7 Reacties
2 jaar geleden
Volg gewoon uw kindje. Je leest overal... dat gaat niet over uw kindje. Mijn meisje is 6 maanden en eet 100 gram van elks... op het gemakje en op haar tempo
2 jaar geleden
Mijn zoontje is bijna 7 maanden (donderdag) en ik heb het langzaam opgebouwd. Zitten nu op 80 gram fruit en tussen de 70 en 80 gram groente. In totaal 4 flessen. Wij zijn net 3 weken gestopt met het 23:00 uur flesje. Volgens het voedingscentrum is het niet eerder nodig dan met 8 maanden af te bouwen naar 3 flesjes. Eerder ga ik ook niet stoppen met het vierde flesje en ondertussen ga ik gewoon langzaam de hapjes verder uitbreiden.

2 jaar geleden
Die van ons krijgt sinds een week 3 flessen. ( half 8 -1-6) smorgens 200 gram fruit. Smiddags een danootje met een ligakoekje erdoor , en avonds 200 gram avond eten. Hier doet ze het heel goed op. Maar ga vooral niet over naar minder flessen als ze er niet aan toe zijn. Iedere baby is anders. Als er niet genoeg bijvoeding bijkomt dan hebben ze de fles echt nog wel nodig.
2 jaar geleden
Reactie op Prisjex
Die van ons krijgt sinds een week 3 flessen. ( half 8 -1-6) smorgens 200 g ...
Hoe oud is je kindje, prisjex?
Je zegt dat je danoontje met ligakoekje geeft, daar zit veel suiker en nauwelijks voedingsstoffen in. Tot 1 jaar wordt zulk voedsel afgeraden (en daarna heeft je kind er ook niet veel aan).
Wat betreft de hapjes bij 6mnd: ons consultatiebureau heeft ons verteld dat we het niet zo strikt hoeven te nemen met het aantal gram. Elk kind is anders. Onze dochter is nu ook ruim 6mnd en ze eet sochtends heel kleine stukjes boterham (in de wang stoppen zorgt voor minder verslikken/hoesten), later een fruithapje (zoveel ze wil en soms is dat een kwart stuk fruit, soms een heel stuk), savonds een hapje met groenten-eiwitten-koolhydraten. Ik maak het zelf en vries het in ijsblokjesvormpjes in. Savonds krijgt ze 3 blokjes, maar die eet ze zelden helemaal op. Ze krijgt trouwens nog 6 flessen van 170ml (5 scheppen), zoveel vraagt ze duidelijk nog.
Maar om me heen hoor ik ook babys van 6mnd die nog nauwelijks een (vaste) hap doorslikken en ook dat is geen drama. Elk kind is anders.