjes overal, op beentjes en armen? En was eten ook een drama? Hier krijg ik er bijna niets meer in, ook geen eten wat zacht is en niet prikt. Alleen havermout, een banaan en melk gaat goed... Heel sneu alles lijkt zeer te doen mbt eten. Verder een heel ander kind opeens, heel boos, verdrietig en humeurig. Ze krijgt nu rode puntjes over haar hele lijfje, start was bij haar mond en in haar mond. Iemand nog tips met eten?

2 jaar geleden

Reactie op Mhma

Vraagje aan iedereen waar het al heeft gespeeld of nog aan de hand is... Kr ...
Nee alleen op handen, voeten en om de mond, en 1 verdwaald plekje op zijn enkel Eten kan wel drama zijn omdat sommige kindjes ook (veel) blaasjes ín de mond kunnen krijgen

2 jaar geleden

Reactie op Mhma

Vraagje aan iedereen waar het al heeft gespeeld of nog aan de hand is... Kr ...
Mijn zoontje had het nauwelijks op n lichaam, maar juist in zijn mond. Eten was ook drama. Hij nam eigenlijk alleen papflessen en yoghurt. Dus geen tips verder helaas. Beterschap voor de kleine!

2 jaar geleden

Ja, hier ook gehad maar niet heel erg extreem (gelukkig). Ze had wel veel bultjes en hele kleine blaasjes maar geen grote. Die in dr mond waren het vervelends. En ze had er een beetje koorts bij. Heeft 1,5-2 weken aangehouden.