4 Reacties
4 jaar geleden
Jeetje dat is ook veel! Vergeet niet dat je vaak de eerste 2/3 weken bij nieuw werk vaak ook gesloopt thuis komt. Omdat het allemaal nieuw is en je veel informatie krijgt te verwerken. Dat komt nog eens dubbel op de vermoeidheid van de zwangerschap.
Het is nu belangrijk dat je partner even een aantal weken veel werk bij jou uit handen neemt. Sla het poetsen van het huis een keer over en ga na je werk een uurtje slapen.
Wees vooral lief voor jezelf. Het is nu even niet anders. Over een paar weken wordt het weer beter.
4 jaar geleden
Hi Eveline, ik ben ook net begonnen met een nieuwe baan en ik heb ook een zoontje van 8 maanden, én ik ben net 4 weken zwanger... ik zit dus bijna in dezelfde situatie als jij!
Ik herken die extreme vermoeidheid enorm. Wat mij helpt, is om alles per dag te bekijken. Wat heb je vandaag nodig? Kan iemand, je partner, je bijvoorbeeld helpen met iets? Is het echt nodig om savonds nog dingen te doen of kun je rust nemen?
Wat mij ook helpt, is veel denken aan het kleine wondertje. Je weet waar je het voor doet!
Verder probeer ik gezond te eten en te bewegen. Vaak voel ik me dan fitter dan ongezonde dingen naar binnen werken.
Het is echt niet makkelijk allemaal, zeker met gebroken nachten erbij he? Ga jij het trouwens snel op je nieuwe werk vertellen of weten ze het wel?
4 jaar geleden
Hi Eveline, ik ben ook net begonnen met een nieuwe baan en ik heb ook een z ...
Hallo,
Gelukkig komen de gebroken nachten hier niet vaak voor.
Ons zoontje slaapt echt goed door, het is eerder uitzonderlijk dat hij ‘s nachts eens wakker wordt.
Ik heb het vandaag aan een bevriend collega verteld (maar zij zal het niet doorvertellen hoor) omdat ik echt een slechte dag heb. Heb hevige buikpijn, ik denk dat het van mijn maag komt want krijg niet veel binnen en heb maaglast. Ook wat last van mijn darmen precies.
Gans mijn buik staat ook hard. Weet niet goed wat eraan scheelt maar probeer mij nog geen zorgen te maken.
Wanneer denk jij het te vertellen op je werk ?