38 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoon is ook 8 weken maar ik merk dat hij nu pas de krampjespiek heeft. Wanneer dit over gaat weet ik niet..

3 jaar geleden

Hier was de piek met 8 weken. Nu is ze 10 weken en wel stukke minder. Bij 8 weken was het echt uren krijsen en nu af en toe nog. Kan tot 3 maanden aanhouden las ik. Daarna zijn de darmpjes wat meer ontwikkelt. Succes!

3 jaar geleden

Mijn dochter is ook 8 weken en regelmatig last van krampen

3 jaar geleden

Mijn dochter is nu ook ruim 8 weken maar hier lijkt de onrust en ongemak nu gelukkig af te nemen!

3 jaar geleden

8 weken werd het hier minder lang en minder intens

3 jaar geleden

Orthiflor start probiotica voor de darmrijping. €25 per potje maar werkt fantastisch! Geen krampjes meer gehad sinds we hiermee waren begonnen. Nu het potje leeg en doen al een aantal dagen zonder, nog steeds geen krampjes

3 jaar geleden

Tussen de 6 en 9 weken was het hier na elke voeding krijsen (borstvoeding)! Nu we richting de 10 weken gaan is het een heel stuk minder!

3 jaar geleden

Bij mijn eerste duurde het tot 4 maanden leek geen einde aan te komen Nu kleine van 7 weken heeft gelukkig minder kramp. Helaas spuugt deze dan weer heel erg veel... we moeten er doorheen

3 jaar geleden

Verschilt enorm per kindje. Mijn dochtertje had er bijna 3 maanden last van. Huilen na elke voeding. Mijn zoontje is nu 7 weken en helaas speelt het ook nog. Het is nog niet af aan het nemen.

3 jaar geleden

Bij onze zoon was de piek rond de vijf weken. Nu heeft onze zoon nogsteeds wel eens last van krampen, maar het is gelukkig niet meer zoals het toen was.

3 jaar geleden

De piek zit meestal rond de 6-8 weken. En met 12 weken zijn de meeste er wel vanaf.

3 jaar geleden

Bedankt voor de reacties! Heeft iemand ook ervaring met voeding tegen krampjes?

3 jaar geleden

Reactie op Famke00

Bedankt voor de reacties! Heeft iemand ook ervaring met voeding tegen kramp ...
Geen speciale voeding geprobeerd. Wel rustiger proberen te laten drinken en wat vaker boertjes laten werkt hier goed.

3 jaar geleden

Morgen is mijn zoontje 9 weken en hij zit ook nog volop in de krampjes. Al een maand lang bijna iedere dag uren huilen is behoorlijk slopend 😢 elke dag hoop ik dat het iets beter wordt. Ik heb probiotica besteld, dat leek mij sowieso wel nuttig omdat mijn zoontje via een keizersnede geboren is en daarom een achterstand heeft wat betreft darmflora. Maar ik hoop dat het tegen de krampjes ook wat gaat doen. Ik ben er inmiddels wel klaar mee namelijk!

3 jaar geleden

Reactie op Sjaaltje27

Morgen is mijn zoontje 9 weken en hij zit ook nog volop in de krampjes. Al ...
Pff slopend he. Onze dochter is nu 8,5 week. Misschien was ik wat te voorbarig maar ik had ook echt gehoopt dat het voorbij zou zijn. Qua huilen valt het hier nog wel mee. We lopen bijna de hele dag met dr in de draagzak, en heb het idee dat ze in die positie en met hulp van ons ( over rug wrijven en lopen) de krampjes het beste op kan vangen. Je merkt haar ongemak, maar ze raakt er niet overstuur van. De nachten zijn hier vanaf de geboorte een drama en breekt ons echt op, ze is zo onrustig aan het kreunen steeds waardoor ik het zielig vind om haar te laten liggen en dus liggen we de hele nacht met dr op de borst 😓

3 jaar geleden

Hier 8 weken en ook nog geen beterschap in zicht… echt na elke voeding last 😩

3 jaar geleden

Onze dochter is morgen 11 weken (geboren met 36 weken). Sinds een week ongeveer echt beduidend minder last en in de vroege avond veeeeeeel rustiger geworden. Niet echt meer die huiluurtjes die ze eerst had. Hopelijk wordt het ook snel beter voor jullie kleintjes!

3 jaar geleden

Mijn dochter is nu 10 weken en heeft er nog steeds veel last van, vooral in de avond. Hoop dat het hier ook snel afneemt 😩

3 jaar geleden

Mijn zoontje zaterdag 11 weken en wordt iets minder nu. Minder last van de scheetjes die hij laat en niet meer zoveel huilen in de avond. Nu had hij omeprazol (verborgen reflux, koemelkallergie) .. sinds we hier mee gestopt zijn is die veel vrolijker.

3 jaar geleden

Onze dochter is nu 8,5 week. Het krijsen om krampjes blijft intens! Maar langzaam wat minder lang merk ik. Sinds een aantal dagen zijn we gestart met probiotica van Orthiflor start. Dit lijkt te werken. Daarvan kan ze in ieder geval beter poepen 😋 En dus ook minder kramp.