13 Reacties
3 jaar geleden
🙋🏼♀️ ik helaas… vorige week zaterdag op spoed gezeten met een bloeding. De donderdag erna stond er een afspraak gepland bij de gynaecoloog. Daar was alles goed. Goede hartslag en perfecte afmetingen. Afgelopen zondag weer op spoed gezeten met bloedverlies en krampen. Terug echo en weer alles in orde. Buiten een redelijk grote hematoom die ze gevonden hebben die ze de vorige keer niet gezien hebben denk ik dan? Dus het enige wat ik nu kan/mag doen is rusten en rustig aandoen. Ik mag niet meer gaan werken voor de komende tien dagen. Alhoewel ik een vermoeden heb dat dit zolang zal duren tot die hematoom weg is…. Ik ben trouwens ook precies 7 weken en twee dagen.
Wat raden ze jou aan om te doen?
3 jaar geleden
Reactie op wdvm1993
🙋🏼♀️ ik helaas… vorige week zaterdag op spoed gezeten met een bloeding. ...
Veel overeenkomsten zo te lezen.. ik zal morgen even meer duidelijkheid vragen maar kreeg ook het advies ‘rustig’ aan te doen..
heb jij ook zoveel pijn? En veel grote stolsels? Het brengt wel veel onzekerheid met zich mee vind ik..
3 jaar geleden
Reactie op Preggo91
Veel overeenkomsten zo te lezen.. ik zal morgen even meer duidelijkheid vra ...
Deze zwangerschap heb ik nog geen echte grote stolsels verloren. Wel van die sliertjes zeg maar.. (sorry als het vies klinkt). Maar bij m’n vorige zwangerschappen wel. Dit is de vierde keer dat ik zwanger ben. De vorige keer enorm veel klonters verloren en heel veel krampen en dat is helaas op een miskraam uitgedraaid op 5weken en 2 dagen. De zwangerschap daarvoor net hetzelfde (pijn en krampen) ook platte rust voorgeschreven gekregen en het leek erop dat alles goed ging maar uiteindelijk aan 17 weken moeten bevallen omdat mijn zoontje op 16weken gestorven was. Dat staat los van de hematoom. Want die was al weer weggegaan. En bij m’n dochtertje die nu 3 jaar is had ik enorm veel pijn en bloedverlies en ook platte rust voorgeschreven gekregen. Zij is geboren op 30 weken door placenta loslating. Dus zou mss wel kunnen geweest zijn dat er een hematoom onder de placenta is achtergebleven. Dat gaan we helaas nooit weten want ik ben op amper een uur bevallen. Er was geen tijd te verliezen aan andere onderzoeken.
Nu heb ik af en toe last van wat steken in de buik en met rust heb ik geen bloedverlies meer. Moet ook wel zeggen dat ik een enorm hoge pijngrens heb aan m’n buik dus dat die steken voor mij echt miniem zijn. Maar ik moet toch luisteren naar m’n lichaam en vanaf ik nu nog maar iets voel leg ik alles neer en ga ik gaan liggen.
3 jaar geleden
Reactie op Preggo91
Dat klinkt allemaal helemaal niet geruststellend.. je hebt al erg veel mee ...
Ik ben wel een uitzonderlijk geval… bij de meeste verhalen die je leest loopt het goed af. Ik heb gwn heel vaak ‘dikke pech’ gehad zoals de gynaecoloog zei..
of ik er nog vertrouwen in heb? Ik leef eerlijk gezegd van dag tot dag en van echo naar echo. Ik ken m’n lichaam ondertussen ook al goed op dat vlak en ik volg gwn m’n gevoel. Bij m’n zoontje kwam er opeens een gedachte van ‘wat als het hartje nu zou stoppen zomaar?’ Dat was wss dus effectief het moment dat dit gebeurd is… ik probeer altijd positief te blijven en te genieten van de momenten waar ik wél zwanger ben. Ook al hang ik over de wc om te spugen. Dat kunnen ze me al niet meer afnemen denk ik dan.
3 jaar geleden
Reactie op wdvm1993
Ik ben wel een uitzonderlijk geval… bij de meeste verhalen die je leest loo ...
Hopelijk heb je dit keer meer geluk! 🍀 ik had vandaag weer een echo en het hartje klopte nog mooi! Ze raden mij nu aan om in ieder geval komende week rust te nemen. Komende week weer een echo.
3 jaar geleden
Reactie op Preggo91
Hoe gaat het nu met je?
Oh wat lief dat je er nog aan dacht! 😁 ik ben nu net een aantal dagen terug aan het werk. Ik heb dus van de eerste dag tot twaalf weken thuis gezeten omdat ik telkens hematomen kreeg. Gelukkig bij de echo aan 11 weken was alles weg! Maar uit voorzorg door mijn voorgeschiedenis heeft de gynaecoloog me nu al verteld dat ik vanaf 24 weken weken weer thuis zal moeten blijven… zal een leuke hobby moeten vinden die ik thuis zal kunnen doen 🙈
En hoe verloopt de zwangerschap bij jou nog? 🍀
3 jaar geleden
Reactie op wdvm1993
Oh wat lief dat je er nog aan dacht! 😁 ik ben nu net een aantal dagen teru ...
Oh wat fijn dat het hematoom verdwenen is! Had jij toen je dat hematoom had ook continue een beetje bloedverlies? En dan zo nu en dan grotere bloedingen? Hield dat dan ineens op? Voelde je je ook anders toen het hematoom weg bleek te zijn? En heb je al wat vertrouwen terug?
Gelukkig kun je nu nog even een periode “normale” dingen doen en hoef je niet de hele zwangerschap thuis te blijven!
Met de baby leek het afgelopen vrijdag allemaal nog goed te gaan, helaas blijf ik bloedverlies houden..
3 jaar geleden
Reactie op Preggo91
Oh wat fijn dat het hematoom verdwenen is! Had jij toen je dat hematoom had ...
Wat jammer om te horen dat jij nog steeds bloedverlies hebt.. zo kun je er eigenlijk niet van genieten…
Hou je vast aan het feit dat met de baby alles goed gaat.
Toen ik mijn hematoom had had ik eigenlijk om 1 moment last van redelijk wat bloedverlies en daarna ofwel miniem helder bloedverlies ofwel een langere tijd bruin bloed/afscheiding. met mijn laatste echo van 11w 3d was er geen hematoom meer te zien en sinds die ook geen bruinverlies meer gehad. Ik voelde me niet anders sinds het hematoom weg is want je kunt dit niet voelen of je dat hebt of niet..
en op de vraag of ik niet vertrouwen heb 🙈 die vraag stel je aan de verkeerde persoon denk ik… 😅 door mijn voorgeschiedenis ga ik er niet van uit dat het goed zal verlopen nu, maar ook niet dat het slecht zal verlopen. Ik ben volledig blanco en leef van echo tot echo.. en ik ben eerlijk gezegd niet zo bezig met deze zwangerschap als met de vorige.. gwn voor mezelf weer te besparen van meer verdriet mocht het toch nog verkeerd aflopen..
Jij bent dan nu wss nog steeds thuis? Wat zeggen de dokters bij jou?
3 jaar geleden
Reactie op wdvm1993
Wat jammer om te horen dat jij nog steeds bloedverlies hebt.. zo kun je er ...
Ah oké, wat zonde dat je er niet echt vertrouwen in kan hebben en jezelf eigenlijk beschermd tegen het verdriet. Hopelijk komt het vertrouwen met de tijd.. en komt die kleine gewoon gezond ter wereld!
toch wel een verschil ook qua bloedverlies. Ik ben nog nooit eerder zwanger geweest dus weet soms niet wat nou normaal is en wat niet.. zoals met de buikpijn en vermoeidheid. Het kan erger zijn door het vele bloedverlies.. hopelijk zal dat hematoom bij mij ook verdwijnen! Nu leven wij ook van echo tot echo!
De gynaecoloog geeft aan dat ik rust moet houden, ik kan mijn werk (verpleegkundige) nu niet doen. Mag niet sporten, tillen, lange afstanden lopen of fietsen. Ze hebben geen idee waar het hematoom vandaan komt..
3 jaar geleden
Reactie op Preggo91
Ah oké, wat zonde dat je er niet echt vertrouwen in kan hebben en jezelf ei ...
Geen enkel bloedverlies is normaal tijdens een zwangerschap… het hoort gwn niet he.. Je hebt er indrd het raden naar waarom we die hematomen krijgen he 🤷🏼♀️ het enige wat je kunt doen is je rustig houden he…
Ik heb nu een doppler gekocht om zelf af en toe eens naar het hartje te kunnen luisteren en dat geeft mij ook wel een gerust gevoel 😉
Hopelijk kun jij ook eind februari een baby’tje in je armen sluiten! 🍀