11 Reacties

3 jaar geleden

Dit is de reden dat wij voor een gastouder hebben gekozen. Klein, knus en huiselijk 馃グ 茅n goedkoper馃槈

3 jaar geleden

Heel goed dat je bent gaan kijken. Alvorens mijn man en ik een definitieve keuze hadden gemaakt zijn we bij meerdere KDV鈥檈n een gesprekje aangegaan met de staf en hebben op de werkvloer mee gekeken. Het blijven momentopnamen wat je daar allemaal ziet. Wat mij geruststelde was dat bij het ophalen van de kindjes; alles uitvoerig besproken werd met de ouders die vragen hadden. Er was aandacht voor kindjes maar er werd ook een wasje bv gedaan. Als alles perfect zou zijn zou ik ook even te raden gaan of het wel klopt. Mijn advies - check de reviews - check het internet; hoeveel verloop is er met nieuw personeel/ vacatures - ga goed het gesprek aan mbt personeel, pedagogisch papieren en begeleiding - check je omgeving; buurtjes, kindjes die al bekend zijn - vertrouw op je eigen inzichten Wij hebben een heel fijne opvang gevonden. Mede door onze buurtjes (zij hebben twee kindjes op de opvang) en onze eigen indrukken zijn we voor een definitieve keuze gegaan. Bij de andere KDV zat er veel druk op en moesten wij heel snel een besluit nemen, zonder te kijken is sowieso een no go. Dus laat je vooral niet onder druk zetten Succes met uitzoeken! Ik vond het ook erg leuk om te doen.

VRIEND

3 jaar geleden

Als het brengen voorbij is, is het heel rustig bij ons op de cr猫che. Voor huilende kinderen is meteen aandacht. Het is een grote cr猫che met meer dan 40 kinderen. Dus ik zou als ik jou was nog even verder kijken.

3 jaar geleden

Wat dat betreft zou ik vooral je gevoel volgen. Zelf werk ik ook op een kinderdagverblijf op een groep van 0 tot 2jaar. En sommige dagen is het nou eenmaal chaos en wat je zegt is het een momentopname. Soms zijn er ook dagen dat iedereen elkaar aansteekt met huilen, kan ook liggen aan hebben ze prikjes gehad/slechte nachten/krampjes en dat soort zaken. Maar er zijn vooral dagen dat alles wel in soepele banen verloopt en iedereen wel in zn hum is. Meerdere plekken bekijken is sowieso aan te raden!

3 jaar geleden

En wellicht kun je vragen of je toch nog een keertje langs mag komen, lijkt mij ook geen probleem.

3 jaar geleden

Misschien is er een kleinschalige opvang bij jullie in de buurt? Er zullen altijd wat rommelige en chaotische momenten zijn. Die heb ik thuis ook en dan met 1 tot 3 kinderen (nu zwanger van de tweede, dus straks met 2 tot 4 kinderen). Wij hadden eerst een gastouder. Maar daar zitten meer kindjes op 1 persoon. En wij vonden het super nadelig dat de opvang niet doorging als zij ziek was. Dus dat is maar net wat je fijn vindt. Ik ben heel blij dat we de overstap hebben gemaakt naar een kinderdagverblijf

3 jaar geleden

Reactie op Lautje

Dit is de reden dat wij voor een gastouder hebben gekozen. Klein, knus en h ...
Go is wel goedkoper, maar bij een kdv gaat je kinderopvangtoeslag ook omhoog. Onderaan de streep scheelt het weinig 馃槉

3 jaar geleden

Reactie op Lautje

Dit is de reden dat wij voor een gastouder hebben gekozen. Klein, knus en h ...
Totdat de gastouder ziek wordt, of op vakantie wil, of ermee stopt. Ik ken zeker enthousiaste ouders over een gastouder, maar voor ons veel te veel nadelen. En qua geld scheelt het uiteindelijk weinig als je de toeslag erbij rekent. @ts sowieso verder kijken! En misschien eens kijken of je ervaringen kan delen met ouders in de omgeving? Soms is het best even chaotisch in mijn ervaring, maar dat is af en toe ook een gezellige drukte. En dat er net een peuter huilt kan natuurlijk puur toeval zijn. Misschien nog eens kijken op een andere dag/tijd? En maak je zorgen uiteraard bespreekbaar!

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie goede tips en adviezen! Heel fijn 馃檹

3 jaar geleden

Ik werk zelf als zzp鈥檈r op kinderdagverblijven en het verschil is zo mega groot. Bij de ene (bijvoorbeeld kg en bijvoorbeeld methode emmi pikler) wordt er echt op de behoefte van het kind ingespeeld maar ook zelfstandigheid en bij de ander doen ze geloof ik echt maar wat 馃槄. Ga echt op je gevoel af en als het niet goed voelt, zeker bij andere kdv kijken. Er zijn er zo veel waar kinderen zo lang en veel huilen en ze er niets mee doen maar er zijn er ook veel waar de sfeer zo fijn is dat de kinderen helemaal niet hoeven te huilen. Succes!

3 jaar geleden

Ik werk zelf op een kinder dag verblijf en de kleine gaat straks met mij mee. Ik werk zelf op een peutergroep maar onze baby groepen kunnen soms chaotisch ogen als er meerdere kinderen tegenlijk huilen. Zoals je zegt, het zijn allemaal kleintjes bij elkaar met allemaal hun eigen ritme. Doe waar je je goed bij voelt, dan kun je geen verkeerde keuze maken 馃槉