10 Reacties

23 dagen geleden

Hier is hij al 2 maanden van de fles af. Ik deed de melk altijd lauw/warm geven vanuit de fles en vanuit de beker dronk hij dat super slecht tot dat ik een keer koude melk gaf en dat dronk hij gewoon op. Is hij niet een hele grote melk drinker dus ik bied daarnaast ook nog water of diksap aan

23 dagen geleden

Hier nooit de fles gehad want van de borst direct over naar de beker. Maar wij hebben ook de tuitbeker van Philips avent gebruikt. Ik vind dat tuitje best op een fles lijken. Misschien is dat een mooie tussenstap?

21 dagen geleden

Heel herkenbaar. Hier precies hetzelfde! Heb een nieuwe beker geprobeerd zodat ze niet denkt dat ze water krijgt. Maar ook dat werkte niet. Morgen weer een nieuwe poging.

21 dagen geleden

Je kunt zuivel ook in andere vormen geven (bv yoghurt) voor de rest lekker water geven lijkt mij prima! Wij hebben veel (drink)bekers geprobeerd en aan het begin lukte eigenlijk niks écht goed behalve de fles. Inmiddels drinkt ze prima uit elke (drink)beker. Een open beker drinkt ze overigens niet zelfstandig anders blijven we wassen 😋 we oefenen wel door het te gebruiken.

21 dagen geleden

Hier met 1 jaar gestopt met de fles. In de ochtend krijgt hij pap met een lepel (dus melk op een andere manier). In de avond heb ik melk in een rietjesbeker aangeboden. Dronk hij nauwelijks van. Dus na een week mee gestopt en dus geen melk meer voor het slapen. Heeft hij blijkbaar niet meer nodig. En wel van die zooi van flessen enz op het aanrecht af haha. Heerlijk!

20 dagen geleden

Hier precies hetzelfde. Ze drinkt goed uit een rietjesbeker maar melk, ho maar. Koude melk al helemaal niet. Ik ga toch blijven oefenen met melk uit een open beker. Vind het wel belangrijk dat ze voldoende calcium binnenkrijgt. Pap in de ochtend weigert ze sinds enkele dagen…

20 dagen geleden

Reactie op Lotte-93

Je kunt zuivel ook in andere vormen geven (bv yoghurt) voor de rest lekker ...
Maar hoeveel yoghurt geef je dan? Ze hebben toch nog genoeg nodig?

20 dagen geleden

Reactie op NiTe

Maar hoeveel yoghurt geef je dan? Ze hebben toch nog genoeg nodig?
Nee vanaf 1 max 300 ml zuivel!

20 dagen geleden

Reactie op Lotte-93

Nee vanaf 1 max 300 ml zuivel!
Dat weet ik, maar hoeveel geef je dan. Hij krijgt van mij 2 flessen van 150 ml per dag. Of 1 daarvan maken we kleiner als hij kwark gehad heeft.