29 Reacties
3 jaar geleden
Welke gebruik je? Ik denk dat er plastic in zit. Daar krijg je irritaties van
3 jaar geleden
Hier adviseerde de kraamzorg om kotex te gebruiken. Maar misschien ken je die al.
3 jaar geleden
Ik had het ook ik droeg eerst 2 dikke kraamverbanden en begon pijn te doen bij me hechtingen enzo toen ben ik over gegaan na 1tje en gelijk een verbetering maar ligt eraan hoeveel je bloed etc, tis voor mij nu 3 weken geleden en draag normale maandverband ook echt een opluchting
3 jaar geleden
Misschien kan je wasbaar maandverband proberen? Bijv. via deze site: https://www.nappys.nl/vrouw/wasbaar-maandverband
Je kunt daar ook het absorptievermogen van de verschillende maandverbanden zien.
3 jaar geleden
Heel veel luchten! Ik slaap snachts vaak naakt en als ik even lig op de bank en er komt niemand ook op die matjes uit kraampakket. Lange nachtjapon aan en gewoon luchten. Ik weet niet hoe veel kennis bloed. Bij mij viel het op een duur liggend mee en legde ik schoon kraam/maandverband in een ondergoed naast mij en voor ik op stond deed ik die om. Scheelt echt veel om regelmatig te luchten! Plus ik spoel nog steeds na het plassen (3 weken na bevalling) en dan dep ik met handdoek! Eerst zelfs met een hydrofiele doek omdat dat nog wat zachter is!
3 jaar geleden
Ik heb aambeien zalf gebruikt tegen de jeuk. Geen idee of dat slecht is voor de onderkant maar werd gek van de jeuk/irritatie en het werkt!
3 jaar geleden
Oooh ik herken het, dit had ik ook! Ik heb toen bepathen er steeds op gesmeerd. Dit had ik voor de billetjes van onze kleine toen dacht ik huh waarom hij wel ik niet. En dat gaf verlichting. Het gevoel ging wel pas echt weg toen ik inlegkruisjes ging gebruiken.
(Ben denk ik na 4 weken gestopt met bloeden en draag nu nog inlegkruisjes omdat ik heel veel afscheiding heb. )
3 jaar geleden
Ik had dit na de bevalling ook inderdaad, ook ik gebruik normaal geen maandverband. Bij mij was menstruatie ondergoed echt een uitkomst! Wellicht heb jij hier ook iets aan?
3 jaar geleden
Wellicht is dit nog een optie?
https://www.etos.nl/producten/sanature-100%25-katoenen-maandverband-super-met-vleugels-10-stuks-120146426.html?gclid=CjwKCAiAu5agBhBzEiwAdiR5tNihp0DWnMJ0LALEbaeYieZPmfGbyYZr2RUrqYalx-QgcpMH4Yw5thoChfsQAvD_BwE
Ook maandverband, maar wel 100% katoen. Dus veeeel minder irriterend dan andere maandverbanden. Kotex is bijvoorbeeld polypropyleen, kunststof dus. Wellicht het proberen waard?