13 Reacties
3 jaar geleden
Mijn oudste zoon had een hartruis bij 4 weken. Een afspraak later was het weg
3 jaar geleden
Zeker volgende keer nog is laten horen. Wij zijn zelf met onze dochter op 2 weken leeftijd bij kinder cardioloog geweest voor controle doordat ik een aangeboren vernauwing had (laat ontdekt door geruis). Ze hebben toen een stent geplaatst.
Met hartje van onze dochter was alles in orde.
3 jaar geleden
Ja onze zoon had dit! Meteen na de geboorte in het ziekenhuis opgemerkt. Een week later hadden we een echo bij de kindercardioloog, een maand later weer en toen hij een jaar was. In het begin had hij twee kleine gaatjes in een klep en met een jaar waren ze al bijna geheel dichtgegroeid. Nu hoeft hij er niet meer voor op controle.
Ik weet nog dat ik me in het begin verschrikkelijk veel zorgen maakte maar uiteindelijk was het dus niks akeligs.
3 jaar geleden
Niet bij m鈥檔 eigen dochter, maar ik zelf heb vroeger wel een hartruisje gehad maar ben er gewoon overheen gegroeid
3 jaar geleden
Bij onze zoon is vorige week ook een hartruis gehoord, niet bij consultatiebureau, maar op de SEH (hij was blauw geworden tijdens huilen, had waarschijnlijk een BRUE). We werden doorgestuurd naar de kindercardioloog en hij bleek een perifere pulmonaaltakstenose te hebben, een vernauwing in het deel van het hart dat in verbinding staat met de longen. Dat blauw worden heeft er niks mee te maken, dit is een soort bijvangst van het bezoek aan de SEH. We moeten nu over een paar maanden weer terug naar het ziekenhuis om het op te volgen. Voor nu hoeven we ons geen zorgen te maken, dat doen we dan ook maar niet (of zo min mogelijk). Het is wel spannend, maar we weten waar we op moeten letten en wat alarmsignalen zijn. Als we naar hem kijken, zien we een blije en gezonde baby.
3 jaar geleden
Vandaag alle onderzoeken gehad voor het ruitje. Onze dochter heeft een aangeboren hartafwijking. Ze heeft een gaatje tussen de hartkamers en tussen de boezems. Waarschijnlijk moet ze hieraan geopereerd worden. Er vind nu overleg plaats met Groningen en daarna horen we meer. Ik vind het allemaal heel erg spannend.
3 jaar geleden
Reactie op Miekje33
Vandaag alle onderzoeken gehad voor het ruitje. Onze dochter heeft een aang ...
Oh jeetje! Spannend zeg! Heel veel sterkte en succes 馃