4 Reacties
vorige maand
Hier ook heel erg zoekende. Ik geef nu ook aan, dat moment eraan komt. Dus ik zeg dan; we gaan nu even lekker xyz samen spelen (iets wat hij zelf wou) dat doe ik dan heel bewust en gericht voor half uur ofs. Dan zeg ik “erna gaat isaiah even lekker zelf spelen of rusten”. Tot nu werkt het beste als ik zelf een boek pak en hem een stapel geef en we dan alle 2 gaan lezen. Als die tegen stribbelt dan probeer ik vol te houden dat ik even ga lezen en hij mag spelen. Eerlijk is eerlijk. Lukt niet elke dag. Maar probeer wel in te bouwen, ergens rond 14/14:30 geeft hij wel aan toe. Meestal vertel ik dan ook dat we erna even lekker naar buiten ga ofs. Ik wil heel graag een dagplanner ga aanschaffen want ik merk dat mijn zoontje helemaal lekker op gaat als die weet wat hij kan verwachten. Er zijn ook ouders die zo klokje kopen die dan afloopt naar groen dan kunnen ze “zien” een gevoel krijgen wanneer de tijd dan op is. Je kan ook googelen op “quiet time” tips. Het is echt proces dat je moet opbouwen heb ik begrepen. En zoals met alles zal het ene dag beter gaan dan de ander. Maar ik lees graag mee of ouders andere leuke ideeen hebben
4 weken geleden
Gun jezelf echt rust!
Mijn ervaring is echt dat een peuter icm een zwangerschap heel zwaar en vermoeiend is. Laat je peuter lekker wat vaker televisie kijken, probeer daar waar mogelijk wat hulp in te schakelen van opa’s en oma’s of vriendinnen en ga zelf in de avond ook lekker op tijd er weer in.
Zoek verder activiteiten waar je peuter redelijk zelfstandig mee kan spelen en wat rust geeft. Hier was dat van dat kinetische zand en klei. Na de zwangerschap wel direct weg gegooid want wat een zooi. Maar dat kun je samen, zittend, goed doen.
Ik ging wel is heel stom, maar voor de peuter heel leuk, een rondje met de bus door de stad.
En leg je peuter uit wat er aan de hand is, hier begreep die echt wel veel.
Zodra je baby er is, wordt het alweer zoveel makkelijker is mijn ervaring!
3 weken geleden
Toen mijn dochter niet meer wilde slapen, heb ik gebruik gemaakt van een timer. Dat was dan zo'n 45 minuten. Die stond aan op de tv en ze wist dat het dan even stil moest zijn en ze zelf ook lekker mocht chillen met een dekentje of zelf spelen. Mama was even niet beschikbaar om samen te spelen. Overigens.... dit heb ik 2 maanden gedaan maar nu wil ze toch weer slapen smiddags, het kan dus ook een fase zijn😉