31 Reacties

3 jaar geleden

Zwitsal rijke huidolie bedoel ik

3 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook een droge huid, niet het harde wat jij omschrijft (althans zoiets zit er wel op de zijkanten van haar voetjes) en ik heb net een sample van Inoli badolie geprobeerd en daarna voelde haar huid heel fijn aan dus die ga ik proberen. Niet wat je vraagt, maar ik ben zelf erg nieuwsgierig nu naar al hun producten.

3 jaar geleden

Als je borstvoeding geeft kan je een beetje borstmelk er op smeren, laten intrekken en een uurtje later er weer afwassen. Dit helpt bij ons dochtertje goed bij droge plekjes op haar hoofdje en polsjes.

3 jaar geleden

Borstmelk helpt goed of anders natuurlijke kokosolie

3 jaar geleden

Dr leenarts droge huid zalf!!

3 jaar geleden

Ik gebruik deze combinatie, werkt perfect, zeker als ze inderdaad van die ruwe wangetjes heeft!

3 jaar geleden

Koudgeperste kokosolie en als je bv geeft dat in het badje doen en niks anders. Ik gebruik verder helemaal niks voor mijn zoontje geen cremes en geen olieen in bad en hij heeft zoooo een zachte huid terwijl links en rechts hebben wij exceem in de familie.

3 jaar geleden

Voor de droge huid van mijn kleintje gebruik ik: inoli huidolie, inoli intensief vettend cremé en de badolie! Hij is helaas allergisch voor Zwitsal…

3 jaar geleden

Cetamacrogol crème! Is een dikke crème, te verkrijgen bij de drogist. Hier ook kindjes met snel last van een droge huid. En niet teveel in bad doen. Vaseline is volgens mij niet voedend, alleen beschermend.

3 jaar geleden

Sheabutter of frambozenzalf (te koop bij puurgelukstore), werkt echt top. Ik smeer het overal, op hun schrale gezichtjes, als billencreme, bij jeuk. Echt top én helemaal natuurlijk dus gezond. Zit zelfs nog natuurlijke spf bij

3 jaar geleden

Hier ook ceramacrogol via de huisarts voor ons zoontje. Bij onze dochter hielp die niet toendertijd en toen kregen we vaselinelanette creme FNA. Die hielp wel

3 jaar geleden

Reactie op Cpalmbje

Dr leenarts droge huid zalf!!
Deze dus!!!

3 jaar geleden

Misschien kun je opzoek gaan naar parfum vrije producten? Parfum droogt de huid juist uit

3 jaar geleden

Vaseline sluit de huid echt af en Zwitsal bevat nogal veel troep. Wij gebruiken de shampoo van Weleda en voor de droge plekken kokosolie

3 jaar geleden

Mijn dochtertje had ook een tijdje een hele droge huid. Op het begin leken het jeugdpuistjes, maar trok over haar hele nekje/gezicht/borstkas/ruggetje. Heel ruw was het en vaseline hielp niet. Toen op aanraden van het CB cetomacrogol gesmeerd een week lang, meerdere keren per dag en ik merkte al na een paar keer smeren meteen het verschil.

3 jaar geleden

Reactie op Sophie-P

Mijn dochtertje had ook een tijdje een hele droge huid. Op het begin leken ...
Toevoeging: na die week was het ook helemaal weg en is het niet meer teruggekomen

3 jaar geleden

Huisarts raden deze aan voor ons zoontje, na een paar keer smeren waren de plekjes weg en zijn ook nooit meer terug gekomen. Mijn neefje heeft een huidaandoening en waren een keer de zalf vergeten, dus deze erop gesmeerd want beter iets als niets. En hun gebruiken deze nu vast voor hem omdat het heel effectief werkt!

3 jaar geleden

Smeren, smeren en nog eens smeren met vaseline cetomacogrol. En min mogelijk in nad en dan liefst zonder zeep. Uiteindelijk krijg je weer een baby huidje... Wij smeren nu bij elke voeding

3 jaar geleden

Reactie op ajkh

Sheabutter of frambozenzalf (te koop bij puurgelukstore), werkt echt top. I ...
Dit inderdaad! Werkt echt goed! Het is helemaal natuurlijk. Zwitsal bevat veel troep die je niet op je kindje moet willen smeren en vaseline sluit de huid af en voedt niet!

3 jaar geleden

Calendulan olie van Weleda is lekker spul, geurloos en geen rommel