7 Reacties

3 jaar geleden

Op je hand blazen en zien of het eruit druppelt/stroomt schijnt te werken om te zien of je vliezen zijn gebroken. Sowieso schijnt het allemaal vochtiger te zijn tegen het einde.

3 jaar geleden

Hier was er echt een soort plop en daarna steeds kleine beetjes vocht. Als je een handschoen of plastic zakje in je ondergoed doet kan je verloskundige nakijken of het vruchtwater is

VRIEND

3 jaar geleden

Bij mijn dochter was het overduidelijk dat mijn vliezen gebroken waren. Ik verloor veel vruchtwater en wist zeker dat het geen urine of afscheiding was. Daarna wat opgevangen ter controle in een plastic wegwerpbekertje. Nu deze zwangerschap heb ik van de week gedacht een klein beetje vruchtwater te zijn verloren. Als je dat echt denkt, kan je het beste de vk bellen. Zij kunnen het testen. Van de week twijfelde ik en heb ik de vk gebeld. Ze liet me op mijn hand blazen om te kijken of er dan druppels langs mijn benen liepen (dit vroeg ze telefonisch). Dat was niet het geval. Ze vroeg me een maandverbandje in mijn ondergoed te leggen en die evt te bewaren ter controle, maar dit droogde zo snel in naar mijn idee. Uiteindelijk twijfelden we (voor de controle) wat het kon zijn. Ze liet me toen een boterhamzakje open in mijn ondergoed leggen. Ik mocht bellen wanneer er vocht in zat. Bleek meer waterige afscheiding te zijn, maar geen vruchtwater. Ik zou zeggen: bel sws. Je gedachten gaan het niet los kunnen laten tot je het van een vk hoort馃槄

3 jaar geleden

Ik vind het ook wat lastig hoor. Want op mn hand blazen heeft bijna het zelfde effect als hard moeten niezen of hoesten. Ik pies dan gewoon wat in mn broek 馃檲

3 jaar geleden

Bij mijn eerste braken mijn vliezen voordat ik wee毛n had. Eerst een klein beetje toen ik op bed lag. Vervolgens liep ik beneden wat rond en stortte de rest echt lekker uit me. Stond ik daar in een grote plas water. Aangezien je nu ook op het einde van je zwangerschap bent, kan het ook zijn dat het allemaal wat vochtiger is dan normaal. Er wordt natuurlijk van alles voorbereid. Heb je (veel) inspanning geleverd vandaag?

3 jaar geleden

Reactie op Charlotte26

Bij mijn eerste braken mijn vliezen voordat ik wee毛n had. Eerst een klein b ...
Nee daarom was ik zo verbaasd maar tot nu toe heb ik er geen last meer van gehad dus misschien was het niks en gewoon dat het vochtiger is dan normaal. Maar wel fijn voor alle info en tips dat als t weer komt weet ik wat te doen 馃

3 jaar geleden

Ik dacht bij mijn dochter dat ik ongegeneerd in mijn broek geplast had, want toen ik naar de wc ging, kon ik ook gewoon plassen en hoesten/blazen op mijn hand veranderde niks. Tot ik weer op wilde staan van de wc en er weer een golf kwam en dit elke keer als ik gezeten had en wilde opstaan.