18 Reacties

2 jaar geleden

Eenmalig zou ik voor maximaal 3 uur gaan. Je kan gewoon even strekken rekken plat leggen en weer verder rijden.

2 jaar geleden

Ik heb mij dit ook al eens afgevraagd en gegoogled. Er bestaan maxi cosi waar in ze kunnen liggen en vertrouwd en toegestaan is tijdens het rijden. Ben alleen naam even kwijt maar wellicht dat overwegen? Kunnen ze lekker liggend slapen..
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Cybex autostoeltje kan helemaal plat. Die is heel fijn 🥰

2 jaar geleden

Er bestaan verschillende auto reiswiegen die speciaal geschikt zijn om je kindje liggend te vervoeren. Een paar modellen die ik weet zijn maxi cosi jade, joie calmi autoreiswieg, nuna cari next, maar er zullen er vast nog wel meer zijn die misschien aansluit bij jullie kinderwagen

2 jaar geleden

Max een uur

2 jaar geleden

Twee uur*

2 jaar geleden

Naar mijn weten is er een max aan gebonden om te voorkomen dat mensen hun kindje heel lang in de cosi zetten. Van eenmalig langer erin zitten, krijgen ze echt niks. Als je er maar bewust van bent

2 jaar geleden

Reactie op Pris Iris

Cybex autostoeltje kan helemaal plat. Die is heel fijn 🥰
Kan dan wel niet in de basis en mocht dacht ik enkel in ligstand op wielen of zo los, en niet in de wagen in ligstand

2 jaar geleden

Wij gaan toevallig volgende week rijden. 14 uur. Wij gaan uit van stops om de 2,5 uur. Maar kijken ook een beetje naar hoe t gaat. Ook hoe die zit met flessen enzo. We gaan niet stoppen als ie over n half uurtje een fles moet. Dan rijden we even n half uurtje door.

2 jaar geleden

Reactie op Loes94

Wij gaan toevallig volgende week rijden. 14 uur. Wij gaan uit van stops om ...
Ik ben wel heel benieuwd hoe dit gaat.. Onze man valt meestal in slaap in de auto maar wordt op een gegeven moment dan wakker en begint dan ook wel eens te huilen. Is zo’n kind er na 14 uur ook niet klaar mee? Hij kan natuurlijk niet tussendoor even lekker spelen.. Hebben vast mensen ervaring mee?
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Reactie op Charlie-87

Ik ben wel heel benieuwd hoe dit gaat.. Onze man valt meestal in slaap in d ...
Wij plannen zelf wel in dat we een kaas keer iets langer stoppen zodat ie even kan spelen enzo. Maar we rijden snachts (vertrekken 10 u savonds) dus gewoon de nacht voor hem grotendeels.

2 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde dilemma toen we met onze oudste (toen bijna 6 maanden) naar Italië reden. Heb toen met de zijn kinderfysio overlegd en die gaf aan: gewoon lekker doorrijden zonder stoppen. Het advies van Max 2 uur maxi cosi is vooral gericht op ouders die of heel veel rijden of de maxi cosi als slaapplek gebruiken voor hun baby (werd vroeger nog wel eens gedaan blijkbaar)

2 jaar geleden

Reactie op NoorH

Wij hadden hetzelfde dilemma toen we met onze oudste (toen bijna 6 maanden) ...
Dit kreeg ik ook te horen bij de osteopaat. 🙂

2 jaar geleden

Wij kregen van de verloskundige het advies om elke 2/2,5 uur een stop in te plannen en onze dochter dan echt even plat te leggen. We gaan binnenkort een rit doen van 10 uur, dat wordt dus met regelmatig stoppen. We proberen die stops zoveel mogelijk te combineren met onze eigen eetpauzes. Wij gaan overdag rijden, aangezien we toch zo vaak moeten stoppen, en we zo zelf geen nacht slaap missen. Als we 14 uur zouden moeten rijden zou ik eerlijk gezegd een hotel halverwege boeken. 10 uur vond ik al aan de grens, haha, langer lijkt me voor niemand leuk.

2 jaar geleden

Wij zijn wel gewoon naar Zuid-Frankdijk gereden in de nacht en natuurlijk weer terug. Af en toe even stoppen om te drinken, even eruit. Maar prima toch, van eenmalig krijgen ze geen vergroeiing.

2 jaar geleden

Google eens op reiswieg auto huren. Echt heel handig om in de nacht te rijden. Het is een reiswieg zoals een wandelwagen heeft, maar dan een die je vastmaakt in de en je kind ligt vast in een soort tuigje. Helemaal veilig en liggend. Moeite waard om eens te kijken om zo'n ding te huren voor een lange rit. Het werkte bij onze eerst met 6 mnd top!

2 jaar geleden

Wij gaan ook naar Italië en zijn van plan te gaan rijden na haar laatste voeding, in de hoop toch 4/5 uur door te kunnen rijden en zo het grootste stuk al gehad te hebben. Ze zal dus langer dan 2 uur in de maxicosi zitten, maar daar krijgt ze echt niet gelijk een vergroeiing van zo eenmalig Is inderdaad niet elke week de bedoeling maar zo’n vakantie rit kan best. Wij hebben de cybex die plat kan, maar dat kan niet op de basis in de auto

2 jaar geleden

We hebben zo'n reiswieg kunnen lenen (Jane Matrix). Lijkt me ideaal! Moet alleen met de buitenste twee gordels vastgemaakt worden en in de camper hebben we maar een zitje van twee gordels. Zijn wel in de weer geweest om het goed vast te maken, maar voelt toch niet oké. Dus gewoon in de maxi cosi. Wij gaan de reis wel opdelen en halverwege nog een leuke dag inplannen zodat we niet hoeven haasten en hoeven balen van in de file staan. Maar dat doen we niet zozeer omdat er een maximale tijd in de maxi cosi aan zit, vooral omdat de vakantie dan niet pas na een helse autorit begint. Als je de ruimte hebt zou ik echt zo'n reiswieg huren! Avondje minder uit eten, maar dan kun je dat stukje op zo'n stressvolle reis loslaten