25 Reacties
3 jaar geleden
Ik had dit ook, heel herkenbaar, en je durft hem niet weg te leggen omdat die ogen dan wagen wijd open springen en he weer opnieuw kan beginnen. Ik vond dat mensen soms wel overdreven wiegen, maar het helpt wel, staan echt echt goed heen en weer gaan, beetje alle kanten op. Maar ik ben nu ook bezig met lactatie kundige, hij krijgt nu aardig wat voeding ook binnen dus heeft hij een verzadigd gevoel maar we zijn ook begonnen om de ritmes om te draaien. Misschien een idee voor jou??
3 jaar geleden
Reactie op kimberleyjx
Ik had dit ook, heel herkenbaar, en je durft hem niet weg te leggen omdat d ...
Bedoel je dat je nu vaker voedingen geeft? Hier eet hij namelijk gewoon nog elke 3 uur.
Ja heb hoop dat dit beter wordt als dag-nacht ritme beter afgestemd zal zijn. Probeer jij dat nu te sturen?
3 jaar geleden
Reactie op Manon-26
Bedoel je dat je nu vaker voedingen geeft? Hier eet hij namelijk gewoon nog ...
Jaa ik deed eerst op verzoek, nu op advies van lactatiekundige overdag voeden om de 3 uur en 00:00 laatste voeding de dag, hij krijgt bij mij 150 ml dan dus 30 ml meer dan de rest van de dag (120ml) en hij heeft het idd uitgehouden tot 4:30. Dus advies was, in de nacht voeden op verzoek om hem zo min mogelijk actief te houden in de nacht. Overdag wel gewoon om de 3 uur om het dag/nacht ritme erin te krijgen. Want bij mij sliep hij in de avond van 6u tot 1u. (Mijn baby is vrijdag 5 weken)
3 jaar geleden
Hier ook zo kreuner .. nu ruim 7 weken . Ik bleef eerst ook zitten en deed er alles aan , tot ik het een x niet trok en gewoon in me bed ging liggen wachten tot ze huilen ging met dan het idee dat ik terug zou gaan , maar wonder boven wonder gebeurde dat niet en ging ze na een poosje kreunen gewoon slapen . Nu leg ik dr gewoon weg na de fles en boer ( als dat lukt ) . Snachts niet teveel poes pas werkt hier dus denk ik.
Geen lamp aan , niet kletsen , niet verschonen (tenzij poep luier) , fles , boer en als die niet wil gewoon wegleggen. Als ik te lang bezig ben is ze alweer 'gewend' aan mij en lukt het wegleggen ook minder goed . Oja en snachts gewoon op verzoek
3 jaar geleden
Ik herken het kreunen en geluiden maken! Onze zoon doet dat ook, ligt soms met open ogen in bed, maar het lukt het eigenlijk altijd zelf om dan in slaap te vallen. Duurt vaak 20 minuten en slaap dan heerlijk een paar uur en komt zelf voor zijn voeding snachts. Misschien het proberen waard? In het ergste geval lukt het niet en gaat hij huilen, maar dan ben je ef ook weer zo bij natuurlijk. Succes!
3 jaar geleden
Reactie op Manon-26
Hm ja misschien overdag toch weer wakker maken voor voedingen. Het valt te ...
Jaaa!! Ik heeken het echt, ik draaide op gegeven moment echt door, werd er helemaal gefrustreerd door!!
Trouwens over het kreunen.. dommige baby’s huilen/kreunen zichzelf in slaap, zijn geluidjes houden mij ook nog wel van mijn slaap elke keer
3 jaar geleden
Hier doe ik ook voeden in het donker, white noise aan, geen luier en na het eten direct terug in bed. Dan hoor ik haar wat kreunen en persen, maar ze valt gewoon in slaap. Dit hield me eerst heel erg wakker, maar nu weet ik dat ze vanzelf in slaap valt en val ik ook in slaap.
3 jaar geleden
Het is heel frustrerend hè als je kindje niet kunt slapen en je probeert van alles. Het is alleen helaas zo dat je kindje nog geen melatonine aanmaakt of andere signalen gebruikt om onderscheid te maken tussen dag en nacht. Dat komt vanzelf, vanaf drie maanden gaan ze zelf melatonine aanmaken en zal je merken dat het ritme er beter inkomt. Ik omarm het dus maar gewoon zoals het komt, hopelijk brengt het jou ook wat rust. Sterkte!
3 jaar geleden
Wij doen onze baby halverwege de voeding in de puckababy piep en dan na het voeden leg ik onze zoon eerst nog een tijd (10-15 min) op mijn borst zodat hij slaapt valt in die slaapzak en pas dan leg ik hem weg. Als hij toch nog een beetje wakker is dan een speentje erin. Soms duurt het ook even voor hij echt in slaap valt, en hij kreunt en steunt vaak ook erg veel en hard waardoor ik ook soms denk dat hij nog wakker is, maar dan slaapt hij dus meestal al. Wel geef ik soms nog even een speentje als het kreunen bijna huilen wordt. Hij ligt in de cosleeper naast ons. Soms kreunt hij wel langer dan een uur. Dan slaap ik ook niet echt lekker en neemt m'n man het even over met speentje geven als nodig. Na een uur proberen ben ik er ook wel even moe van... Misschien dat zoiets kan helpen?
3 jaar geleden
Hier ook problemen mee gehad. Wij kregen van vrienden de tip om "womb sounds" (baarmoeder geluiden) af te spelen (bijvoorbeeld filmpje via youtube of op Spotify). Werkt bij ons als een trein, ons ventje wordt direct rustig en slaperig van dat geluid. Na 10 minuten slaapt hij echt in en leg ik hem langzaam in bedje. Heb je dat toevallig al geprobeerd?
3 jaar geleden
Ik lees ff mee de mijne van ruim 5 weken doet vaak exact hetzelfde. Niet eens huilen maar idd harde geluiden maken, veel bewegen. Alles behalve slapen 🤣
3 jaar geleden
Blijven jullie baby's ook soms na een voeding zo druk? Hij hoeft dan niet te huilen maar zooo veel bewegen en schoppen met benen, zwaaien met armen (niet altijd krampejs volgens mij..) hij blijft zich dan ook steeds strekken en duwen, maakt allerlei geluiden haha. Soms valt ie na voeding direct in slaap dat is zo chill 🤣
3 jaar geleden
Blijven jullie baby's ook soms na een voeding zo druk? Hij hoeft dan niet t ...
Hier ook soms! Na sommige voedingen gaat hij gewoon zonder hulp slapen en bij andere voedingen ligt hij ineens vrolijk te spartelen in bed met ogen wijd open🤣
3 jaar geleden
Reactie op 26februari
Hier ook soms! Na sommige voedingen gaat hij gewoon zonder hulp slapen en b ...
Jaa vooral dit. Dan leg je hem 's nachts weg en valt hij in slaap en denk je YES ik heb de truc gevonden om een voeding later weer 2 zwarte ogen in het donker naar mij te zien kijken voor uuuuren.