6 Reacties

2 jaar geleden
Hier 24 maart begonnen aan ons klus project. 1 mei uit ons huis gegaan dus nu tijdelijk bij mijn ouders.
Hebben kindjes van bijna 2 jaar en 3 maanden.
Wij doen nu ook alles in een keer. Alleen de buitenmuren blijven staan.
Als ik kan help ik mee. Als er geen oppas is dan niet.
Wij laten ook het een en ander doen bv stucen en keuken en badkamer plaatsen.
Ik denk altijd maar zo. Beter nu dan over 4 jaar. Hier herinneren ze zich straks niks meer van. Dat papa en mama er iets minder waren en hebben ze wel een huis dat helemaal in orde is en af.
Succes met verbouwen komt allemaal vanzelf goed.

2 jaar geleden
Ik heb een hele verbouwing achter de rug gehad toen ik een zoontje had van 6 maanden ongeveer.. ik vond het best heel pittig, ben je net ergens mee bezig moet je weer stoppen omdat er iets is.. ik heb toen veel oppas ingeschakeld om het klussen te kunnen laten doorgaan (nou had ik wel ook nog een baan van 3 dagen pw ernaast)
Maargoed als je iets wil komt het vast wel goed, linksom of rechtsom

2 jaar geleden
Ik ben afgelopen december van een nieuwbouw huis naar een klus huis verhuisd. Het verfwerk heeft mijn vriend, met wat hulp, voor we erin trokken gedaan. (Ik was 32 weken zwanger en had nog een dochter)
Sinds vorige week een nieuwe keuken, maar daarvoor 5 weken op een campingtoestel moeten koken omdat we geen keuken meer hadden. (leidingen moesten omgelegd worden, vloerverwarming infrezen, stucen, elektra vervangen, plafon vervangen en ga zo maar door).
Nu staat er nog als grote klus, het dak vervangen op het programma. Er komt nog een nieuwe dakkapel op. Mijn vriend is veel aan het klussen (met hulp) terwijl ik voornamelijk op de kindjes let (dochters van november 2020 en van februari 2023). Ik help hem waar ik kan. En verder moeten de kozijnen en deuren nog geschuurd en opnieuw gelakt worden en nog veel meer.
Het is pittig, maar het is te doen. Zolang je goede afspraken maakt! Succes!👍

2 jaar geleden
Wij kregen de sleutel van ons huis toen ons kleintje 3 weken was en zijn 10 dagen later verhuisd. Is niet helemaal te vergelijken met jouw situatie, maar ik heb er wel wat dingen van geleerd:
- verwachtingen: wat verwacht je zelf te doen? Ik kon eigenlijk niks in huis doen, met de zorg voor de baby (in jouw geval meerdere kinderen) had ik echt mijn handen vol.
- kun je tegen rommel of krijg je daar stress van?
- is er vanaf het begin een ruimte in huis waar je (met of zonder kids) helemaal tot rust kan komen?
- heb je budget om dingen uit te besteden als het jullie toch niet lukt?
- heb je sowieso voldoende budget voor de verbouwing inclusief tegenvallers? Je ziet soms van die rare en gevaarlijke situaties als de verbouwing maar half is gedaan.
En enerzijds is het wijs om dingen langzaam te doen, maar even paar weken buffelen met strakke planning en veel hulp (dat hadden wij) en daarna lekker rust is ook wat waard! Dan heb je de druk minder lang. En bedenk: er is geen goed of fout, er zitten gewoon voor- en nadelen aan...
Wijsheid gewenst! 😀

2 jaar geleden
Reactie op |Jade|
Wij kregen de sleutel van ons huis toen ons kleintje 3 weken was en zijn 10 ...
Ik sluit me hier volledig bij aan. Wij waren met 30 weken zwangerschap verhuisd en ik had wat complicaties waardoor mijn man minder kon klussen dan we op de planning hadden omdat hij voor mij moest zorgen. Nu een baby’tje wat natuurlijk tijd eist. Klussen kan sommige dagen wel en sommige dagen niet. Vooral bedenken of je engelengeduld hebt en indd bedenken of je je verwachtingen vrijwel constant kan bijstellen