17 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Jrhv
Zou het helpen als je hem ‘s avonds (wat later id avond) in bad doet en daa ...
Dat ook inderdaad geprobeerd. Half 11 in bad en daarna de fles. Zelfde verhaal. Na dat bad zo in paniek dat de fles amper nog lukt en vervolgens maar 2 uur slaapt 🙈
3 jaar geleden
Zou het helpen om bijvoorbeeld meer structuur aan te brengen in de dag? Rondom de fles in totaal max een uur/anderhalf wakker en daarna naar bed. Dit dan volhouden gedurende de dag en evt. in de draagzak, maar dat hij in een ritme komt. Een oververmoeide baby gaat sowieso niet meer slapen natuurlijk 🙄. Misschien ben je elke keer net te laat met het naar bed brengen?! Ik heb geen idee, maar het proberen waard denk ik! Succes!
3 jaar geleden
Slaapt je zoontje wel as je hem bij je hebt? Dus in je armen of draagzak? Of bijv in de kinderwagen. Als je kindje eenmaal oververmoeid is zal het alleen maar slechter slapen. Dit heb ik ervaren met mijn eerste kindje 🥲
Ook goed om even te checken of er medisch niet wat aan de hand is. Krampjes zijn natuurlijke vervelend, maar wellicht ook (verborgen) reflux of allergie? Bezoekje langs de osteopaat kan ook nooit kwaad.
Pittig hoor! Wat ik zei mijn eerste sliep ook slecht (bleek verkort tongriempje te zijn waardoor hij slecht aanhapte en daardoor veel krampen en reflux). Hier ook veel last van gehad en nog steeds niet de perfecte slaper. Hopelijk kan je de achterliggende reden vinden waarom hij niet slaapt en door dat op te lossen ook zijn hoeveelheid slaap.
Mocht je het echt niet meer weten dan weet ik dat je in extreme gevallen je kindje ook met slecht slapen naar het ziekenhuis kan brengen. Zij gaan dan een aantal nachten ook kijken en proberen te helpen sturen.
Succes mama!
3 jaar geleden
Mijn eerste gedachte is bij zo weinig slaap; laat hem even goed checken door verschillende discussie. Hier ook een onrustige baby, met zijn grote broer zijn we toen hij baby was echt een half jaar aan het klooien geweest. Nu is onze jongste morgen 4 weken maar wel al langs huisarts ostheopaat en goed contact met cb omdat hij ook te weinig drinkt.
3 jaar geleden
Reactie op Nieske94
Mijn eerste gedachte is bij zo weinig slaap; laat hem even goed checken doo ...
Ik sluit me hier bij aan, zou eens een osteopaat proberen? Van vrienden om ons heen heb ik hier goede verhalen over gehoord.
Tegen de krampjes zijn wij begonnen met homeopathische druppels van VSM (cinababy) die echt heel goed hebben gewerkt voor ons! Dit hoeft niet in overleg met de HA en mag je volgens het consultatiebureau gewoon proberen. Wie weet zorgt dat ook al voor iets meer rust... succes 🙏
3 jaar geleden
Misschien eens een baby osteopaat proberen? Zij helpen bij vanalles, onrustige baby, niet willen slapen, reflux, verborgen reflux, krampen, mijlpalen behalen etc.. tot nu toe alleen maar positieve verhalen gehoord over osteopaten, na 1 keer al een opmerkelijk verschil en een veel gelukkigere baby, wij gaan ook contact opnemen met een osteopaat in verband met reflux! Hopelijk kan dit helpen 🤞🏼 veel succes lieve mama 💕
3 jaar geleden
Klinkt als oververmoeid ook.. slaapt hij niet in de draagzak autostoel? Andere plekken? Ik zou eerst proberen zijn slaap terug te krijgen en daarna pas zijn bedje raadplegen. Op deze leeftijd zijn ze daar meer bij gebaat dan in bed leren slapen.
3 jaar geleden
Wat een hoop reacties! Dank allemaal. Vandaag inderdaad voor de 2e keer naar de osteopaat. In de auto slaapt hij vaak eventjes maar ook kort. Draagzak is geen succes helaas. Met slapen gebruiken we ook het inbakeren voor een veilig gevoel voor hem.
Je voelt je zo machteloos. 🥺
Vanochtend het cb gebeld voor een afspraak voor allergie testen te laten doen.
Hij krijst zo ontzettend hard en ontroostbaar dat hè soms denkt dat er meer aan de hand is met dat kleintje 😞
3 jaar geleden
Pff wat vermoeiend. Onze kleine meid slaapt overdag ook heel weinig maar snachts wel goed.
Ik ga geen adviezen geven over probeer dit of dat. Waarschijnlijk hebben jullie het allemaal al geprobeerd. Ga vooral het medische stuk eerst uitsluiten zou ik zeggen. Via het cb en als je daar niet verder komt dan via de huisarts. Er bestaan tegenwoordig poli's voor baby's die overmatig huilen. Dan wordt er breed met je meegekenen, medisch maar ook adviezen e.d.
3 jaar geleden
Ik heb geen advies, maar wil je wel sterkte wensen, wat lijkt dat me pittig zeg! ❤️