29 Reacties

3 jaar geleden

Zelfde probleem heb ik ook. Weet niet hoeveel weken je bent ? Maar ik ben 37 weken en ik hoest al 3 weken. Eerst was ik verkouden dat is nu weg nu gaat echt hoesten niet weg met kriebel in de keel. Ik drink gember thee en zuig op een dropje heb ook indd geen hoestdrank of dergelijke gekregen.. wellicht lage weerstand door de hormonen?

3 jaar geleden

Reactie op ayleeen222

Zelfde probleem heb ik ook. Weet niet hoeveel weken je bent ? Maar ik ben 3 ...
Ik ben 39 weken nu, dus zit er ook mee in mijn maag dat ik moet gaan bevallen terwijl ik ik totaal niet fit ben. Verkouden ben ik inderdaad ook nog steeds. Ik denk dat we gewoon bij de vk iets moeten eisen of anders bij de huisarts 😅. Lage weerstand door zwangerschap is ind waar, ik ben normaal nooit ziek en in deze zwangerschap al 3 of 4 x ziek geweest.

3 jaar geleden

Reactie op Sylvia30

Ik ben 39 weken nu, dus zit er ook mee in mijn maag dat ik moet gaan bevall ...
Precies dit dus, ben heel de zwangerschap niet ziek geweest nu aan t einde helaas en dan ook nog niet kunnen slapen door dat hoesten pfff, zouden we wat kunnen krijgen denk je? Siroop of anitbiotica of hoestdrank? Miss zou je ook extra vitaminen kunnen innemen

3 jaar geleden

Codeine mag sowieso niet tijdens de zwangerschap, maar noscapect /noscapine wel. Dat zou het ‘zusje’ van codeine zijn alleen met minder bijwerkingen maar qua werking net zo goed. Dat gebruik ik zelf ook sinds gisteren en tot nog toe helpt dat wel redelijk

3 jaar geleden

Codeine mag sowieso niet tijdens de zwangerschap, maar noscapect /noscapine ...
En wat is dat dan voor middel? Een drankje of siroopje?

3 jaar geleden

Reactie op ayleeen222

Precies dit dus, ben heel de zwangerschap niet ziek geweest nu aan t einde ...
Hoestdrank mag dus niet, codeïne hebben ze liever ook niet aan het einde van de zwangerschap dus er blijft weinig over. Ik heb gevraagd aan de vk voor een slaap pilletje maarja ze zegt dat helpt ook niet als je continue hoest.

3 jaar geleden

Reactie op ayleeen222

Ik heb tabletjes maar volgensmij heb je het ook in als drankje inderdaad maar dat weet ik niet zeker

3 jaar geleden

Noscapine heb je in drankvorm. Kun je vrij bij de apotheek kopen. Ik kreeg het van de huisarts een aantal weken geleden, omdat ik ook extreem hoestte. Als het door vastzittend slijm komt mag je ook nog fluimucil. Dit werkte ook

3 jaar geleden

Codeine mag sowieso niet tijdens de zwangerschap, maar noscapect /noscapine ...
Thanks voor de tip, zie dat je noscapect ook kan halen bij de jumbo

3 jaar geleden

Reactie op ayleeen222

Dat noscapect zijn tabletten zie ik en kun je ook gewoon halen bij de jumbo

3 jaar geleden

Reactie op Sylvia30

Thanks voor de tip, zie dat je noscapect ook kan halen bij de jumbo
Zou maar zo kunnen🙈 iemand heeft ze voor me opgehaald bij de drogist dus volgensmij kun je ze overal wel krijgen inderdaad haha

3 jaar geleden

Toen ik corona had heb ik sambucol genomen (vlierbloesemsiroop) en heeft goed geholpen tegen de hoest. Mag tijdens zwangerschap.

3 jaar geleden

Oh nee ik hoest ook de longen uit mijn lijf en heb hoestdrank gebruikt .. niet bij stilgestaan dat dat niet mocht. Overigens duurt het bij mij al 3 weken en wordt het nu eindelijk minder .. daarvoor corona gehad .. niet normaal toch, zo'n lage weerstand? Ben nog nooit zo lang ziek geweest! Nu 37 + 3 en hoop echt dat ik nog op kracht kom voor de bevalling. Veel sterkte meiden.

3 jaar geleden

Ik heb het helaas al een week, en het herstel is helaas heeeel langzaam en er komt steeds wat bij! Inderdaad 2x per dag stomen doe ik, keel pastilles van de Aldi en heb paar dagen geleden Daro tijmsiroop gehaald maar dat doet ook niet veel! Helaas moeten we het uitzitten, en hoop dat het snel weg is voor je want bevallen zo is niet te doen! 💜

3 jaar geleden

Dit was voor mij de eerste nacht dat ik die tabletjes had en heb voor t eerst in een week tijd weer een paar uurtjes achter elkaar kunnen slapen🥰 nog niet helemaal als van ouds maar dat was het voor de verkoudheid/griep ook al niet dus dat nemen we maaar voor lief haha Oja wat bij mij trouwens ook wel een beetje helpt is elke dag even lekker onder een goede warme douche zodat neus en keel etc allemaal weer fijn open gaan staan, echt stomen kan ik namelijk niet tegen.. daar word ik heeel naar van dus doe ik t op deze manier😅

3 jaar geleden

Oh nee ik hoest ook de longen uit mijn lijf en heb hoestdrank gebruikt .. n ...
O nee joh al 3 weken?!😲 Pff hoor dat inderdaad wel meer dat t zolang duurt… hoop toch wel dat me dat bespaart blijft🙈 ben vandaag precies 37 weken en ben echt alles op alles aan t zetten dat het weg is voor ik ga bevallen haha

3 jaar geleden

Ik heb dat hoesten en keelpijn rond kerst en oud en nieuw echt 3 weken gehad. Daarna was ik alleen nog steeds m’n stem kwijt en lichtelijk verkouden. Nu sinds een week wordt de verkoudheid weer wat erger. Die lage weerstand is idd verschrikkelijk. Bij mij hielp tegen m’n keel en t hoesten ook niet echt iets. Tijmsiroop van Daro hielp een beetje. En veel (rooibos)thee met honing.. Beterschap allemaal iig!

3 jaar geleden

Dit was voor mij de eerste nacht dat ik die tabletjes had en heb voor t eer ...
Helaas hebben de tabletjes bij mij nog niet geholpen, neem ze nu 2 dagen in en heb juist het gevoel dat het erger wordt 😅. Nu inmiddels al anderhalve week niet fit en 4 nachten amper geslapen

3 jaar geleden

Reactie op Sylvia30

Helaas hebben de tabletjes bij mij nog niet geholpen, neem ze nu 2 dagen in ...
Ah dat is wel balen! Ik hoest nog wel maar het is beter de handelen zo voor mij met die tabletjes.. kan tenminste weer fijn slapen en ik hoest niet meer zo lomp hard dat ik harde buiken en buikpijn krijg gelukkig. Hoop voor je dat snel over is! En dat het misschien toch nog aan slaat?

3 jaar geleden

Ah dat is wel balen! Ik hoest nog wel maar het is beter de handelen zo voor ...
Dat is wel fijn dat je weer kan slapen. Bij mij is het begin van de nacht het ergste en geef ik bijna over van het hoesten de hele nacht. Ga denk ik morgen toch wat bij verloskundige vragen want na 5 dagen moet het toch wat minder worden neem ik aan. Ik heb inmiddels ook geen stem meer en nu de bevalling nadert (zondag 40 weken) vind ik dit toch wel wat vervelend worden 🙈