18 Reacties
3 jaar geleden
Ik geef ook bv en kolf op me werk. Weet niet of je dat doet maar misschien helpt het. Om naar foto's van je baby te kijken en alleen aan je baby te denken. Of een filmpje maken van je baby die bij je drinkt en dan die bekijken als je aan het kolven ben. Hoop dat je er wat aan heb.🤗
3 jaar geleden
Ik vind 100ml helemaal niet gek hoor. Het is normaal dat je minder kolft dan je kindje drinkt omdat een kolf minder effectief is. Ik moet ook minimaal 1x extra kolven dan het aantal flesjes om genoeg melk bij elkaar te krijgen. Je zou nog eens kunnen kijken of je het juiste maat borstschild hebt.
3 jaar geleden
Ik kolf ook zo bizar weinig. Het frustreert me enorm. Bij mijn oudste kolfde ik op den duur als ik aan het werk was gewoon hele voedingen van 180 ml. Ik mag nu blij zijn als ik de helft heb (uit één borst). Ik was aan het kijken op www.borstvoeding.nl, de website van LLL en kwam daar wat tips tegen. Wellicht te proberen.
https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/te-weinig-melk-oplossingen/
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/afkolven-met-de-hand-hoe-doe-je-dat/
3 jaar geleden
Bij mijn zoon kon ik het ook niet bij houden. Dus daar werd het combinatie van kv en bv. Gaf me wel rust om door te gaan.
Nu bij mijn dochter kolf ik vanaf de erste keer stuwing elke ochtend beide borsten. Dus begin met twee volle flesjes, dat geeft me rust voor d'r voedingen daarna. Als ik dan mr de helft kolf van een voeding. Merk dat ochtend ook veel beter gaat. Dot doe ik dan wel voor de kleine komt.
3 jaar geleden
Ik heb een oxytocine neusspray, dan schiet het beter toe. misschien is dat iets voor je? Via huisarts recept
3 jaar geleden
Reactie op Jaim1606
En drinkt jouw kindje dan nog in de nacht? Ik weet niet zo goed na welke oc ...
Ik kolf smorgens vroeg, na de voeding voor ie naar de opvang gaat zegmaar, de laatste dagen is dat ergens tussen 5 en half 7. Hij komt niet meer midden in de nacht gelukkig. Lijkt me ook niet lekker om midden in de nacht te moeten kolven🙈