19 Reacties

2 jaar geleden

Volg even mee 🙋🏼‍♀️

2 jaar geleden

Ledikant als co sleeper ombouwen? Of gewoon een ledikant dicht naast je bed?

2 jaar geleden

Bij mijn eerste kindje heeft hij er ingelegen tot hij hem zichzelf kon rechttrekken, dit was +- 7maand. Erna hebben we zijn spijlenbed bij ons op de kamer aan het beduiteinde gezet tot 1j en dan op eigen kamer 😊

2 jaar geleden

Wij hebben een ledikant co-sleeper. Is een ikea bed en hierbij kan de zijkant er uit. Bij onze 2e dochter heb ik er een normaal ledikant van gemaakt, die rolt anders zo mijn bed in. Hij is verhoogd en op pas gemaakt met de boxspring.

2 jaar geleden

Reactie op messymommy

Ledikant als co sleeper ombouwen? Of gewoon een ledikant dicht naast je bed ...
Jaa alleen het ledikant is nogal groot voor naast m'n bed..

2 jaar geleden

Reactie op Jessie92

Bij mijn eerste kindje heeft hij er ingelegen tot hij hem zichzelf kon rech ...
Vraag me ook een beetje af hoe streng die max 9 kg is eigenlijk. Als t dan bijvoorbeeld tot 10 zou kunnen zit je al meteen een maand langer dat zou al fijn zijn. Hij is heel vaak nog onrustig snachts en als ik dan even m'n hand bij z'n gezichtje doe of speentje geef is het oké. Zie t nog niet zitten om meerdere keren per nacht m'n bed uit te moeten naar z'n kamer en daar weer in slaap wiegen oid🤣

2 jaar geleden

Wij hebben het ledikantje naast het bed gezet. Hij paste echt niet meer in de cosleeper. Ideaal is het niet, want ik moet alsnog mijn bed uit

2 jaar geleden

Wij hebben het ledikantje naast het bed gezet. Hij paste echt niet meer in ...
Ja qua lengte past hij nog makkelijk.. het is meer qua gewicht 😅

2 jaar geleden

Snachts slaapt ze in een campingbedje wat naast mijn bed staat. Overdag in haar ledikant op haar eigen kamer. En anders samen slapen? Op facebook is een pagina met info over veilig samen slapen.

2 jaar geleden

Ik vraag me af waarom je je kindje langer op je eigen kamer wil houden (zonder oordeel) 😊 wij hebben onze zoon na 4mnd in zn eigen bedje op zn eigen kamertje gelegd. Altijd al verschoond op zn eigen kamer, toen de middag slaapjes in zn eigen bed en snachts bij ons en vervolgens dus volledig in eigen bedje. Ik had altijd de gedachte: meteen op eigen kamer. Maar toch 4 mnd heerlijk bij ons gehouden. Heel fijn, maar ieder slaapt beter na gewenning 😉

2 jaar geleden

Reactie op xxFCxx

Ik vraag me af waarom je je kindje langer op je eigen kamer wil houden (zon ...
Haha kan me voorstellen dat je je dat afvraagt, eigenlijk omdat hij dus regelmatig onrustig is snachts.. en zodra hij mijn aanraking voelt oid is hij rustig. En daarbij ook echt een stuk vanuit mij dat ik enorm veel moeite heb om het los te laten en hem dus niet naast me te hebben snachts haha🥹

2 jaar geleden

Mijn eerste dochter heeft tot 7 maanden in de cosleeper geslapen, ze paste prima en bewoog niet veel in haar slaap. Bij mijn tweede dochter is dat een ander verhaal, ze is langer en zwaarder en beweegt heel veel in haar slaap, die cosleeper werd echt te klein (ze botste de hele tijd tegen de rand en kon niet draaien, ze is een buikslaper), dus bij 5,5 maand in haar ledikant. Ik heb die gewoon op dezelfde plek naast mijn bed gezet. (zoals bij mijn eerste dochter) gaat prima zo. Je moet verder doen wat jij fijn vindt, in heel veel culturen is het heel normaal om je kindje tot 1 jaar bij je op de kamer te laten slapen. Enkel in de westerse cultuur wordt er heel erg nadruk gelegd dat baby's snel snel op hun eigen kamer moeten gaan liggen. Sommige baby's slapen wel beter als ze alleen op de kamer slapen (minder geluid, dus minder wakker worden) maar dit is zeker niet de norm. Als er 1 ding is wat ik heb geleerd toen ik mama werd, altijd je gevoel volgen. Succes!

2 jaar geleden

Die van ons van 6 maand ligt ook nog in de co sleeper maar onze kleine man word te groot en die word er nu heel onrustig in omdat hij geen draai ruimte heeft dus snachts erg vaak wakker omdat hij geen kant op kan .. ik heb dit campingbedje besteld komt vandaag binnen nu hopen dat de nachten weer wat rustiger verlopen

2 jaar geleden

Bedankt voor alle fijne reacties dames! Ik kan inderdaad natuurlijk ook nog een camping bedje kopen, die wilde ik sowieso nog 1 hebben

2 jaar geleden

Vraag me ook een beetje af hoe streng die max 9 kg is eigenlijk. Als t dan ...
Onze zoon van 2 kruipt regelmatig even in de co sleeper.. want ja, alles van zn kleine broertje is interessant Nou weet ik natuurlijk niet hoe hij t een hele nacht zou houden.. maar voor af en toe wat wilde bokkensprongen met 15kg, houdt ie t prima

2 jaar geleden

Wij hebben vanaf het begin ledikant bij ons bed staan. Heel fijn💖

2 jaar geleden

Haha kan me voorstellen dat je je dat afvraagt, eigenlijk omdat hij dus re ...
Heel herkenbaar 🙈. Onze zoon (gezegend met 2 mama's) lag aan de kant van mijn vrouw en zij wilde ook echt niet zonder hem. Sliep vaak met haar arm in zijn co sleeper haha. Uiteindelijk toch geprobeerd en ik merk dat zij ook echt beter slaapt en hij ook, gek genoeg. Babyfoon aan zodat je even kunt kijken als je wakker bent. Het proberen waard zou ik zeggen. En anders zou ik inderdaad kijken naar de mogelijkheden van ledikant op jullie kan kamer. Is minder knus als een co sleeper, maar toch. Of zelf op een matras op de babykamer 🤭

2 jaar geleden

Reactie op xxFCxx

Hier vanwege huilen in de nacht en ook een slapende peuter. Als hij huilt in de cosleeper ben ik er sneller bij.

2 jaar geleden

Reactie op xxFCxx

Als je bv geeft en je kindje vraagt ‘s nachts nog 2-3x om een voeding is het best praktisch dat je er niet steeds uit hoeft. Slaapt iedereen een stuk beter van. Wij gaan in oktober verhuizen dan is ons zoontje 7 maanden tot die tijd houden we hem in de co-sleeper zolang het past en hij zich nog niet omhoog trekt.