29 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb 1838 euro gekregen van alle maanden die zijn geweest want me dochter is van 31 januari en heb t vandaag pas gekregen en woon ik een huur huis denk dat ieder ouders zonder werk dat krijgt

3 jaar geleden

Reactie op Daniesha

Ik heb 1838 euro gekregen van alle maanden die zijn geweest want me dochter ...
Maar wij hebben alle twee een baan 😅

3 jaar geleden

Reactie op desteneyy

Maar wij hebben alle twee een baan 😅
Oh misschien even naar hun belle om te vragen😅

3 jaar geleden

Ze berekenen het aan de hand van de gegevens die ze via de kinderbijslag ontvangen. Wij kregen vandaag ook opeens €413. Maar aangezien we ook al weleens later nog terug hebben moeten betalen, zetten we het apart totdat de definitieve toeslag berekend is.

3 jaar geleden

We hebben ook een koopwoning een, een fulltime baan ik een eigen bedrag. Iedereen heeft recht op kinderbijslag je krijgt dan wel t minimum. SVB stuurt hier een brief over moet je invullen en aanvragen!

3 jaar geleden

Kind gebonden budget is inkomensafhankelijk. Als je inlogt op mijn toeslagen kun je precies zien hoe ze de brekening hebben gemaakt. Ik zet het altijd apart op spaar tot de definitieve berekening vaak juli jaar erop zodat als ik wat moet betalen het ook gewoon kan en anders leuk spaarpotje einde van het jaar en maandelijks hebben we het nog niet nodig.

3 jaar geleden

Reactie op willekeCissen

We hebben ook een koopwoning een, een fulltime baan ik een eigen bedrag. Ie ...
Volgens mij gaat het hier om kindgebonden budget en niet kinderbijslag. Kinderbijslag ontvang je namelijk elk kwartaal.

3 jaar geleden

Reactie op willekeCissen

We hebben ook een koopwoning een, een fulltime baan ik een eigen bedrag. Ie ...
Kinderbijslag is gewoon vast bedrag ongeacht wat je verdient. Hoef je zelf niks voor te doen behalve je kind aangeven bij gemeente

3 jaar geleden

Reactie op Emm777

Ze berekenen het aan de hand van de gegevens die ze via de kinderbijslag on ...
Kinderbijslag staat hier helemaal los van. Kindegebonden budget word betaald via belastingdienst en kinderbijslag via svb. Ze maken een proefberekening aan de hand van het bekende loon (doorgegeven werkgever of de jaarlijkse aangifte)

3 jaar geleden

Hoe weet je dat kindgebonden budget en kindertoeslag bijgeschreven zijn op je rekening? Staat het er letterlijk bij of wordt het gestort onderen een andere na? Sorry 1ste x mama, 😅

3 jaar geleden

Reactie op Baby-NL

Hoe weet je dat kindgebonden budget en kindertoeslag bijgeschreven zijn op ...
Er staat belastingdienst en dan bij opmerkingen kit/kgb😉 Ik ben ook eerste keer mama dus heb het gevraagd aan mijn bonus moeder 🙈

3 jaar geleden

Reactie op desteneyy

Er staat belastingdienst en dan bij opmerkingen kit/kgb😉 Ik ben ook eerst ...
Dankje goed om te weten. En gefeliciteerd met je kleine

3 jaar geleden

Dames ik heb gebeld naar de belasting dienst en ze hebben hem stopgezet per 1 mei Wij hebben recht zegt ze op 74€ per maand.. maar omdat wij ook geen recht hebben op zorgtoeslag heb ik hem stopgezet want ik heb geen zin om einde van het jaar geld terug te moeten betalen.. dus als wij er wel recht op hadden dan krijgen wij volgend jaar met belasting aangifte het geld terug en hebben wij een leuk potje 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Baby-NL

Dankje goed om te weten. En gefeliciteerd met je kleine
Jij ook gefeliciteerd 💋 elke 20e krijg je het geld op je rekening

3 jaar geleden

Reactie op desteneyy

Dames ik heb gebeld naar de belasting dienst en ze hebben hem stopgezet per ...
Blijf het bijzonder vinden dat het vaak voorkomt dat er teveel uitbetaald wordt, maar goed. Wel slim om het dan inderdaad op deze manier te doen. Krijgen jullie het trouwens ook op jullie eigen rekening ipv gezamenlijke? Bij ons is dat namelijk wel het geval ondanks de gezamenlijke rekening wel bekend is 🤷🏽‍♀️

3 jaar geleden

Ik ben alleenstaande moeder dus is er maar 1 rekening dus dat probleem heb ik niet maar ik dacht dat het bedrag op rekening komt van diegene die het aangevraagd heeft.

3 jaar geleden

Reactie op AmberJT

Blijf het bijzonder vinden dat het vaak voorkomt dat er teveel uitbetaald w ...
Ja kindgebonden budget is gekoppeld aan één van de ouders. Ik krijg het ook op mijn rekening. Heb zelf de aanvraag gedaan en heb op safe gespeeld, dus wij krijgen nu €43 😅 Maargoed, beter nu wat minder en straks een positieve correctie dan moeten terugbetalen.

3 jaar geleden

Wij kregen bij de oudste 50 euro en nu ineens 396 de jongste is van februari. Ik begrijp er ook vrij weinig van. Want inkomen enzo staat wel goed. En zelf ook nooit aangevraagd. Kregen het zo ineens

3 jaar geleden

Reactie op Sdejong1988

Wij kregen bij de oudste 50 euro en nu ineens 396 de jongste is van februa ...
Die van mij is ook van febr ze zeiden dat het van 3 maanden is dus vanaf febr tot mei

3 jaar geleden

Reactie op AmberJT

Blijf het bijzonder vinden dat het vaak voorkomt dat er teveel uitbetaald w ...
Ja vind ik ook raar terwel wij alles goed aangeven Wij hebben het op onze gezamenlijke rekening gekregen