21 Reacties

2 jaar geleden

Ik geef heel af en toe een mini stukje als ik het zelf op brood heb maar het is eigenlijk veel te zout. Volgens mij raden ze het af tot 4 jaar ofzo

2 jaar geleden

Ik geef mijn tweeling wel is een tosti

2 jaar geleden

Hoi Yeliz, Ik geef mijn dochter van 1 ook sinds gister kaas. Ik had voor mijn dochter van 2,5 kaasjes gekocht ( soortige babybel kaasjes maar dan wat zachter) en zij wilde ook graag. Ze vond het heerlijk. Waarom zou het niet mogen dan?

2 jaar geleden

Kaas bevat zout vandaar dat het waarschijnlijk wordt afgeraden. Ons zoontje van net 1 krijgt al een aantal maanden kaas. Een paar kleine stukjes of een broodje kaas. Niet dagelijks, maar soms wel meermaals in de week. Heel wisselend wat hij op brood krijgt.

2 jaar geleden

Wij geven het nog niet omdat het te zout is. Als je graag kaas wil geven is bijvoorbeeld mozzarella beter. Het voedingscentrum heeft wel een heldere uitleg vind ik: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/kinderen-en-jongeren/is-kaas-gezond-voor-baby-s-en-kleine-kinderen-.aspx

2 jaar geleden

Als kaas wordt afgeraden toch 4 jaar, waarom zou je je kind/baby dan een tosti of broodje kaas gaan geven? Er zijn zo veel andere opties 🤔

2 jaar geleden

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik sla het dan nog voorlopig toch over.. :)

2 jaar geleden

Die van mij eet alleen nog komkommer en brood, voor de rest wilt ze niets, behalve dus kaas en olijven….te zout idd dus ik geef soms de minst zoute kaas een klein plakje (geen voorverpakte) (wel: versafdeling bio ah jong 50+) en was de olijven lang met water. Max 2

2 jaar geleden

Wij geven het niet. Nu heeft ze er ook totaal geen interesse in haha.. Kaas bevat veel zout, hierom word het afgeraden. Mocht je toch iets 'kaazigs' willen geven, kids eru smeerkaas? 😋

2 jaar geleden

Ik geef mijn kleine bink wel eens brood met kaas 1 a 2 keer perweek, overal zit zout en suiker in, hij vind het super lekker en variatie moet er zijn vind ik, kijk wat de kinderen vroeger kregen en wij zelf vraag maar eens aan je ouders of schoonouders kinderen zijn ook groot geworden 😁 wat ik allemaal van me schoonmoeder hoor wat de kinderen allemaal kregen nou dat hoor je tegen woordig niet meer, en ik laat oma's gewoon hun gang gaan met me zoontje ze weten wat ze doen ik maak me er niet druk om 🥰

2 jaar geleden

Reactie op rgerri

Wij geven het niet. Nu heeft ze er ook totaal geen interesse in haha.. Kaa ...
Smeerkaas bevat nog meer zout en verkeerde vetten. Het advies geen kaas meer te geven is erg nieuw. Persoonlijk zie ik geen probleem in af en toe kaas. Zeker als de zogenaamde goede alternatieven oa smeerkaas is. Op andere gebieden kan je dan zorgen dat je minder zout eet. Zoals groenten, pasta of aardappels zoutloos koken.

2 jaar geleden

Wij gebruiken van de eru kids smeerkaas, zag op internet dat die wel mocht

2 jaar geleden

Mijn zoon eet sinds zijn eerste verjaardag alles. Met maten kan het naar mijn idee prima.

2 jaar geleden

Reactie op rgerri

Wij geven het niet. Nu heeft ze er ook totaal geen interesse in haha.. Kaa ...
Of zuivelspread? Of misschien mozzarella. Onze dochter is gek op kaaaat zoals ze zelf zegt. Ze krijgt soms een plakje

2 jaar geleden

O my mijn kindje eet echt al vanaf 8 maanden kaas en ze is er zooo dol op. Als ze kaas ziet begint ze al helemaal te springen. Met mate mag van mij alles 😁

2 jaar geleden

Smeerkaas bevat nog meer zout en verkeerde vetten. Het advies geen kaas mee ...
Eru kids smeerkaas is bewust zoutarm. Een stuk minder zout dan 48+ plakken. Verder kan een plakje af en toe vast niet echt kwaad. Wij geven zelf nog geen plakjes gewone kaas. Op de opvang krijg hij af en toe mozzarella.

2 jaar geleden

Onze dochter krijgt echt alles wat wij ook krijgen qua eten😅.

2 jaar geleden

Reactie op Prisjex

Onze dochter krijgt echt alles wat wij ook krijgen qua eten😅.
Jup, hier ook😜

2 jaar geleden

Ik geef mijn kleintje gewoon zuivelspread. Geen gewoon kaas, maar hij weet ook nog niet wat hij ermee moet😜 ik probeer wel eens in een klein stukje. Zolang je niet iedere dag een blok geeft moet het toch ook wel kunnen.

2 jaar geleden

Ik zou het tot 4 jaar niet aanbieden. Kaas is heel erg zout (en vaak ook heel vet).