13 Reacties
3 jaar geleden
Mijn dochter is ruim 2 weken oud. Ik houd haar altijd nog minimaal 10 minuten rechtop bij me. Als ze dan slaapt leg ik haar in bed, anders wacht ik tot ze slaapt (wakker wegleggen heeft hier geen zin).
3 jaar geleden
Onze man spuugt vrij veel, dus na 't boertje houd ik hem minimaal 10 minuten tegen mijn schouder. Hij valt dan lekker in slaap en leg hem daarna weg
3 jaar geleden
Fles met de puckababy aan, boeren en verder slapen. Als er al sporadisch iets naar boven komt heeft ze er geen last van, even wegvegen en slapen.
3 jaar geleden
Wij houden onze zoon na iedere voeding een tijd rechtop en laten hem boeren. Rechtop houden, boeren (en/of winden laten) zijn hier wel een vereiste om hem op bed te kunnen leggen in verband met reflux en krampen. Dit neemt best wat tijd in beslag, maar onze zoon heeft deze tijd echt nodig. Anders heeft hij erg veel last van reflux en kramp. Dat is voor onze zoon, maar ook voor ons, vervelend en vermoeiend. Je vroeg niet (direct) om advies, maar ik zou vooral doen wat past en het beste werkt voor jouw/jullie baby.
3 jaar geleden
Hi! Eerst voed ik haar eventjes, daarna verschonen, dan weer even voeden. Hierna houden we haar 10 minuutjes een beetje rechtop in een knuffelhouding en dan valt ze vaak al in slaap. Soms leggen we haar neer en begint ze te huilen, dan pakken we haar heel snel op zodat ze zichzelf niet volop wakker huilt. Het totaalplaatje is circa 45-60 minuten. Zodra ze langer wakker is dan dat is het bijna onmogelijk haar in slaap te krijgen
3 jaar geleden
Ik leg haar na het boertje snel in bed maar het duurt vrij lang voordat het boertje er komt, als die er al inzit. Bij de fles van rond 4/5 uur blijft ze erna vrij lang geluidjes maken alsof ze oncomfortabel is. Vanacht was ik een uur bezig incl voeden en in slaap brengen. Ik heb niet perse het idee dat ze last van reflux heeft want we dikken de flesvoeding in en ik hoor haar niet slikken of iets dergelijks. Ze spuugt wel regelmatig maar dan geeft ze geen kik. Ook wil ze de laatste tijd echt elke drie uur voeding ipv dat ze er snachts wel eens 5 uur tussen laat. Ze krijgt al 7 x 120 ml+4 dus ruim voldoende.