18 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb trouwens de medela freestyle flex elektrisch. Kolf nu vaak beiden borsten tegelijk dat mag niet baten..

3 jaar geleden

Ik geef ook bv en kolf op me werk. Weet niet of je dat doet maar misschien helpt het. Om naar foto's van je baby te kijken en alleen aan je baby te denken. Of een filmpje maken van je baby die bij je drinkt en dan die bekijken als je aan het kolven ben. Hoop dat je er wat aan heb.🤗

3 jaar geleden

Reactie op Noezsya

Ik geef ook bv en kolf op me werk. Weet niet of je dat doet maar misschien ...
Lief dankje! Dat doe ik idd al.. 🙈

3 jaar geleden

Wat mij enorm helpt is kolven als de baby ook drinkt. Dat kan natuurlijk niet op het werk, maar dat doe ik dan de dagen in het weekend (voeding van uur of 11 dan zijn mijn borsten vol) zodat ik kan aanvullen. Ik kolf ook niet altijd genoeg op het werk namelijk

3 jaar geleden

Voelen je borsten wel leeg na het kolven? Of heb je ook het idee dat niet alles er uit komt?

3 jaar geleden

Ik vind 100ml helemaal niet gek hoor. Het is normaal dat je minder kolft dan je kindje drinkt omdat een kolf minder effectief is. Ik moet ook minimaal 1x extra kolven dan het aantal flesjes om genoeg melk bij elkaar te krijgen. Je zou nog eens kunnen kijken of je het juiste maat borstschild hebt.

3 jaar geleden

Ik kolf ook zo bizar weinig. Het frustreert me enorm. Bij mijn oudste kolfde ik op den duur als ik aan het werk was gewoon hele voedingen van 180 ml. Ik mag nu blij zijn als ik de helft heb (uit één borst). Ik was aan het kijken op www.borstvoeding.nl, de website van LLL en kwam daar wat tips tegen. Wellicht te proberen. https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/te-weinig-melk-oplossingen/ https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/afkolven-met-de-hand-hoe-doe-je-dat/

3 jaar geleden

Bij mijn zoon kon ik het ook niet bij houden. Dus daar werd het combinatie van kv en bv. Gaf me wel rust om door te gaan. Nu bij mijn dochter kolf ik vanaf de erste keer stuwing elke ochtend beide borsten. Dus begin met twee volle flesjes, dat geeft me rust voor d'r voedingen daarna. Als ik dan mr de helft kolf van een voeding. Merk dat ochtend ook veel beter gaat. Dot doe ik dan wel voor de kleine komt.

3 jaar geleden

Tip van mijn LCwas om de borsten leeg masseren terwijl je kolft. Mag best wel hard masseren. En vaker van stand wisselen om vaker een toeschietreflex op te wekken. Elke keer als je merkt dat er minder melk komt, weer even terug op het snelle ritme.

3 jaar geleden

Ik kan het ook niet bijbenen qua hoeveelheid die mijn zoontje drinkt. Kolf 3x op werk voor 3 voedingen. Ik kolf nu standaard na de ochtendvoeding om zo de tekorten te overbruggen. Ook op m'n vrije dagen zodat ik wat speling heb.

3 jaar geleden

Oh ja en 100 ml bij 2 borsten is volgens mij heel gemiddeld hoor, ik kolf smorgens wat meer, maar smiddags ook rond de 100. En de kolf kan er nooit zoveel uithalen als jouw baby kan (helaas).

3 jaar geleden

Ik heb een oxytocine neusspray, dan schiet het beter toe. misschien is dat iets voor je? Via huisarts recept

3 jaar geleden

Reactie op Emmy35

Voelen je borsten wel leeg na het kolven? Of heb je ook het idee dat niet a ...
Ja mijn borsten voelen sowieso niet per se ‘vol’ voor de voeding. Ik kan het aan mijn borsten niet echt meer merken helaas

3 jaar geleden

Reactie op Finsouburg

Ik heb een oxytocine neusspray, dan schiet het beter toe. misschien is dat ...
Ik had erover gelezen ja. Hoe werkt dat voor jou?

3 jaar geleden

Reactie op Aroid

Ik kan het ook niet bijbenen qua hoeveelheid die mijn zoontje drinkt. Kolf ...
En drinkt jouw kindje dan nog in de nacht? Ik weet niet zo goed na welke ochtendvoeding ik dat dan moet doen😅 die het eerste na de nacht komt?

3 jaar geleden

Reactie op Jaim1606

En drinkt jouw kindje dan nog in de nacht? Ik weet niet zo goed na welke oc ...
Ik kolf smorgens vroeg, na de voeding voor ie naar de opvang gaat zegmaar, de laatste dagen is dat ergens tussen 5 en half 7. Hij komt niet meer midden in de nacht gelukkig. Lijkt me ook niet lekker om midden in de nacht te moeten kolven🙈

3 jaar geleden

Zelfde probleem hier! Ik had er zo’n stress door dat we nu 1 voeding vervangen hebben door kv. Daardoor heb ik meer rust en op de een of andere manier is daardoor mijn productie ook omhoog gegaan

3 jaar geleden

Reactie op Jaim1606

Ja mijn borsten voelen sowieso niet per se ‘vol’ voor de voeding. Ik kan he ...
Dit ken ik ja! Voorheen kon ik precies voelen aan welke kant ze moest drinken, is nu een stuk minder😓