29 Reacties
3 jaar geleden
We hebben ook een koopwoning een, een fulltime baan ik een eigen bedrag. Iedereen heeft recht op kinderbijslag je krijgt dan wel t minimum. SVB stuurt hier een brief over moet je invullen en aanvragen!
3 jaar geleden
Kind gebonden budget is inkomensafhankelijk. Als je inlogt op mijn toeslagen kun je precies zien hoe ze de brekening hebben gemaakt. Ik zet het altijd apart op spaar tot de definitieve berekening vaak juli jaar erop zodat als ik wat moet betalen het ook gewoon kan en anders leuk spaarpotje einde van het jaar en maandelijks hebben we het nog niet nodig.
3 jaar geleden
Reactie op willekeCissen
We hebben ook een koopwoning een, een fulltime baan ik een eigen bedrag. Ie ...
Kinderbijslag is gewoon vast bedrag ongeacht wat je verdient. Hoef je zelf niks voor te doen behalve je kind aangeven bij gemeente
3 jaar geleden
Reactie op Emm777
Ze berekenen het aan de hand van de gegevens die ze via de kinderbijslag on ...
Kinderbijslag staat hier helemaal los van. Kindegebonden budget word betaald via belastingdienst en kinderbijslag via svb. Ze maken een proefberekening aan de hand van het bekende loon (doorgegeven werkgever of de jaarlijkse aangifte)
3 jaar geleden
Dames ik heb gebeld naar de belasting dienst en ze hebben hem stopgezet per 1 mei
Wij hebben recht zegt ze op 74€ per maand..
maar omdat wij ook geen recht hebben op zorgtoeslag heb ik hem stopgezet want ik heb geen zin om einde van het jaar geld terug te moeten betalen..
dus als wij er wel recht op hadden dan krijgen wij volgend jaar met belasting aangifte het geld terug en hebben wij een leuk potje 🥰
3 jaar geleden
Reactie op desteneyy
Dames ik heb gebeld naar de belasting dienst en ze hebben hem stopgezet per ...
Blijf het bijzonder vinden dat het vaak voorkomt dat er teveel uitbetaald wordt, maar goed. Wel slim om het dan inderdaad op deze manier te doen.
Krijgen jullie het trouwens ook op jullie eigen rekening ipv gezamenlijke? Bij ons is dat namelijk wel het geval ondanks de gezamenlijke rekening wel bekend is 🤷🏽♀️
3 jaar geleden
Reactie op AmberJT
Blijf het bijzonder vinden dat het vaak voorkomt dat er teveel uitbetaald w ...
Ja kindgebonden budget is gekoppeld aan één van de ouders. Ik krijg het ook op mijn rekening. Heb zelf de aanvraag gedaan en heb op safe gespeeld, dus wij krijgen nu €43 😅 Maargoed, beter nu wat minder en straks een positieve correctie dan moeten terugbetalen.
3 jaar geleden
Wij kregen bij de oudste 50 euro en nu ineens 396 de jongste is van februari. Ik begrijp er ook vrij weinig van. Want inkomen enzo staat wel goed. En zelf ook nooit aangevraagd. Kregen het zo ineens