15 Reacties
2 maanden geleden
Lekker verven, schort en verf bij de Wibra en ze hebben ook van die rubber verfmatten die je kan gebruiken. Kleien vind mijn dochter ook leuk en helpt ook met creatief zijn.
2 maanden geleden
Dikke potloden met papier/kleurboek, stickers, stempels, klei, verf. Je hebt nu van ses vingerverf bij de action.
2 maanden geleden
Reactie op Ooievaar2023
Dikke potloden met papier/kleurboek, stickers, stempels, klei, verf. Je heb ...
Oh en zijn krijtbord vind hij ook erg leuk.
2 maanden geleden
Waterverven is ook heel geschikt voor die leeftijd. Kan je gewoon bij de Hema halen.
En stickeren. Is goed voor de fijne motoriek.
Als je gaat zoeken op producten van "SES My first" vind je heel veel wat geschikt is voor kleine kinderen. Vingerlijm appels op de juiste plek in een boom plakken, kralen rijgen, stippen vingerverven op dieren, hamertje tik, klei en nog veel meer. Misschien leuk om een paar van die pakketten in december aan je kindje te geven 馃槉
2 maanden geleden
Dikke driehoekige potloden, dikke wasco krijtjes, plakken met plakfiguurtjes en een potje met lijm met een kwast. Vooral je kind lekker zelf laten ontdekken met materiaal. Geen voorbeelden gebruiken, want dan is het bedacht door een volwassene en is het niet de creativan jouw kind. Het boek denken met je handen is een aanrader.
2 maanden geleden
Wasco, potloden kan nog wat lastig zijn (moeten ze te veel kracht bij zetten), stiften niet (heeft geen kracht nodig).
Stickers, klei, verf, stempels, plakfiguren. Papier scheuren (uiteindelijk met vingers) is ook een belangrijke vaardigheid, net als knippen. Maar dat hoeft nu nog niet met 2,5 jaar.
Laten kliederen met verschillemd materiaal is the key. Echt een plan zou ik niet maken, peuters hebben vaak al hun eigen plan 馃珷
vorige maand
Dat sensorisch zand vinden ze ook leuk om creatief mee bezig te zijn.
Ik heb pas geleden een vogelvoederhuisje geverfd, daarna zelf even door de vernis gehaald en hij hangt nu in de tuin.
Ook heb je bij de wibra leuke knutselmaterialen. Zo hebben we een paddestoel waar je een theelicht in kunt doen geverfd en daar weer bladen, nootjes en zaden bij gezocht.
Met wc rollen en droge bladen kan je een egel maken.
Zo veel idee毛n...
vorige maand
Wij hebben een pak gekleurd papier, kinderlijm en blanco kaarten gekocht en vermaken ons daar al weken mee. Laats heb ik een egeltje getekend (gewoon een snuitje, zie Google) en dan snippertjes erin laten plakken. Smeren met lijm is echt de bom. Kaartjes die af zijn lekker bij oma in de brievenbus. Zijn we daar ook weer vanaf 馃き

4 weken geleden
Wij hebben een bak met gekleurd papier, stiften, krijtjes, potloden, stickers, lijm, mini pomponnetjes, kinderscharen, klei stempels en regelmatig print ik kleurplaten uit. Vorige week een blanco canvas geverfd met herstkleuren en dan bladeren, diertjes paddestoelen etc uitgeknipt en heeft ze er dan op geplakt. Op Pinterest kan je ook veel vinden