9 Reacties

3 jaar geleden

Ik had ook een koemelkvrij dieet wat ik 3 weken heb vol gehouden omdat ik het niet meer trok wat ik allemaal niet mocht eten. Ik at voornamelijk tussendoor suikerwafels, bolletje graanrepen, jodenkoeken, matsers, naturel chips.

3 jaar geleden

@Shielliej, dat kan ik me enorm goed voorstellen! Ik zit nu op dag 2 en t is dat ik het voor mijn zoontje doe maar anders was ik er alweer mee gestopt.. goeie tips die snacks!

3 jaar geleden

Hi! Ik kan mij voorstellen dat het een hele omschakeling is. Je mag ook heel veel dingen wel. Kijk eens op Google naar vegan tussendoortjes, vegan bananenbrood.. je kan zoveel lekkere dingen eten. Ik weet niet of je sojaproducten mag? Dan kan je daar bijvoorbeeld kwark of yoghurt van kopen. Op instagram kan je bijvoorbeeld Rens kroes of sistersaboutfood volgen. Op hun website staan lekkere recepten. Wel vervelend van je fruit allergie. Als tussendoortje eet ik bijvoorbeeld een dadel met pindakaas, stukje pure chocolade, plakje bananenbrood of zelfgemaakte brownie van zwarte bonen(proef je niet) handje noten.. Voor lunch kan je een salade maken met peulvruchten, avocado, noten, en groente. Met een zelfgemaakte dressing. Of gewoon een boterham en hummus en avocado. Pindakaas met banaan. Je kan ook een diëtiste informeren, zij kunnen je helpen en tips geven. Hopelijk heb je er wat aan!

3 jaar geleden

Reactie op Sena2

@Shielliej, dat kan ik me enorm goed voorstellen! Ik zit nu op dag 2 en t i ...
Wacht maar tot je kleine vast voedsel mag eten dan moet je ook op gaan letten wat die allemaal wel en niet mag eten. Ik zit gelukkig al in dat cirkeltje omdat onze 1ste dochter ook een koemelkallergie heeft.

3 jaar geleden

Qua snacks moet je zoeken naar producten die van zichzelf melkvrij zijn. Zoals naturel chips, echte pure chocolade, rijstwafels, wortels, komkommer en paprika. Ik heb net 10 weken melkvrij, eivrij (voor zoon) en glutenvrij en nootvrij (voor mijzelf) gegeten. Vraag maar raak als je iets specifieks zoekt. Dochter eet nog steeds geen melk en ei, volgens mij gaat het bij zoon nu (nog) goed via borstvoeding, maar ben sinds dit weekend pas weer 'normaal' gaan eten.

3 jaar geleden

Oreos 🤩

3 jaar geleden

Ik heb het zelf niet, maar naar het schijnt is er een FB groep voor borstvoeding gevende mama's die een koemelkvrij dieet moeten volgen waarin mama's tips geven aan elkaar

3 jaar geleden

Wil je gezond of lekker? 😁 qua koekjes oreo, speculoos (iig die van de Lidl), van die nizza biscuits met suiker. Zelf cake bakken met margarine ipv boter. Brood ook opletten, want daar zit ook nog wel eens melk of boter in (ook van de bakker), en krentenbrood, bolletjes etc helaas ook. Verder zijn noten natuurlijk gezond en melkvrij. Wel een beetje jammer dat de meeste gebakjes etc allemaal niet meer mogen… je moet er wat voor over hebben hè

3 jaar geleden

Mag je (in beginperiode) wel soja, geitenmelk en schapenmelk? Zo nee, dan valt er best veel af. Ik eet tussendoor veel smoothies met rijstmelk (ivm calcium), overnight oats met plantaardige melk, fruit, brood, koekjes, chips, pure chocolade, warme (vegan) maaltijden