10 Reacties

9 dagen geleden

Misschien juist eerder naar bed? Volgens mij kunnen ze juist door oververmoeid ook slechter slapen. En wat betreft de flessen.. ik denk dat dit echt een gewenning geworden is. Ik zou toch proberen om de flessen ook weg te laten. Dit gaat natuurlijk niet vanzelf, dus probeer steeds minder melk in een flesje te doen?🤷‍♀️ ik snap dat je op bent!

9 dagen geleden

Ik sluit me echt aan bij het onderstaande bericht. Als je je kindje later naar bed brengt dan werkt het averechts. Als ik de meiden hier thuis om 8 uur naar bed breng, staan ze allebei om 6 uur te springen. Breng ik ze daarentegen om half 7 naar bed dan slapen ze hun normale tijd en komen ze er om 7 uur half 8 pas uit. Een kindje wat oververmoeid is slaapt juist slechter. Ook is je kindje op deze leeftijd niet meer flesafhankelijk en naast medische noodzaak is het niet per se nodig. Misschien werkt het om gewoon een beetje warm water snachts te geven zodat het minder aantrekkelijk wordt?(Klinkt heel moedermaffia, maar doe echt vooral wat voor jou goed voelt..)

9 dagen geleden

Reactie op Hopefullfornumber2

Ik sluit me echt aan bij het onderstaande bericht. Als je je kindje later n ...
Valt mee hoor moedermaffia. Voor hem was rond 20.00 naar bed heel normaal. Heb afgelopen weken geprobeerd hem om 19.00 op bed te leggen maar dan staat hij doodleuk om 02.00/03.00 voor de deur. Dat hielt ik dus ook niet vol. Het rotte is ook vermoed ik. Dat hij de overstap naar 1 dut wil maken. Alleen is dat onmogelijk als hij zo vroeg de dag start. Hij pakt de 2e dut als start v.d. nacht. Dus wellicht snoept hij daar al 2 nachtuutjes mee? Dankjullie voor t meedenken.

9 dagen geleden

Reactie op Mathildegniffel

Valt mee hoor moedermaffia. Voor hem was rond 20.00 naar bed heel normaal. ...
Owwjaa nachtfles is hier medisch noodzakelijk mag er pas later af.🙂

8 dagen geleden

Reactie op Mathildegniffel

Valt mee hoor moedermaffia. Voor hem was rond 20.00 naar bed heel normaal. ...
Nou mijn zoontje komt ook nog gerust voor drinken in de nacht hoor. Zo’n 3x zeker en JA hij heeft echt dorst op dat moment. Hij eet en drinkt overdag genoeg maar is hier echt behoeftig aan. Nacht voedingen zijn tot 18 maanden zelfs daarna nog heel normaal voor een kind dus niks van aantrekken. Mijn zoontje is altijd een slechte slaper geweest. Of nou ja, niet volgens het ‘boekje’. Hij gaat altijd tussen 20 en 22 naar bed als ik geluk heb maar wordt nog steeds 3/5x wakker ‘s nachts. Ik heb geprobeerd hem eerder naar bed te brengen maar helaas dat werkt niet. Hij doet nog 2 dutjes overdag heel soms 1 dutje. Dit maakt qua bed tijd geen verschil. Slaapt hij al om 19 uur? Dan begint onze dag rond 5 uur. Nou nee bedankt 🫠. Om 18/19 uur naar bed is echt iets Nederlands/ westers. Misschien een douch voor het slapen? Volg je kindje in zijn behoefte en hopelijk staat hij wat later op.

8 dagen geleden

Heb je ooit gehoord van de blog ‘liefde van een moeder’ ? Misschien leuk om op de site eens artikelen te lezen. Geeft soms toch een wat fijner gevoel en herkenning in het moederschap🥰 https://liefdevaneenmoeder.nl/waarom-slaapt-baby-slechter-sprongetje-hoe-overleef-je-het/?_gl=1*h76uu2*_ga*MTA0OTM1NjkxOC4xNzE0MTMwNzk2*_ga_SWHCBDM3JP*MTcxNDEzMDc5NS4xLjEuMTcxNDEzMDg2Ni4wLjAuMA..

8 dagen geleden

Reactie op Gingie23

Nou mijn zoontje komt ook nog gerust voor drinken in de nacht hoor. Zo’n 3x ...
Dankjewel voor je lieve berichtje!! Al vanaf zijn 3e levensmaand is t geen vroege slaper geweest. Papa en mama zijn ook avondmensen dus t zou me ook niks verbazen als hij dat ook in de gene heeft. Dankjewel voor het helpen met het beseffen dat de 19.00 regel geen blindstaarder is. Preciess 05.00 dank u de koekoek, haha.

8 dagen geleden

Reactie op Gingie23

Heb je ooit gehoord van de blog ‘liefde van een moeder’ ? Misschien leuk ...
Dankjewel! Ga zeker even spieken!

8 dagen geleden

Reactie op Mathildegniffel

Dankjewel voor je lieve berichtje!! Al vanaf zijn 3e levensmaand is t geen ...
Elk kindje is anders, de een slaapt al vroeg door terwijl de ander dit pas met 2,3,4 jaar doet. Nou hopen voor ons dat ze dat toch wat eerder doen 🤭. Dat onze kindjes niet willen slapen om 19 uur ondanks alle pogingen/ inspanning of niet het klokje rond slapen betekent niet dat onze manier 'fout’ is🥰

8 dagen geleden

Reactie op Mathildegniffel

Dankjewel! Ga zeker even spieken!