18 Reacties
2 jaar geleden
-geluidboekjes, flapboekjes
-nieuw speelgoed dat nog niet kent
-schilderstape (oplakken en eraf trekken vinden de het einde lol)
-rond deze leeftijd houden ze ook van dingen uitelkaar trekken zoals van die plastic rietjes die ribbeltjes uitrekken je hebt van die soort wormpjes speelgoed vinden ze leuk
-wasknijpers ergens vanaf halen vinden ze ook leuk
-wc rol & balletje met schilderstape de rol vastplakken balletje erdoorheen gooien
-klein knuffeltje verstoppen
-snacks snacks snacks
Tot slot; vraag of er ergens een rij is met extra stoel vrij wie weet heb je meer ruimte. Kleding voor jullie beide als jullie vies zijn. & als ze toelaat koptelefoon beschermers dempt wllicht geluid om te slapen (of vliegtuigmatrasje ook)
Enjoyyyy
2 jaar geleden
Hi, super leuk :) wij zitten nu met bijna 11 maanden oud kindje in Brazilië, we reizen 3 maanden door Zuid Amerika.
Tip is vooraf de vliegmaatschappij bellen en aangeven dat je graag gebruik zou willen maken van een plek met extra beenruimte als die nog beschikbaar is, evt een bassinet (ligt aan hoe zwaar en lang je kindje is of dat nog kan)
Ik had van die knijpfruitjes mee, + vers fruit bv bananen en dan kapot kneden in een plastic zakje. Had ook brood mee. Heb ook een staalrietje mee, ook makkelijk kan die altijd overal makkelijk mee drinken.
Qua entertainment ik heb niet veel speelgoed mee want dat moest ik ook allemaal mee sjouwen hier, maar klein autootje, boekje en wat boederij dieren deden het hier goed + alles in het vliegtuig was leuk om aan te raken en aan te friemelen.
Verder is mn tip zo min mogelijk handbagage, maar das persoonlijk, vind het getob haha.
2 jaar geleden
Ik volg! Wij vertrekken bijna naar Thailand met een bijna 4 jarige en een 11 maanden baby. Zie wel op tegen de vluchten. Wij hebben wel gekozen voor een eigen stoel voor de baby, zo pakt ze hopelijk wat slaap 😬
Ik denk veel snacks, heb speelgoed wat ze leuk vindt al apart gelegd. En duimen op lang slapen
2 jaar geleden
Wij zijn met 5 maanden met onze zoon naar Bali toe gegaan. Reserveer een Bassinet in het vliegtuig. Mega veel beenruimte en je handen vrij. Verder zijn de mensen in Indonesië super vriendelijk dus hebben nergens problemen mee gehad. Verder zou ik voor de zekerheid zorgen voor ORS voor kinderen. Verder gewoon genieten, alles is daar super goed op orde
2 jaar geleden
Leuk! Wij gaan ook volgende maand 3 weken naar Bali. Dochter is 11 maanden.
Ik lees mee!
2 jaar geleden
Ik lees ook even mee , wij gaan in mei naar Bali en Java met onze dochter van dan 15 maanden 🤭
2 jaar geleden
-Voldoende zetpillen (bijv2 hele doosjes)
-Paracetamol voor jezelf
-Anti insectspray
-Kleine thermosfles, wij hadden 1 van de Hema met nichtje erop, inhoud van 260ml mooi klein formaat voor in de luiertas!
-Hydrofiele washandjes (snel droog, ook fijn met koud water hoofd koel te maken)
-Mierenlokdoosjes
-Neusspray
-Zonnebrand baby factor 50
-Luchtig zonnehoedje
-Grote/kleine hydrofiele doeken
-Deryan tentje
-Babyfoon zonder wi-fi
-O.R.S. voldoende om de gehele vakantie te geven om uitdroging te voorkomen (hebben wij helaas niet gedaan wat resulteerde in een zieke uitgedroogde baby)
-Ikea setje beker/bakje/bordje/bestek
-Joolz aer 2 kinderwagen, klapt heel klein in. Lichtgewicht en mag ook mee in het vliegtuig bij handbagage dus hoef je niet te wachten.
-Aanleren rijst/komkommer te eten van tevoren
-Géén B1 eten, dit betekend hondenvlees!
Niet perse mee:
-Luiers (zijn hier heel goedkoop)
Dit zijn en beetje mijn tips. We zijn afgelopen dinsdagochtend weer hier geland. Het was een prachtige vakantie maar we verbleven de laatste paar dagen in het ziekenhuis ivm mijn dochtertje die helemaal uitgedroogd bleek. 2 Nachten en een volle dag aan het infuus hebben haar zodanig goed gedaan dat we wel terug naar huis mochten vliegen maar dit wens ik niemand toe.
Die kleintjes kunnen de hitte niet echt goed verwerken in het meer water drinken zoals wij doen dus zou zeker overwegen die ors uit voorzorg de hele vakantie door te geven om uitdroging te voorkomen.
Mocht ik nog meer bedenken zal ik het ook hier posten!♡
2 jaar geleden
Reactie op TessaWal
Oh wat leuk om te lezen hoe het was en wat een fijne tips! Wat rot dat ze u ...
Ja dat was wel een rot einde maar ze lijkt elke dag weer een beetje meer opgeknapt te zijn. De vluchten deed ze heel erg goed maar we hebben ook een heel relaxed kind moet ik zeggen anders had ik het ook niet aangedurfd denk ik haha. Hadden draagzak in de handbagage en als ze moe werd deed ik haar daar in, beetje heen en weer lopen in het gangpad en als ze sliep ging ik zitten en sloot zelf ook m'n ogen. Dat is wel echt een tip trouwens voor het vliegen want als je denkt dat is top kijk ik een film oid is zij wsl weer wakker op 't moment dat je zelf wilt slapen🤣 en in het vliegtuig moet je zelf toch niks. Dus wat mensen normaal zeggen van als je baby slaapt moet je zelf ook slapen gaan wat mij betreft alleen op voor het vliegen :p
2 jaar geleden
Wij zijn 2 maanden in Thailand met onze zoon (van 11 tot 13 maanden tijdens de reis).
In Thailand zijn de luiers in de oranje verpakking goed (lekken niet). Die zijn overal verkrijgbaar. Daarnaast hebben ze in elke 7 eleven voorgesneden fruit wat super handig is. Neem een klein Tupperware bakje mee zodat je het makkelijk mee kunt nemen. Wij stoppen ook vaak fruit en wat brood van t ontbijt in een bakje zodat we onderweg m wat aan kunnen bieden en niet steeds ergens wat hoeven te bestellen.
Verder hebben ze bijna overal kinderstoelen, kinder bedjes etc. Wij hebben ook een deryan tentje mee omdat we elke 2 nachten ergens anders slapen. Dan is t wel lekker een vertrouwde omgeving te hebben om te slapen, maar is dus niet noodzakelijk.
Als avondeten bestellen we vaak fried rice of spaghetti. Je kunt vragen om een kleine portie, doen ze nooit moeilijk over.
2 jaar geleden
Momenteel op rondreis door Thailand en wat zijn de mensen hier toch zo ontzettend kindvriendelijk!
7/11 is echt super fijn voor brood/ melk/ fruit en grote supermarkt heeft ook lekkere gedroogde babysnacks, knijpfruit etc. Potjes eten ben ik helaas nog niet tegengekomen. Mijn dochter eet met de pot mee maar het eten is zout. Pampers gewoon hier gekocht. Momenteel is het 38 graden. Te warm om in de middag iets te ondernemen. Dochter zweet zich een ongeluk en is dan helemaal rood van de hitte dus wij zitten lekker in de airco op het heetst van de dag. Ze drinkt overduidelijk meer hier en verse coconutdrink gaat er hier heel goed in. Speelgoed heb ik niet meegenomen, vind zelf zo min mogelijk handbagage het fijnste want je bent echt een pakezel met al die spullen. Ik heb geen kinderwagen meegenomen, alleen de draagzak en de deryan tent is mee maar ze slaapt het liefste bij ons in bed. Dit doet ze thuis nooit!
De vlucht was pittig. Van de 14u heeft ze maar 4 u geslapen maar ik heb wel een alert en temperamentvol kind. Stijgen en dalen geeft ze niks om. We hebben nog een paar domestic flights en die zijn gelukkig kort. Ze is sneller moe hier (ik denk door de warmte en alle indrukken) en is pas echt uitgerust als ze haar lange middagdut ongestoord op de kamer kan doen.
Vergeet ook niet om een reserve outfit voor jezelf en je kindje in je handbagage te doen. Vanmorgen spuugde ze 140 ml melk over me heen en we hadden net onze koffers ingeleverd 😅 Ik was ook erg blij met de wegwerp washandjes van de Action.